ВОЗИО је Брежњева, Хрушчова, Насера, краљице, принцезе, принчеве, Јованку и Тита и остале другове и другарице из републичких и покрајинских делегација бивше Социјалистичке Федеративне Републике Југославије. А од почетка јула, у једном од најпознатијих и најпопуларнијих возова у целом свету, "Плавом возу" уживају и путници који одмор проводе на Јадрану.

Вечерњи воз "Ловћен", на релацији Београд - Бар - Београд, који из станице у српској престоници полази у 20.10, а из Бара у 19.00, у композицији од једанаест вагона има и спаваћа и салон кола из састава "Плавог воза".

- Салон и спаваћа кола из састава "Плави воз" из Београда и ка њему саобраћају свакодневно док траје летња сезона - каже Жељко Јовановић, шеф "Плавог воза". - "Србија воз" снизио је цене лежајева за путовање у њима, тако да су од 4. јула оне исте као и за лежајеве у спаваћим колима из редовног састава возова. Путницима је омогућено да по повољним условима осете како је то путовати у Титовом стилу.

Ипак, не знају сви корисници српске железнице да могу да уживају у вожњи вагонима из састава председничког "Воза мира", па је право изненађење кад крене укрцавање у последња два вагона композиције за Бар, пре ауто-кола. Прво што се примети је чистоћа како у купеима, тако и у тоалетима.

- Пријатно смо се изненадили када нам је особље показало где треба да се сместимо - прича Дарко Пајковић, који са супругом и кћерком путује до Бара.


- Када смо купили карте нисмо знали да ћемо бити смештени у овим вагонима. Нико нам на шалтеру није предочио да постоји могућност да по истој цени бирамо којим ћемо колима путовати. Свакако да је много пријатније и удобније у "Плавом возу", а хигијена је много боља.

Има, међутим, путника који знају за "јадац", па сами траже карту за луксизнија места.

ЗАКУП "Плави воз" може и да се закупи, а о саставу вагона, врсти угоститељских услуга и дестинацији - одлучује закупац. Цена зависи од састава воза и жељене дестинације. У Свечаном салону могу се организовати видео-пројекције, састанци, семинари, као и сви остали пословни сусрети. Распоред и техничка опремљеност кола - клима-уређаји, парно грејање, квалитетно и поуздано озвучење, омогућавају одржавање "путујућих" манифестација.

- Знам да током лета у састав композиције до Бара иду и ови вагони, и кадгод има места и имам могућности, радије платим карту за њих - прича Слоба Петровић, још један од путника спаваћих кола из Титове композиције.

- Уредно је, лепо одржавају хигијену, труде се.

Возна карта до Бара износи 21 евро и толико плаћају путници који се одлуче да до мора седе у другом разреду. За спавање у кушет колима, са шест лежајева, доплаћује се шест евра. То је најјефтинија варијанта за спавање.

- Најлуксузније је путовање до Бара у колима "Плавог воза" - додаје Јовановић. - За лежајеве у колима за спавање и салонској дубл кабини у једном смеру, нова снижена цена је 20 евра, а у колима за спавање и салон-сингл кабини, уз коју мора да се купи и карта први разреда - 45 евра.

Путници који купе карте за лежајеве у колима за спавање и салон колима добијају и "ланч" пакет, и све време им је на услузи пратилац кола. Путници у салон колима имају могућност коришћења ТВ сале, где могу да купе и освежавајуће напитке. Уз карте за лежај путници купују и возне карте.

- Капацитети у колима за спавање су 10 кабина са по две постеље, укупно 20 места, а у салон колима пет кабина са по две постеље, укупно 10 места. Током сезоне сви капацитети су нам 100 одсто попуњени - каже шеф "Плавог воза".


ПРЕВАЛИО 600.000 КИЛОМЕТАРА

"Плави воз" израђен је давне 1959. године за путовања некадашњег председника бивше СФРЈ Јосипа Броза Тита. Воз је пројектован да задовољи све услове за његов пријатан боравак, као и протоколарне обавезе током путовања у земљи и иностранству.

Маршал је њиме прешао више од 600.000 километара путујући пругама кроз Југославију, али и Француску, Пољску, Аустрију, Мађарску, Румунију, Бугарску, Грчку и СССР. Овим возом путовало је више од 60 страних државника и делегација међу којима су и најутицајнији лидери 20. века.