Мајер: Косово се може делити

Д. МИЛИНКОВИЋ

20. 01. 2012. у 20:59

Амерички стручњак за Балкан Стивен Мајер: Запад ће прихватити поделу Косова ако се договоре Београд и Приштина. Србија треба да инсистира на правима из Резолуције 1244

ПОСЛЕДНЈА поглавља распада Југославије још нису написана. На неколико места на Балкану могуће је мењање граница, а једно од њих је Косово. За јужну српску покрајину подела би била и најбоље решење, јер је очигледно да ниједно друго не функционише, ни паралелне институције, ни Ахтисаријев план - каже у интервјуу за „Новости“ Стивен Мајер, професор на Универзитету за националну одбрану у Вашингтону и дугогодишњи аналитичар ЦИА за Балкан.
* За најутицајније земље Запада, косовска независност је завршена прича и противе се даљем мењању граница и подели?
- Ако Београд и Приштина дођу до заједничког решења, Запад би морао то да прихвати. Београд вероватно никад неће моћи да успостави контролу над територијом јужно од Ибра и зато треба да покуша да сачува север Косова. Српска власт мора да каже Западу: „Одбијте, не занима нас каква решења ви нудите, овде ми живимо и ми морамо да нађемо одговоре“.
* Последњи пут када је Србија поручила „одбијте“ уследиле су санкције, НАТО бомбардовање...
- Неће бити санкција, ни НАТО интервенције. Уосталом, сада има толико других тржишта, изван ЕУ, у којима Србија треба да тражи своју шансу. Урадили сте све што је ЕУ тражила од вас, а награђени сте „суспензијом“ одлуке о кандидатури. Када је влада слаба, као што је случај са српском владом око косовског питања, то охрабрује Брисел да испоставља још више захтева. Србија мора да инсистира на правима која су јој дата Резолуцијом 1244, да се за почетак српска полиција врати на север, како би се обезбедила сигурност за Србе.
* ЕУ, а посебно Немачка, траже супротно - да се Србија повуче из институција на северу?
- Управо зато Србија мора да каже Западу да се повуче, јер они намећу исход преговора Београда и Приштине, диктирају правац дијалога, на шта немају право. Србија треба да јача учешће у институцијама на северу. Бриселу и Вашингтону, а посебно Немачкој, на дипломатски начин треба рећи да морају да престану са притисцима и нереалним захтевима. Друга важна ствар је да Београд суспендује дијалог са Приштином, док Запад не промени свој однос према Србији и решавању косовског питања.
* Али ЕУ наставак и успех дијалога наводи као један од главних предуслова за кандидатуру?
- Суспензија треба да буде привремена, док се не обезбеде гаранције за сигурност Срба на КиМ. Када се са Приштином постигне договор о сигурности, треба поново сести за сто, али без притиска Запада.
* Колике су шансе да Србија направи следећи корак ка ЕУ у марту?
- Док год је ситуација између Београда и Приштине оваква каква јесте, и док год се Европа бори са великим економским проблемима, неће бити много шанси за значајнији напредак у интеграцијама. Србија је тако нестрпљива и одлучна да се прикључи ЕУ, да не види ниједну другу алтернативу.
* Осим поделе Косова, чули су се и предлози о „размени“ територија, југ Србије за север КиМ...
- И то није немогуће, уколико би се две стране око тога договориле, без диктата Вашингтона, Брисела или Берлина. Косово је постало замрзнути конфликт, и зато ни Београд ни Приштина не могу даље.
* Где је још на Балкану, осим на Косову, могуће ново прекрајање граница?
- Пре свега у БиХ, а могуће и у Македонији. Није искључен распад БиХ на две или чак три државе. Експеримент БиХ од старта није функционисао добро, а преживљава само због непрестаног притиска са Запада и неспособности или одсуства воље лидера у БиХ да је коначно и званично расформирају на конститутивне делове.
* А Војводина и Санджак?
- Сецесија Војводине је мало вероватна, јер су Срби тамо већински народ. Такође, тамо постоје добре правне институције и закони који штите мањине. Многи не знају да Србија има један од најбољих и најуспешнијих система заштите мањина. Санджак је мало комплекснији проблем, али и са тим се да изаћи на крај, јер ситуација није ни приближно компликована као на КиМ и у БиХ.

