ТРЖИШТЕ амбалаже у Турској пласирало је пре три године робу вредну 20 милијарди долара. Наставили су да расту, па су убрзо извезли 1,7 милиона тона амбалаже у 180 земаља, а план им је да до 2024. производња амбалаже у Турској буде вредна 30 милијарди долара, од којих би трећина била намењена извозу. Баш зато су српски произвођачи током ове године, у неколико наврата, учествовали на сајмовима у Турској.

Сајам амбалаже "Пластпак" у Измиру посетило је 13 фирми, а 24. интернационални сајам индустрије паковања EURASIA PACKAGING у Истанбулу 35 привредника. Сајам пластике PLAST EURASIA ISTANBUL обишло је 23 представника предузећа, а српска привреда је учествовала и на билатералним разговорима у оквиру кластера за хемију. Удружење за хемијску, гумарску и индустрију неметала ПКС и представници седам предузећа из Србије су на позив индустријске коморе Бурсе учествовали на билатералним разговорима.


ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ:
Нови Сад, срце женског бизниса

- Сајмови су значајни за развој производње пластичних производа у нашој земљи, јер уводе нове технологије, машине и сировине у производњу - објашњава Драган Стевановић, секретар Удружења за хемијску, гумарску и индустрију неметала ПКС. - Привредници имају прилику да виде најновије светске произвођаче опреме и алата за пластику, пластичне профиле, калупе, машине за бризгање пластике, флексо штампарске машине, контролну опрему, отпорнике, сензоре, индикаторе, испитну опрему за пластику, електронске ваге, боје, гумене адитиве... Опрема је максимално роботизована и види се велики помак у иновацијама када је у питању опрема у области производње пластичних маса, али највише када је реч о изналажење нових материјала који су биоразградиви и не загађују животну средину. Неколико предузећа је купило нове машине, а одређен број предузећа купује готове пластичне производе или амбалажу у Турској и пласира на тржиште Србије.

Индустријска производња у сектору прерађивачке индустрије већа је за 2,8 одсто у првих осам месеци 2018. године у односу на исти период 2017. У производњи производа од гуме и пластике, у овом периоду регистрован је раст од 2,1 одсто.

- Сектор производа од гуме и пластике бележи раст производње, као и прерађивачка индустрија - додаје Стевановић. - Генерално посматрано, раст области производње од гуме и пластике у Србији прати глобални тренд, односно постоји повољан економски оквир за даљи раст ове привредне делатности. У првих осам месеци ове године произведене су 231.062 тоне производа од пластике. У прерађивачкој индустрији је запослено 438.078 људи, што је више за 6,6 одсто у односу на исти период 2017. године. У производњи производа од гуме и пластике ради 26.878 запослених, што је за шест одсто више у односу на исти период 2017. године.

У првих осам месеци 2018. године, из Србије је извезено производа од гуме и пластике у вредности од 937 милиона евра, а укупан увоз је износио 551 милион евра. Позитиван спољнотрговински салдо износи 386 милиона евра, и то је један од ретких сектора који бележи суфицит у спољнотрговинској размени. Када посматрамо само производњу пластике, увоз је био већи. Увезли смо робу вредну 795,3 милиона евра, а укупан извоз износио је 542,9 милиона евра. Спољнотрговинска робна размена била је највећа са земљама са којима Србија има потписане споразуме о слободној трговини. Земље чланице Европске уније чине 64,3 одсто укупне размене, а други по важности партнер су земље ЦЕФТА.


ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ:
Једна контрола на две границе између Србије и Црне Горе

СВАКИ ДРУГИ ИЗВОЗНИК

У СЕКТОРУ пластике послују 2.054 привредна друштва и свако друго је извозник, а скоро свако треће остварује нето суфицит у својој међународној трговини. Пластични производи пласирају се у 80 различитих земаља.

- То није резултат случајности, већ скупа фактора - знања, традиције, геополитичке позиције, структуре привреде, јефтиније енергије - објашњава Драган Стевановић. - С обзиром на велики број предузећа која послују у овој области, на сталан пораст индустријске производње, пораст запослених и веће зараде у овом сектору у односу на републички просек, овај сектор има значајну перспективу и прати глобални тренд развоја ове гране индустрије.