ПРВИ међународни воз за Бар ове сезоне, кренуо је данас тачно у 9.21 - из београдске станице Топчидер. Осим што је овим практично отворена летња сезона саобраћаја за црногорско приморје, тим поласком званично је прорадила и нова локација са које ће од сада, па све до 17. септембра, полазити два воза дневно ка Бару.

Многи путници поранили су из страха да неће лако пронаћи нову полазну станицу, и стићи на време трамвајем "тројком", док је било и оних које су тик пред пиштаљку машиновође довозили таксисти и сами збуњени распитујући се о новој локацији.


ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ:
Затвара се Главна железничка станица у Београду

После 134 године, Главна железничка станица, до краја овог месеца дефинитивно одлази у историју, а путници ће морати да се привикну да ће на море у Црну Гору возом полазити из Топчидера. Њих око 100 "отворило" је данас нову станицу.

Први путници пристигли су већ у 6.30, јер је обавеза оних који укрцавају и своје аутомобиле у ауто-воз да стигну два сата пре поласка. Београђанка Јана Кратовац једна је од двоје путника који су возом повели и своје четвороточкаше, а како каже није јој било компликовано да стигне до станице Топчидер, јер је долазила својим аутом. Путници који су стизали градским превозом, пак, били су у паници да ли ће успети да дођу на време.

- Била сам врло забринута да ли ћу се снаћи и на време успети да пронађем благајну, купим карту и укрцам се - каже Весна Кнежић. - Деценијама смо путовали са Железничке из центра Београда, па је долазак чак овамо деловао превише компликовано. Променила сам два превоза, али када сам ушла у "тројку", стигла сам за тили час. Заправо, како сам се надала, добро сам прошла.

Некадашња радница "Железница", пензионерка из Ужица, Мира Туцовић признаје да је полазак са Топчидера свакако компликованији, али да је за њу путовање возом и даље и увек изнова драгоцено искуство. Било би лакше, вели, да и овај воз као и остали полазе са станице Прокоп, а сумња да ће измештање станице на периферију Београда "смањити" број људи који путују на море возом.

Детаљна провера уочи поласка композиције редовна је пракса / Фото З. Јовановић


Већина путника стајала је данас испред некадашње краљевске чекаонице, уместо код реновиране благајне, двадесетак метара даље. Пимало збуњени, још ненавикли на нову локацију. По речима Југослава Јовића, в. д. генералног директора "Србија воза" и Мирољуба Јевтића, в. д. генералног директора "Инфраструктура железница Србије", наредних дана ће благајна и чекаоница, које су део некадашње станице Топчидер који није срушен током Другог светског рата, бити јасније обележени.


- Због предстојећег измештања инфраструктурних капацитета из Главне београдске станице, два међународна воза за црногорско приморје саобраћаће од станице Топчидер и до ње - каже Драгана Станковић из "Србија воза". - Осим јутарњег воза, који са вагон-рестораном има 230 места, у 21.21 полазиће вечерњи воз са капацитетом од 360 места за путнике. Имаће кола са седиштима, кола за спавање, кола за превоз праћених аутомобила, као и спаваћа и салон кола из састава некадашњег "Плавог воза".


У случају повећаних потреба током лета, биће постављана и додатна кола. Од 19. јуна уводи се још један воз за Бар, "Панонија" који ће полазити из Суботице у 16.45, а стајати у Прокопу.


ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ:
До топчидерског воза само "тројком"

- Резервација карата је обавезна, а кошта 21 евро у једном смеру, док је цена за превоз праћених аутомобила 30 евра - каже Драгана Станковић.


НОВЕ ЛИНИЈЕ

КАКО до Топчидера искључиво вози линија "3", упутули смо захтев Граду да се уведе још нека линија - каже Југослав Јовић в.д. "Србија воза". - Дирекција за јавни превоз Београда је добила наш допис и надам се да ће ускоро до ове локације саобраћати још нека градска линија. Мислим да ће се путници лако навикнути на нову локацију.


ТОПЧИДЕР ПРИВРЕМЕНО

САМО једна композиција, и то ова која вози на Јадранско море полази из Топчидера. Разлог је што ауто-возови, на који се смештају аутомобили, технички нису могли да буду постављени на Прокопу - станци Београд центар, јер није било могуће обезбедити адекватан прилаз аутомобилима. И то је, како кажу у "Србија возу" привремено решење, јер крајем године почиње градња техничке путничке станице у Земуну.


ЗАТВАРАЊЕ 6 МЕСЕЦИ РАНИЈЕ

* ЧАК шест месеци пре него што је пројектом предвиђено, а после 134 године, потпуно се обуставља саобраћај на Главној железничкој станици и на прузи Београд Главна станица - Панчевачки мост

* ДВА воза из Будимпеште и по једна из Беча, Љубљане, Цириха, Солуна и Софије до Београда и из главног града Србије за Мађарску, Аустрију, Словенију, Швајцарску, Грчку и Бугарску саобраћаће до железничке станице Београд центар у Прокопу. Возови у унутрашњем путничком железничком саобраћају, који су до сада ишли преко Главне железничке станице Београд, од 1. јула такође ће ићи преко Прокопа.

* ГЛАВНА железничка станица у Београду изграђена је 1884.

године, када и прва железничка пруга у Србији, од Београда до Ниша. Први воз са ове станице кренуо је ка Земуну уз дворске почасти, 20. августа 1884. године у 15 сати, а први путници били су краљ Милан, краљица Наталија и престолонаследник Александар Обреновић, на путу ка Бечу.