НАТО ЈЕ СКУП ПРОЈЕКАТ
* ДА ли би улазак у НАТО побољшао спољнополитичке позиције Србије?

- Не видим шта НАТО може донети Србији. Нема непријатеља од ког треба да се браните. С друге стране, НАТО је скуп пројекат, питање је да ли то себи можете да приуштите. Сваки амерички произвођач покушаваће да вам прода наоружање и летелице које вам нису потребне.

СРБИЈА ВАН ФОКУСА АМЕРИКЕ
* КАКВУ политику ће званични Вашингтон водити према Србији у наредном периоду?

- Како време пролази, Балкан је све мање важан за САД. Једини који у Вашингтону још желе да притискају Србију су стари „клинтоновци“. Обамина администрација није толико заинтересована за Балкан, њихов фокус је на другом месту. То је боље за Србију.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (66)

gashi

21.01.2012. 11:25

@vasa - Pa ovaj Meyer je u Rabmuje kada se Beograd i Prishtina pricali o situacije o Kosovo je rekao da Beograd ne treba da prifati sporazum. Pa posle toga znate wi sta se dogodio.

Alex

20.01.2012. 21:28

Hmm.."Ako Beograd i Priština dođu do zajedničkog rešenja, Zapad bi morao to da prihvati."To gospodine nikad nece dogodi.Ali, ako da uzimamo prijmer, sta ce sa albancima na Makedoniju, Jug srbijom presevo, bujanovac, medvedj, crna gora i sa albanijom?Pandora Box!Pozdrav!

ameba

20.01.2012. 23:33

@Alex - Ко се родио у земљи Србији и поштује земљу Србију нека мирно живи и ради! Ко не "капија"! Сви они имају своје матичне државе, ако им се не свиђа свет је велики.

deusexmachina

20.01.2012. 21:45

SVIJET REALNOSTI!Srbija je u pogledu KiM-a formalno potpuno u pravu i to svi "vide" i svi "znaju"! Poanta problema dakle i nije u "pravu" Srbije , već u činjenici što su Srbi i Srbija kao država, već odavno izgubili onaj najvažniji....demografski "rat". Evolucijski je Zakon da je zemlja od onoga tko na njoj živi i Bog ni sa kim nije sklapao ni darovne ni kupoprodajne ugovore. Stoga, ako ima bilo kakve "šanse" za podjelom KiM-a to je i zadnja prilika da Srbija nešto "spasi"!

dragan

21.01.2012. 11:17

@deusexmachina - tako je!cije ovce pasu njegova je livada!zato ce vojvodina biti srpska dok god je vecinski zivalj srpski.

tempo

20.01.2012. 21:49

Bravo za gosp. majera. Sve je posteno i iskreno rekao. Jedino mi je ispod licnog misljenja da bi Ibar bio granica. ni slucajno. Mora se sa Siptarima razgovarati mnogo odlucnije a i Zapadu dati do znanja da se gube i ne involviraju svoje interese dole. Samo neka idu, ne trebamo ih. imam osecaj da mi dole nemamo pitanje sa Siptarima vec sa nekim drugim.Kad bi US i VB rekli da se sami dogovorimo i da oni otkazu zastitu Siptarima, vrlo brzo bi pale odluke kizmedju Srbije i KiM

srbin

20.01.2012. 22:10

Fantastican, realan i optimistican tekst. Nadam se da nasi politicari mogu nesto pametno da izvuku iz ovog intervijua ovog gospodina. Iz njegove price ja licno vidim izlaz iz dugackog tunela u kome je nasa zemlja, sa podelom kosova i prispajanja Repulike Srpske Srbiji napokon mozemo da postanemo svoji i da krenemo u svetlu buducnos. A kao slag na tortu vratiti kralja na prestol, Zivela Srbija i monarhija...

Pedja Doboj

20.01.2012. 22:43

@srbin - Vlastodrzci iz Beograda bi radje dali i Srbiju u Albaniju, nego da dozvole nekoga kralja , a da oni izgube vlast.

srbin

21.01.2012. 01:43

@srbin - Srbija je koliko ja vidim na nekom demokratskom putu zato rekao bih da je vlast u narodu i treba onda narod da donese odluku hoce li ili nece kralja, dok politicari koji jesu za monarhiju trebaju da informsu naciju da je to za dobrobit nase drzave i da treba da nam se vrati nas presto naslednik. Ja verujem da bi to unelo jedinstvo u nasu naciju koja je na zalost zrtva komunizma, korupcije, crnogoraca i cigana.

kiki

21.01.2012. 09:41

@srbin - a pita li se ilo da li mi zelimo da se prikljucimo Srbiji,hvala Vam ali bolje svoj na svom nego da nam uzmete i crno ispod nokata.

