ПРИЈЕДОР - Када не ради у свом ауто-сервису, приједорски аутомеханичар Предраг Дабић и даље из руку не испушта алат, већ ради на својим приватним "гаражним пројектима". Тако је "освануо" његов оригинални аутомобил на струју, којег је направио уз помоћ колега с посла.

Овај велики заљубљеник свог заната, први је у Српској направио овакво превозно средство, које испуњава све светске еколошке стандарде. Није дозволио да његов први аутомобил, стари и добро очувани "ситроен" из 1982. године, заврши на ауто-отпаду. Он је сваког поподнева, када му се заврши редовна смена, радио на овом олдтајмеру, како би од њега направио возило будућности.

- Волим увек нешто да радим, увек нешто смишљам, па сам се тако досетио и овога. Уз помоћ колега, настао је аутомобил на струју. Уградили смо у њега укупно 12 акумулатора, осам напред под хаубом, и четири у кутију, испод доњег дела аута. Два сата треба да се напуне батерије и онда може да се вози 80 километара, без пуњења. То можда није много, али ћемо касније заменити ове батерије много јачим, када успемо да га региструјемо, јер то код нас, засад, није могуће - прича Предраг.

Ово јединствено превозно средство има исте карактеристике, као и возила на гориво, каже он, осим што "иде на струју", нема квачило, скоро се уопште не чује и тренутно достиже максималну брзину од 80 километара на сат. Он и његове колеге кажу да је исплативост овог возила вишеструка, јер се потроши знатно мање новца, него за куповину горива.

- Надам се да ће се све ускоро решити како бих према прописима могао да региструјем ово возило. У Европи и свету ова возила су најцењенија, јер чувају околину, за њих је паркирање најчешће бесплатно и заиста верујем да ћемо за неких пет до десет година сви да их возимо - прича вешти приједорски аутомеханичар.


ОД "ФОРДА" НАПРАВИО ГЛИСЕР

ПРЕ неколико година, Предраг Дабић завршио је своје прво "ремек дело из гараже". Од старог "форда" направио је глисер, којег је од Сане речним путем довезао до Београда. Тако је себи испунио велику дечачку жељу, али није ни слутио да ће бити судбина да тамо одмах сретне купца, који није желео да пропусти шансу да поседује овакав оригинални чамац. Тако га је Предраг продао и вратио се кући копненим путем.