Ужички професор шестаром и лењиром победио и Гауса и Декарта!
03. 04. 2014. у 21:30
Михаило М. Бошковић могао би да изазове праву револуцију својим решењем два од четири проблема класичне математике, нерешених од античких времена
ЧЕТИРИ проблема класичне математике сматрају се нерешивима од античких времена до данас. Најблиставији умови у историји цивилизације, од Хипије, Архимеда и Никомаха, преко Декарта и Гауса до Галоа и безброј наших савременика - нису успели да их одгонетну. Питања удвостручења запремине коцке, квадратуре круга, трисекције угла и конструкције правилних многоуглова помоћу једног шестара и једног лењира - наука је заувек ставила "ад акта" прогласивши их нерешивима.
Ужички професор Михаило М. Бошковић (69) тврди да је решио два "нерешива" проблема, а целокупну стручну јавност, академије наука и бројне институције, домаће и стране асоцијације математичара позвао је да његов рад провере и да пронађу грешку. Уверен је да грешку не могу да нађу, јер је нема!
- Од четири проблема које сматрамо нерешивима решио сам два: поделу угла на три једнака дела и поделу угла на н једнаких делова помоћу једног шестара и једног лењира, из чега произилази и конструкција сваког правилног многоугла. Резултате сам публиковао у књизи "Ново у математици" ("Графос"). Решења сам на овај начин предао свима, и свако је слободан да о њима изнесе свој став, од слободних математичара, најзначајнијих институција, академија и конгреса математичара... Желим да они покушају да пронађу грешку и да о понуђеним решењима изнесу свој став - каже професор Бошковић.
До општег признања да је "нерешиво" ипак решено, ужички професор неће лако доћи.
- Признање мојих решења представљало би потврду да се широм света студентима предаје погрешна математика! Коначан суд о мојим решењима, после изношења ставова појединаца и институција, може дати једино Светски конгрес математичара - објашњава Бошковић.
Ако после провере нека од математичких институција саопшти да грешке нема, то би значило да читав низ научних сазнања из ове области, али и из теорије једначина, заједно са великим делом математике - од тог тренутка остаје под знаком питања... Десетине хиљада студентских семинарских, али и озбиљних магистарских и докторских радова "пало" би у воду, заједно са хиљадама публикованих наслова... Тешко је, каже професор, прихватити да је сада решено оно што су до сада без успеха решавали - милиони људи.
Претходних дана Бошковићево "Ново у математици" нашло се пред математичким асоцијацијама и на математичким катедрама у САД, Русији, Великој Британији, Норвешкој, Кини, Јапану... Ту су на свега 13 страна изнети теорема, анализа, доказ и дискусија првог решеног "нерешивог" проблема поделе угла на три једнака дела, уз констатацију да неки од досадашњих закључака из бројних математичких књига и уџбеника - нису тачни. За сродан "нерешиви" проблем поделе угла на н једнаких делова уз помоћ једног шестара и једног лењира, решење је изнето на осам страна, из чега је произашла и трећа целина: конструкција сваког правилног многоугла уз помоћ једног шестара и лењира. Наша
САНУ овај рад још није узела у озбиљније разматрање. Многе академије давно су обуставиле рад на овим проблемима, и то уз усвојену одлуку да се они више не испитују: једноставно, највећи математички умови свих генерација, са свих меридијана, кроз целу досадашњу историју, као и стотине хиљада "обичних" математичара данашњице, никада нису успели да дођу до решења. Како "нерешиво" преиспитивати још једном, после толико неуспелих покушаја да се до истине дође?

- Нема те тачке у равни коју шестар и лењир не могу повезати и пронаћи. Посебно треба истаћи да су изведени закључци из бројних објављених књига, из којих студенти уче, једноставно нетачни - поручио је Бошковић скептицима.
ПЕТИЦЕ
СКРОМАН и ненаметљив, овај математичар познат је по још једном животном достигнућу: сваки ученик који је код њега имао јединицу или двојку на почетку године, без изузетка разред је завршавао са четворком или петицом. При томе, професор никада није "поклонио" оцену.
- Нажалост, од 100 наших најбољих ђака, вуковаца, свега петоро или шесторо су креативци. Ја сам свакога прихватао и доживљавао као креативца, нисмо у школи само учили, стварали смо знање заједно - каже омиљени ужички професор. - Стресови које деца доживљавају ради математике, само су последица рада лоших наставника. Боље је немати учитеља, него за учитеља имати нервозну и фрустрирану особу.
Lana
03.04.2014. 22:10
Bravo profesore Boskovicu! Jos jedan dokaz da su Srbi veliki narod, ne po kvantitetu vec po kvalitetu! Tesla, Pupin, Milanovic .... Bošković! Neki narodi mogu samo da sanjaju da budu Srbi!
@Lana - Kakva glupost. Nas narod ima genije, ali ih nema ni blizu kao neki drugi. Ono sto je bolnije od toga jeste cinjenica da nasi geniji nisu plod sistema, vec pojedinacni izuzeci koji potvrdjuju pravilo. Nasi su geniji svojevrsni izrodi u moru onih koji to nisu i njihov uspeh i znanje nisu posledica pripadnosti ovoj naciji vec jakog samopregalastva i, u slucaju Pupina, Milankovica, Tesle, geneticara Stojkovica, inostranih sistema koji su im omogucili brusenje talenta.
@Lana - E odma se pozivamo na naciju. Pa covek je covek, a pametan ne mora biti samo Srb
@Lana - Srdj, pa geniji nikad nisu bili plod sistema... Dokaz je to što ih ima kroz čitavu istoriju čovečanstva, u kojoj nisu bili isti sistemi. A i, srećom, čovek nadilazi svaki sistem i jači je od njega.
@Lana - Kada sistemi na zapadu a pre svega mislim na ameriku zasluzuju to sto ima toliko genija,zasto ih ne stvaraju,nego dovode mlade talente iz celog sveta,kupuju njihov talenat stipendijama i posle neko kao vi tvrdi to je zasluga skolskog sistema obrazovanja.Za uspeh u nauci pored talenta najvazniji je novac.Baviti se naukom je izuzetno skupo.
Коментари (56)