Pecanac

20.01.2012. 22:27

gdje nalazite uvjek neke profesore,ginekologe,psihijatare da vam raspolozenje popravljaju ;)))

Smaranje

21.01.2012. 01:48

@Pecanac - Pecanac,haluciniraš mnogo.Imate "sve" a nemate ništa.Džabe vam i zastava,i priznanja.U UN nećete nikad ući,a to je jedino što čini neku državu.Ekonomiju nećete imati niakd,jer ste obična mafijaška organizacija ,koja dotura (po istraživanjima B92) 70 posto prihoda Hrvatskoj!

Ivan

21.01.2012. 12:52

@sorab - Da,da i ja mislim da je Majer jevrej. Ne lupaj molim te, to je jedno od najpoznatijih germanskih prezimena.

Barbarosa

21.01.2012. 01:05

A MOZE LI SE TEKSAS DELITI????? Samo vas molim, nemojte mi sad pricati te vase iracionalne price o Dejvi Kroketu.... Delite slobodno SVOJU IMOVINU i ISTORIJU, a tudju postujte!

dali

21.01.2012. 01:10

Sto bi Srbija menjala svoju teritoriju za svoju teritoriju sa Albancima? Da je u pitanju teritorija Skadra, ili Draca to i da razumem, ali davati siptarima jos jednu drzavu na delu srpske je besmislica!p.s. Ne u EU!

sivi vuk

21.01.2012. 07:51

@dali - Stara narodna kaze /istorija potvrdila/ livada pripada onome cije ovce na njoj pasu.Srpska je nesreca da to ne shvataju.Izgubili smo ogromne teritorije, jer nas na njima nije bilo dovoljno.Kako se to radi, pokazuju nam Turci i slicni u Evropi.!

Ne zaboravite

21.01.2012. 12:32

@dali - Sivi vuce svi mi shvatamo trenutno stanje situacije na kosovu, ali da li nam to daje pravo da pristajemo na bilo kakve secesije makar i pedlja nase teritorije? Da li su siptari uspeli u svojoj nameri kada su etnicki ocistili teritoriju juzno od ibra, kazete livada pripada onome cije su ovce na njoj? Nemojte zaboraviti da je tamo ne tako davno bilo i srpskih ''ovaca'' koje su sistemski i organizovano proteravane,ubijane,mucene,kidnapovane itd.Nikada ne smemo zaboraviti siptarski teror i oprostiti

arsa

21.01.2012. 16:16

@dali - Celog zivota slusam price o livadama i ovcama.Dosta vise o tome.Hrvata je manje nego srba a bela kuga jos zastupljenija, pa to nije sprecilo hrvatski narod da istera srbe sa njihovih vekovnih teritorija. Nijedan glas se nije javio protiv mobilizacije.

Smaranje

21.01.2012. 01:45

Koja crna podela Kosova i Metohije?To bi bila Legimitizacija etničkih čišćenja od strane OVK,čak su i svoje ubijali koji su bili lojalni Beogradu!Priča koja se pričala odavno je bila da su hladnjače o kojima je Vekarić telalio,u stvari bile sklonjene albanske žrtve,ubijene od ruke OVK-a!Radi prinuđivanja na lojalnost toj terorističkoj organizaciji!.A o etničkom čišćenju posle 99e da ne govorim,o pogormu 2004e!Pa nismo ni mi sa kruške pali-valjda!!!

Marko

21.01.2012. 04:17

Kosovo se nemoze deliti,Kosovo je oteto,ako delimo nasu otetu zemlju priznajemo legitimitet teroristima I gubimo pravo da ostavimo u amanet nasim sinovima I unucima da jednog dana vrate to sto nam je oteto!

odlicno

21.01.2012. 04:24

Taman neka se podeli, ako hocemo da prodjemo bez rata ili gubitka citave teritorije to je pravo resenke. Ja stvarno ne zelim da idem u rat, ko hoce slobodno, samo se pitam dali bi ovi sto vicu na internetu "Kosovo je srce Srbije" zaista posli. Nesto ih ne vidim da idu tamo, lako je iz kuce vikati razlicite slogane. Lako je ratovati politicarima iz fotelja.

