Нема кампање без пола милиона евра
07. 03. 2017. у 21:02
Укупни трошкови за председничку трку превазилазе суму предвиђену у државној каси. Кандидатима највише новца потребно за емитовање ТВ спотова
КАНДИДАТИ за председника који желе да имају иоле уочљиву кампању мораће да издвоје око 500.000 евра. Озбиљни претенденти на улазак у други круг, судећи према ранијим искуствима, потрошиће између два и по и четири милиона евра.
За закуп билборда потребно је између 60 и 300 евра недељно, у зависности од локације. Озбиљан трошак је и закуп дворана за конвенције, што кошта и двадесетак хиљада евра, док организација митинга на отвореном кошта око десет хиљада евра.
Програмски директор "Транспарентности Србија" Немања Ненадић каже да се у кампањи све више користи интернет, који је доста јефтинији од рекламирања у новинама и на ТВ:
- Због тога је могуће да ће ови избори бити јефтинији од оних из 2012. Такође, сада су буџетске дотације смањене, а и опозиција не располаже значајним средствима, док је власт у медијима заступљена и без рекламирања.
Најскупљи део политичке промоције су снимање и емитовање телевизијских спотова. У председничкој кампањи 2012. за ТВ рекламе, према процени "Транспарентности Србија", потрошено је укупно 650 милиона динара. Највише је потрошио тада актуелни председник Борис Тадић - око 320 милиона, а затим Томислав Николић и Ивица Дачић, по нешто више од 70 милиона динара. На оглашавање у штампаним медијима тада је отишло и више од 30 милиона динара.
У републичком буџету је за финансирање кампање одвојено 641,8 милиона динара, односно око пет милиона евра. Половина тог новца дели се равноправно свим учесницима, а уколико их буде колико и 2012. године, свако ће добити по 26 милиона динара. Услов да добију тај новац је да положе јемство у истом износу и да освоје најмање један одсто гласова.
Око два и по милиона евра буџетских средстава поделиће кандидати који уђу у други круг. Они који желе скупљу кампању мораће да се ослоне на сопствене изворе финансирања.
.jpg)
КРИЈУ АУТОБУСЕ
ПАРТИЈЕ у финансијским извештајима неретко избегавају да прикажу све трошкове из кампање. Ненадић указује на то да су имали ситуације кад нису приказивали колико кошта изнајмљивања аутобуса за превоз активиста на митинге:
- Крије се и подмићивање бирача, а било је и тога. Често не приказују ни трошкове ангажовања људи или изнајмљивања сала, аутобуса и коришћења ресурса јавних предузећа.
.jpg)
СЕКУНДА ДО 23.000
СЕКУНДА рекламе на комерцијалним телевизијама кошта, зависно од термина, и до 20.000 динара. Телевизије, међутим, не желе да говоре о конкретним ценовницима за председничке кандидате, јер, кажу, ако неко закупи више времена за оглашавање или ако се рекламира на више канала истог власника, добија и попусте. У вечерњим терминима на Пинку, регуларна цена једног секунда је највише 20.000 динара, а на Радио-телевизији Србије износи максимално 23.000 динара.
Goran
08.03.2017. 05:53
Koliko kuća, firma, seoskih gazdinstva može biti napravljeno tim parama... Nažalost spucaće to u smejanju jelu i piću lakše je tako nego raditi nešto.
Ok i sad neka neko izvede cistu racunicu i sabere koliko sati je AV na TV. Covek koji zivi samo od premijerske plate skromno, dok plati rezije jedva da mu ostane par stotina miliona za ticavih desetine sati na TV-u. Ostali vid reklamiranja siguran sam da se finansira od simpatizera stranke....
I onda kažu da se narod opredeljuje prema ideji koju saopštava kandidat. Ustvari uspeh je proporcionalan uloženom novcu, a ne ideji i poštenju kandidata. Kako običan čovek pošten i uspešan u svom poslu sa idejom kako voditi društvo da postane kandidat i sa tom iskrenom idejom postane državni funkcioner? Naravno nikako. Koja je to svest naroda ako se opredeljuje na osnovu količine propagande. Dakle zaključak je samo jedan mi smo infantilno društvo i nema nam spasa.
Коментари (3)