ДОБАР дан, да ли ми можете помоћи да добијем потписану фотографију председнице Владе Србије?

Ово је питање једног странца, колекционара фотографија политичких лидера широм света, које је стигло у кабинет Ане Брнабић преко новог сајта Владе и апликације "Будимо у контакту".

Иначе ово није усамљена таква молба, јер су протеклих неколико месеци на електронску адресу Владе често стизали идентични захтеви и од других страних колекционара.


ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ:
Опомене посланике коштале пола милиона

Откако је почетком новембра покренут нови сајт и на њему значајан простор дат апликацији "Будимо у контакту" па све до 19. априла пристигло је 2.863 питања грађана. Одговорено је на 2.645 питања, што је 92,3 одсто.

Грађани на овај начин могу да пишу Влади, свим министарствима, државним службама и да укажу на било какав проблем из њихове надлежности, дају коментар или сугестију, или једноставно поставе питање. Да добију одговор брине нешто више 50 запослених, јер су свако министарство и служба делегирале по једну особу задужену да проследи информације из њиховог ресора.

Највише питања упућено је Министарству за рад, запошљавање, борачка и социјална питања, Министарству грађевине, саобраћаја и инфраструктуре, Министарству унутрашњих послова и Министарству здравља.

Људе углавном интересује када ће бити исплата социјалних давања и дечјег додатка, када могу да конкуришу за ту помоћ, хоће ли се асфалтирати нека улица, када ће се изградити ауто-пут. Међу најчешћим питањима су и она везана за лична документа, како могу извадити или заменити пасош, личну карту, возачку дозволу, шта им треба од документације, како да закажу термин у полицији. Међу актуелним питањима су и она да ли за одређену земљу треба виза и како је могу добити.


Ана Брнабић / Фото Д. Миловановић

Директор владине Канцеларије за ИТ Михаило Јовановић за "Новости" каже да се прибојавао какав ће бити одзив служби и да ли ће бити конкретни и ажурни у својим одговорима.

- Међутим, задовољни смо. Обавезали смо све да морају да одговоре у року од 72 сата и то поштују у више од 90 одсто случајева. Грађанима је недостајала та двосмерна комуникација, јер су им потребне информације и то сад добро функционише. Јављају се често и наши људи из дијаспоре са сугестијама како да се унапреде услуге у амбасадама и конзулатима. Кад постоји нека активност у држави, онда су и појачана одређена питања. Рецимо сад истиче десет година од издавања биометријских пасоша, па многи питају како да их замене или шта треба за електронски упис у школу ђака првака.

Јовановић наводи да је један грађанин дао занимљив предлог да се омогући да се возна карта може купити електронски или платити и картицом, а не само готовином како је сада случај. И то је нешто на чему надлежне службе треба да раде.


ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ:
Дачић: Комбинација притисака и припрема за изборе у ЕУ

Нека од питања грађана су и како могу да посете зграде Владе и "Палату Србија" и да ли ће бити организоване неке туре са водичем. Једног страног држављанина, пошто први пут долази у Србију, занимао је контакт неке од медицинских установа која прихвата његово здравствено осигурање, а којој би могао да се обрати уколико му се нешто деси. Један родитељ је тражио помоћ око добијања безвизног пасоша како би по препоруци лекара наставио лечење детета у иностранству. А један Србин који има и аргентинско држављанство и живи у Буенос Ајресу интересовао се да ли може српски биометријски пасош да извади у нашој амбасади.


Михаило Јовановић, директор владине Канцеларије за ИТ / Фото Танјуг


ЖАЛБЕ ЗБОГ ПЕЧАТА

КАО и на сајту грађани могу да постављају питања и преко фејсбук-странице Владе Србије. Директор канцеларије за ИТ Михаило Јовановић каже нам да су и на сајту те канцеларије поставили сличан упитник:

- Пошто су укинути печати за правна лица, на њему грађани могу да се пожале ако им неко тражи да га имају на документима. Због тог проблема дневно се јави једно или двоје људи и тада ми реагујемо према тим институцијама.