Braca

21.01.2012. 11:11

@odlicno - Takve kao ti ne bi ni za hleb poslao a kamoli u rat! Deli ono sto su ti keva i cale ostavili!

Katarina

21.01.2012. 06:10

Sta da Srbija deli? Svoju drzavu ? Zasto? Kakve crne podele, nista nema od toga, ko hoce da deli neka deli svoje. I, napomena: Majer je uvek bio cvrstorukac, a ovaj tekst je daleko od toga. Jos malo, pa ce nam ga sami na tanjuru vratiti moleci za oprostaj. Previse se je sipcârskog terorizma po Americi, a sve ga je vise. Nisu Amerikanci malo svojih izabranika pustili niz vodu, pa ni ovo sa Sipcârima nece biti presedan.

Aleksandar Popovic

21.01.2012. 07:33

Treba se nadati da nasi pregoovaraci citaju stampu, pa da ce videti i ovaj intervju. Analiza g. Majera je realna, a pouke, i poruke, vlastima u Srbiji sasvim jasne.

MatijaBG

21.01.2012. 09:03

Jedini nacin da obe strane budu zadovoljne nije podela,vec razgranicenje,a to znaci Srbiji Sever Kosova i kao exteritorijalne jedinice Strpce,Gracanica i manastiri pod jurisdikcijom Beograda,a s druge strane Presevo,Bujanovac i Medvedja Kosovu......ali posto je kostunica odbio dok je vladovao podelu,Srbiji ne treba dati nista vec treba ultimativno traziti da prizna celo Kosovo.Tako ce se nauciti pameti za vodjenje pogresne politike!Srbija ce ostati i bez Evrope i bez Kosova,ako ne promeni stav.

hronicno

21.01.2012. 16:47

@MatijaBG - To nije daleko i nije potrebno vece zalaganje Pristine da ostvari svoj cilj. Srbija gubi ne samo politicki vec i teritorijalno.

Silvana

21.01.2012. 09:06

Srbija ce krenuti pravim putem samo ako postane monarhija.Pokazalo se da tako najbolje funkcionise.Od kad nismo monarhija samo propadamo i gubimo teritorije.komunisti su nam isprali mozak pa se stidimo nase tradicije i onoga na sta bi trebali biti ponosni.I muka mi je onih koji kao eto imaju zamerku sto nas prestolonaslednik ne prica srpski tecno.Stvarno??????Ko li je kriv za to????????ZIVELA KRALJEVINA SRBIJA

vuk-maniti

21.01.2012. 09:12

Veza moje porodioce sa Kosovom i Metohijom se prekida u Vucitrnu-1457. okupacijom Otomanske imperije! Visevjekovno porodiocno iskustvo me upucuje da sugerisem Beogradu da na osnovu Rezolucije-1244. razgovara ISKLJUCIVO sa Tiranom o razmjeni teritorija!!! Bogatu okolinu Pristine="Kosovo" ponudio bih za 100,km. izlaza na more juzno od rijeke Bojane(lijeva obala) pa do ...?!

Činić Čedomir

21.01.2012. 09:24

ako su politicari odgovorni ili da napravim taj pravni istrument koji ce da pomogne svakoj sledecoj generaciji drzavnika da prepozna tu vrednost za dobrobit drzave i naroda i napredak demokratske unije.

Činić Čedomir

21.01.2012. 09:25

Perspektivno gledano slazem sa. Srbija je na pravom putu da ujedini narode na svojo teritoriji ali to je dalek put a u nasem jeziku se to kaze, sto ljudi sto cudi, i uvek postoji sansa da se skrene sa puta. a amerika je zastitnik demokratije!? Srbija ima sve za jednu modernu pravnu demokratiju, pravno ja licno mogu da napravim to sta je zelim ali ja nemogu da ispoliram prirpdni dijamant ako nemam. znaci moram da trazim u narodu.

nena

21.01.2012. 09:26

Nijednom nasem politicaru nije palo napamet da izgovori ove reci i da ovako okarakterise situaciju na severu Kosova. kao da ih problem kosova ne dotice. Nikako da vidimo da su se malo dublje ukljucili u problematiku Kosova i da se zaista trude da pronadju resenje. Oni samo rade sta im EU kaze, pri tom ne misleci na posledice koje takve odluke imaju za nasu zemlju. Svaka cast gospodinu Majeru na racionalnom razmisljanju!

