Било да иначе не можете увече да заспите или да вам је проблем када одете у госте или на пут и промените кревет, решење може да буде трик под називом 4-7-8.

Ову методу је пронашла Алина Гонсалес и одлучила да је подели са свима:

Све је почело недељу дана пре венчања мог најбољег друга.

Тада су мој умор и нервоза достигли критичну тачку. Никако нисам могла да заспим. Све због тога што сам морала да припремим говор. Моја стидљивост и нервоза нису ми давали да спавам.

Након три дана несанице и брига о предстојећем венчању, затражила сам савет од младине мајке.

Она ми је открила једну методу, која је требало да помогне.

Ја сам њој поверовала, јер та жена већ дуго година спроводи сеансе медитације и поседује лиценцу за обављање здравствене праксе. Шта да кажем, њен савет ми је заиста променио зивот!

Ову методу најбоље је запамтити као "4-7-8". Оно што треба да урадите је следеће:

Сместите се у лежећи положај, тако да вам буде удобно и топло.

1. Затворите очи и дубоко удахните ваздух кроз нос. Удисај пуним плућима треба да траје пуне 4 секунде.

2. Након тога задржите ваздух, односно дах у плућима, пуних 7 секунди.

3. Након тога почните лагано да испуштате ваздух из плућа кроз уста у трајању пуних 8 секунди.

4. Затим поновите целу процедуру 4-7-8.

Док ово радите можете да бројите секунде у себи и у том трајању пратите поступке дисања.

Тако је све једноставно. Ова дисајна вежба успорава наш срчани ритам, и смирује. При томе, све се то дешава веома брзо – само неколико понављања. Иако изгледа као бесмислица, то заиста делује.

Како делује:

Нисам могла да дочекам да испробам ову «шалу» у пракси. На моје потпуно изненађење, пробудила сам се следећег јутра, чак не схвативши да нисам избројала оних 8 секунди на издисају већ после другог понављања!

Ево, шта сам сазнала о овоме ефекту:

Када осећате стрес, забринутост или анксиозност, количина адреналина у крви расте, а дисање постаје плитко и убрзано. Метода, о којој ми је испричала ова жена, делује као седатив. Задржавање даха са посебно спорим издахом неминовно успорава срчани ритам. То је физиологија.

Такође, ова метода смирује ваш ум. Само зато, што морате стално да бројите у себи, и бити сконцентрисан на дисање. У том тренутку ви то не схватате, али ваш нервни систем полако ће да се смири, а осећај забринутости нестати. То ће вам рећи било који неуролог. Као резултат, ваше цело тело се опушта. По брзини и снази ефекта, ова метода слична је анестезији.

Изучавањем ове технике бавио се доктор медицинских наука са Харварда, Ендру Вејл. Он је утврдио да метода "4-7-8" већ неколико векова позната индијским јогама. Они су је користили приликом медитирања, за постизање потпуне релаксације. Дакле, можемо закључити да је потпуно безопасна.

Ако се пробудите усред ноћи, или дуго размишљате пред спавање, или сте нервозни пред предстојећи догађај и не можете да заспите, користите методу „4-7-8“. Биће вам од велике користи.
Доктор Вејл препоручује да методу примењујете у почетку сваког дана два пута чиме ћете је усавршити и увк моћи да је примените када вам је потребно."

Звор: Успешнажена