ДА ли су миљеници потрошача, колико их вреднује конкуренција, уважавају ли их пословни партнери и шта су им слабе тачке? Најзначајније српске компанија одговоре на ова питања и ове године ће потражити кандидовањем за признање "Најбоље из Србије". Привредна комора Србије, у сарадњи са Министарством трговине, туризма и телекомуникација, ову акцију организује тринаести пут.

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ - Марко Чадеж: Печат који је гаранција квалитета

Ове године фирме се такмиче у 24 категорије. Осмишљене су три нове - Најбољи хотел у Србији, Најбољи "мали" туристички смештај у Србији и Најбољи органски производ из Србије.

- Акција је важна из више разлога - објашњава Саша Вељковић, професор Економског факултета и члан жирија од прве године. - Једна компонента је маркетиншки значај који награђени добијају. Акција је, међутим, и иновативна. Пратимо шта се дешава на тржишту, па према томе прилагођавамо категорије. Ове године зато имамо три нове. Бирамо најбољи органски производ, јер је све већа потрошња органских производа у развијеним државама, па и у Србији.

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ - Nectar најбољи бренд у Србији по гласовима потрошача!

Зато желимо да истакнемо најбоље у тој области. Увели смо и категорије најбољи хотел и најбољи мали туристички смештај. Туризам је лане, за само десет месеци, донео приход од 1,2 милијарде евра. Имао је раст од 15 до 20 одсто. Решили смо да истакнемо најзначајније. Од прошле године бирамо и најбољи стартап. Ове године моћи ће да се пријаве они који су основани 2016. године. Потребно нам је да неко време послују, да бисмо могли да их оцењујемо.

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ - Економски патриотизам: Домаће производе бира 76,1 одсто купаца

Традиционална акција ПКС и Министарства трговине, туризма и телекомуникација подиже видљивост домаћих брендова. Основана је 2004. године, и ласкаву титулу је од тада понело 312 добитника у различитим категоријама. Она је постала мерило успеха и тржишне препознатљивости. Пратећи модерне трендове и захтеве тржишта, акција "Најбоље из Србије 2017" освежена је и иновирана, како на плану методологије и категорија, тако и у погледу интеракције са учесницима и потрошачима, јер су знатно поједностављени пријављивање и гласање.

- Гласају потрошачи, али и пословни партнери кандидата - објашњава Вељковић. - Свој глас ће моћи да дају од половине фебруара. Избор и додела признања се очекују у другој половини марта. Критеријуми за избор најбољих дефинисани су посебном методологијом, која обухвата анализу тржишно-финансијских параметара, гласање потрошача, пословних партнера и стручњака, као и оцене жирија. У жирију су представници Министарства трговине, туризма и телекомуникација, Министарства привреде, Привредне коморе Србије и истакнути стручњаци из света маркетинга, комуникација и медија и заштите потрошача.

Најистакнутија предност добитника печата "Најбоље из Србије" је маркетиншка промоција. Сваки избор прати и публикација у којој су предствљени. Имају право да на своје производе утисну препознаљиви знак који поручује да су најбољи у својој категорији. Произвођачи хране, пића, хемије и козметике могу да рачунају, уз договор са трговцима, и на посебан раф у радњама. Таква је досад била традиција.

Од 2004, када је акција "Најбоље из Србије" први пут организована, номиновано је више од 1.700 брендова. За признање се изборило њих 314. Из годину у годину све је више пријављених компанија за ово признање и све више потрошача, привредника и стручњака који гласају за најбоље.

- Ми се надамо да ћемо ове године оборити рекорд по броју пријављених - каже Вељковић. - Растемо из године у годину, и то се највише види по броју учесника. На почетку се такмичило око 50 компанија, а данас их је скоро 200. Све више учесника поседује стандарде ISO, HASSAP, HALAL. Све више их има и заштићене брендове и присутно је на више тржишта. То значи да манифестација има смисла и да наши произвођачи расту и јачају. Ово је начин да се компаније "измере". Да виде где су у очима пословних партенра и потрошача. И то је добро.


ПРИЈАВЕ ДО 6. ФЕБРУАРА

ЗАИНТЕРЕСОВАНЕ компаније и мала и средња предузећа у трку за ласкаво признање могу да уђу до 6. фебруара, до када траје пријава. Аплицира се онлајн преко сајта "Најбоље из Србије". Подносе се одређени финансијски извештаји, а Привредна комора на крају контактирањем с предузећем потврђује да су се заиста они пријавили.

www.najboljeizsrbije.com

ЧЛАНОВИ ЖИРИЈА

ЧЛАНОВИ овогодишњег жирија су: Марко Чадеж, председник Привредне коморе Србије, Расим Љајић, потпредседник Владе Републике Србије и министар трговине, туризма и телекомуникација, Горан Кнежевић, министар привреде, Саша Вељковић, професор Економског факултета, Рената Пинџо, помоћник министра трговине, Михаило Весовић, саветник председника ПКС, Миша Лукић, извршни директор "Публик вана" за централну и источну Европу, Илија Церовић, в. д. директора Телевизије Србије и Вера Вида, председница УО Центра потрошача Србије.