arsa

21.01.2012. 11:49

Zamerka vasem novinaru na pitanju zamene teritorija-sever KIM za jug.Nadam se da ce nakon izbora zavladati pravna drzava i da ce za takve izjave biti pokrenut krivicni postupak za one koji ih daju.KIM je jedinstveno i pripada samo Srbiji.U svemu ostalom se slazem sa gospodinom Majerom ali i postavljam pitanje nasim politicarima-dali je gospodin Majer ponovo otkrio Ameriku za srbe.Sve sto je gospodin Majer rekao to je Srbija trebala odavno da uradi.

kralj

21.01.2012. 11:51

Kod se ne vratimo svojim monarhističkim korenima, ne verujem da ima nama spasa. Kažu da naš kralj nezna srpski. Postavljam pitanje?Ko ga od srba ne razume? Smeta nam srpski kralj a nije nam smetao austrisjki narednik i ruski obaveštajac Tito. Znate li da je španski kralj francuskog porekla, da se na ruskom dvoru govorio nemački a na nemačkom francuski? Neće se ovi naši političari opametiti dokle ne bude neko iznad njih koji ne bude stranački orjentisan. Živeo KRALJ ALEKSANDAR II

Milja

21.01.2012. 12:16

Sve se može podeliti , samo Priština ne pristaje na bilo kakvu podelu Kosova. Oni hoće da preuzmo kontrolu nad celim Kosovom i njih drugi predlozi ne interesuju. Što je najbitnije za to imaju podršku velikih sila.

lolzinjo

21.01.2012. 12:38

Do sad se nikad ni sa jednim Amerkickim analiticarem nisam slagao , e sa ovim OCU ! Sve sto je rekao , je istina !!! Mo mozemo da vratimo Kosovo ali samo krvavo , ali i pored toga oni ce dizati bune i praviti haos tako da ce mo postati kao Palestina ! Podela bi bila realna , u suprotnom ili njihovo sve ili ginemo ! Ovo za NATO pogodio iz prve ! Eto nasim ministrima odbrane savet da vise nelupaju galvu o NATO okrenuti se Indi jer imaju najbolje avione i Rusima za rakete ...

Neutralan

21.01.2012. 13:52

Slazem se delom sa g. Majerom ali ne i sa idejom da se jug Srbije daje za sever Kosmet-a. Pa sve je ovo bila Srbija i sada odvajate od nje jos neki deo za Srbiju koju zahtevaju Albanci. Pa gde toga ima. Sto tako ne podele Kipar i td. a ima tih zemalja za podelu po celom svetu. Sta se dobija povladjivanjem Albancima. Posle svega sledi i spajanje sa Albanijom. Pa dosta vise.Ove opstine na severu Kosmet-a treba pripojiti Srbiji a za srpske enklave ili i manastire izboriti se za neku autonomiju.

grga974

21.01.2012. 14:26

Sve se slazem osim za pitanje tkz. Sandzak i da je kompleksniji problem., niti je to pokrajna, enklava, republika i sl. to je Raska oblast, i zamolio bi Vecernje Novosti da cesce koriste termin RASKA

N.Pazar

21.01.2012. 16:27

@grga974 - Grga974....Vec postoji gradic Raska (pored Kraljeva) i region Sandzaka - na jugozapadu.

grejzi

21.01.2012. 15:03

Kako moze neko samo da pomisli da cemo pristati na podelu kosmeta. koji deo kosmeta podeliti??? svaki milimetar kosmeta je nasa sveta zemlja? za koji se odluciti, a kojeg se odreci? zar to bilo koji srbin moze???? mislim da ne trebamo predlagati niti pristati na bilo kakvu podelu kosmeta! kosmet cemo povratiti ja cvrsto verujem u to!

