САЛОН вагон из композиције чувеног Титовог "Плавог воза" кренуће из гараже на Железничкој станици Топчидер крајем децембра неком пругом ка - новом власнику. Министарство одбране Србије расписало је у среду оглас за продају вагона који је превозио готово све војне делегације за време званичних посета председнику СФРЈ.
Остали делови Титовог омиљеног превозног средства по пругама - салон, апартмани, конференцијска сала, ресторан, "Де Голов салон", кухиња и вагони за превоз аутомобила, припадају предузећу "Железнице Србије". Нјих ће и даље моћи да изнајмљују грађани за вожњу у жељеном правцу.
- Министарство одбране продаје салон вагон који је у њиховом власништву - објашава Бранка Стаменковић, помоћник директора Сектора за превоз путника "Железница Србије". - Он се само налази у нашој гаражи на железничкој станици у Топчидеру, али се не користи у саобраћају. То је онај исти вагон који је Министарство покушало да прода у јуну. Међутим, тада није пронашао новог власника. Наш део воза, осим вагона за аутомобиле, превози туристе и остале заинтересоване по Србији до градова које они изаберу.
Пругама Југославије, за потребе Јосипа Броза Тита "Плави воз" први пут је прошао 1947. године. Десет година касније, из "Гоше" из Смедеревске Паланке и предузећа "Борис Кидрич" из Марибора стигли су нови вагони. Баш ови којима се данас возе туристи. У њима је заједно са Титом путовало више од 60 светских државника. Уживали су у унутрашњости од дрвета махагонија, крушке и ораха, стилском намештају, и укусној кухињи.
Кажу да је ово воз са највише стила на свету. Можда баш зато што је приликом посете енглеске краљице Елизабете Друге 1972. године преуређен у њену част. Све до последњег круга, 4. маја 1980. године, када је кроз бившу Југославију превезао Титово тело, прешао је око 600.000 километара, кроз Румунију, Бугарску, Грчку, Француску, Пољску, Мађарску, Аустрију... Са 92 места и 90 лежајева у спаваћим колима, са клима-уређајима, парним грејањем и озвучењем у целој композицији.
На сцену је поново ступио пре скоро три године. Разрешене су дилеме чији је. Хтеле су га и државе бивше Југославије. Остао је у Србији. Изнајмљен је за дочек 2005. године. Од тада се користи у туристичке сврхе. Ове године, засада нико није послао понуду да новогодишњу ноћ проведе у возу, па ће вагони 2008. дочекати у гаражи.
Јавност се коначно уверила да у њему нема златних брава и блиндираних вагона. Од система заштите ту је био само посебан део за комуникацију који су користиле војска и полиција. Данас је ова техника и више него застарела. На прву лопту, на бившу Југу, у њему подсећају црвене столице са знаком СФРЈ.
Многе су приче испричане и написане о "Плавом возу", који ће за неко време остати без једног вагона. Министарство одбране је проценило да га вреди продати.


РАЗГЛЕДАНЈЕ
У ОГЛАСУ Министарства одбране пише да заинтересовани за куповину могу разгледати вагон 11, 12, 18, 19. и 20. децембра од 13 до 15 часова у гаражи железничке станице у Топчидеру. Понуде се примају до 20. децембра, а дан касније је јавно надметање.