БОЉЕ би му било да настави да прави тракторе" - помало потцењивачки су поручивали из надалеко чувеног "Ферарија" када је почетком шездесетих година прошлог века Феручо Ламборгини најавио да ће почети да производи спортске аутомобиле. Ипак, Феручо, који је као механичар у италијанској војсци испекао занат и који је средином прошлог века постао познат по производњи базичних пољопривредних машина, није одустајао.

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ: Lamborgini predstavio model budućnosti "Treći Milenijum"

"Пресекао је" и 1963. године уложио право мало богатство да би покренуо производњу четвороточкаша, који су у годинама после тога постали "тиха патња" најуспешнијих и најбогатијих људи света. Идеја водиља му је био управо "ферари". Купио је један модел из 1958. године, али му се није допало квачило, а био му је и превише бучан. Своје незадовољство црвеним колима са знаком црног коња преточио је у, како се показало, будућег главног конкурента "ферарија".

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ: "Lamborgini" ruši rekorde

Мењале су се околности, власници, али постројење из сеоцета Света Агата недалеко од Болоње и данас је престоница најлуксузнијих и најбржих атомобила. Репортер "Новости" се уверио у квалитет и потенцијале ове компаније, са годишњом продукцијом од 3.815 возила - углавном модела "хурикејн" и "авентадор", а одскора и теренца "урус".

Тренутно, "Ламборгини" је у власништву "Фолксваген групе", која је производњу довела до савршенства. У постројење не могу да се уносе фото-апарати и мобилни телефони, јер корпорација не жели да ризикује да конкурентни "скину" неки технолошки детаљ. Ипак, успели смо да завиримо у фабрику и сазнамо како се "пакују" ови аутомобили.

С трака сваког дана изађе 34 "хурикејна" и 5,5 "авентадора". Процес је организован у 26 пунктова, кроз које пролази покретна трака. На сваком пункту ради се 34 минута. У том времену мора да се заврши "операција", јер се возило аутоматски помера ка следећем делу за израду.

Занимљиво је да су почетне цене за сва три модела "права ситница" - 200.000 евра. За тај новац се буквално добије шкољка, а од опреме четири точка, волан и мењач. Е, ту почиње "персонализација". У зависности од жеље купца, унутрашњост и опрема се прилагођавају захтевима будућег власника. Тако да се скоро сваки додатни део опреме папрено наплаћује. Цене ових аутомобила често достигну и милион евра.

Део изложених модела

Истини за вољу, за то се може добити буквално и птичје млеко. Само кожа која се уграђује мора да буде беспрекорна. Постоји део траке који "брине" о томе да на кожи буквално не буде ниједне грбе, цртице или неравнине. Да би се обложио један "ламборгини", потребно је уградити кожу од чак седам крава.

У фабрици су нам рекли да највише поруџбина имају из богатих арапских земаља, али и из Кине. Ништа мање није интересовање у Европи, као ни у САД. Возило које карактерише основна жута боја често мора да се префарба по жељи наручиоца. Арапи, наравно, преферирају златну боју.

У "Ламборгинију" брижљиво чувају идентитет купаца. Иако возила производе на основу наруџбенице из салона, име је изостављено, позната је само земља у којој ће се возити кола, како би се задовољили различити стандарди боје фарова, које се разликују од континента до континента.

У њих се уграђују најсавременији материјали, од алуминијума до карбонских влакана. Мотори имају преко 5.000 кубика, са више од 600 коњских снага. Народски речено, развијају брзине веће од 300 километара на час, а једино питање које им ниједан купац никад није поставио јесте колико троше горива. Ко себи може да приушти "ламборгини", не мора да брине ни о потрошњи, ни о цени горива.

Наш извештач поред "уруса"

У фабричком музеју су изложили скоро све моделе који су изашли из радионице, а потом и са трака. Ту смо сазнали и за тајну врата која се отварају нагоре, а не уобичајено, у ширину. Два су разлога за то - да би се лакше ушло у капсулу и да не би били жртве "гребуцкања" и "куцкања" комшијских аутомобила на паркингу.


НЕМА НАРУЧИЛАЦА ИЗ СРБИЈЕ

ИАКО код нас продаја луксузних возила никада није осетила кризу, јер богати Срби не штеде када је луксуз у питању, помало нас је шокирала информација да нема наручилаца из наше земље. Да ли више преферирају "ферари" или је нешто друго у питању, нисмо одгонетнули.


САТ ЗА РУЧАК И ДВЕ ПАУЗЕ ПО 11 МИНУТА

РАДНО време у "Ламборгинију" траје од осам до 18 часова. У том времену радник има једночасовну паузу за ручак и још две кратке станке од по 11 минута. Иако правила на први поглед изгледају строго, у Италији се зна да је онај ко је добио посао у "Ламборгинију" своју животну и пословну мисију - завршио.