Enki

21.01.2012. 16:32

@grejzi - Grejzi - bilo je Kosovo "sveta srpska zemlja" dok Milosevic nije potpisao kapitulaciju Srbije,juna 1999 god u Kumanovu cime je indirektno priznao nezavisnost ove zemlje. Treba graditi dobre odnose sa svojim susedima a ne stalno udarati u ratne bubnjeve - jer umorni smo vise od toga.

vuk

21.01.2012. 17:45

@grejzi - "Enki" nije Milosevic prvi ni poslednji koi je potpisao kapitulaciju na Kosovu. Kosovo je Sveta Srbska zemlja bila I ostace do poslednjeg Srbina u Srbiji!!!

grejzi

21.01.2012. 17:57

@grejzi - enki - ako si se ti odrekao Kosmeta, ja nisam, a verujem i vecina Srba! Kosmet nikada nece biti nas sused, jer je Kosmet nesto mnogo, mnogo vise, nesto sto ljudi poput tebe ne mogu da shvate. Srbija je 500 god bila pod turskom ali se nada i vera u oslobodjenje nije gubila, sve dolazi pod svoje, polako.....tek je 12 god, a docice i nase vreme kao sto je to uvek bivalo. ja se svojih grobava, potomaka, svetinja ne odricem!

ama slikajse sa svetom zemljom

22.01.2012. 08:51

@grejzi - svima koji iz beograda brane svetu zemlju poruka..idite tamo i posvetite se..treba da vas je stid..svi se secamo slavnog bezanja sa kosova nase jos slavnije vojske i plakanja i naricanja od radosti kad su se junaci vratili u svoja sela..tad je propaganda trubila o pobedi a oni plakali u zagrljau svojih baba.. tad je kosovo izgubljeno...a ne sad.

vuk

21.01.2012. 15:49

A kako ce Manastire podeliti? a One manastire koje pripadnu Albancima na njih popeti Dzamije!? a jel Ko no Vuk Mandusic i Vezir Cuprilic u svoja doba

Bre Bre

21.01.2012. 16:29

Naravno podela ukoliko ne mislite da ostanemo i bez toga što može da se deli.Jug Srbije nije Kosovo. Kao što će morati južno od Kosovske Mitrovice da ostanu Srbi moraće i na jugu Srbije da ostanu Albanaci neki egal mora biti.

Marko

21.01.2012. 17:04

Dobro čovek kaže: Rezolucija 1244 osnova je naše borbe za Kosovo i Metohiju, jer je akt zasnovan na međunarodnom pravu. Protiv nje nema ni jedne zamlje, u suprotnom ne bi nam preporučili i da odustanemo od nje. Zapad je u ćorsokaku, mi treba bolje da radimo, da podignemo ekonomsku moć zemlje, jedino tako ćemo izbeći uslovljavanja i ucene razne vrste, pa i onih iz Prištine. Treba svima reći, dosta više.

kepi

21.01.2012. 21:04

@Marko - " Famozna" rezolucija se odnosila na BJ.koja je odavno rasparcena.Ne budite naivni ko deca,ameri vas vode do izvora a nedaju da gasite zed !!!I ovog amerikanca mozda je ugazio tocak pa eto da se pojavi o necemu bez veze.

mirjana

21.01.2012. 17:51

To bi tako bilo kada bi Svet bio fer, ali NIJE. Zato se i javljaju kojekakvi analiticari koji poznaju Balkan ,,na papiru,,. Ali Balkan nije ravan, a jos manje takav da bi neko ko nikada nije ziveo na Balkanu - mogao da da prava resenja. Ovakve analize profesora koji analiziraju iz kabineta, nazalost ne funkioniraju na terenu.

Indijanac iz Paracina

21.01.2012. 18:13

Koga vise zamajavate bre, delite nase i pri tome ocekujete da vam tapsemo. Treba nase da podelimo sa onim koji su bespravno dosli preko Prokletija i pazi molim te ako se oni sloze, jadna majko jadnije svatova. Nas narod kaze; nicija nije gorela do zore !!!

MrVlaxs

22.01.2012. 15:30

Ovo bi i moglo da uspe. Ovaj covek je mnogo pametan uvidja sve faktore. Slazem se da moramo reci ne zapadu koji nas stalno pritiska i j**e u zdrav mozak! Drugo Kosovo i Metohija nema sanse, ma koliko se mi trudili, da se vrati (celo) Srbiji. Mozda ali ratom ali to je sada ne moguce! Bolje da uzmemo i da podelimo Kosovo i Metohiju na Albanski i Srpski deo i to tako da S. Kosovo i Sirinicka zupa pripadnu Srbiji i svi srpski manastiri da se vode pod Srpskom vlasti, a ono ostalo mora da se da njima.