АСОЦИЈАЦИЈА увозника аутомобила и делова од надлежних ће тражити да рампу на увоз старих возила спусти већ од 1. јануара наредне године и то и за оне са "евро 3", али и "евро 4" стандардом. Држава ће, с друге стране, за рестрикцију увоза административно бити спремна од јуна 2020. године. Министар заштите животне средине Горан Триван, међутим, у среду није прецизирао да ли ће забрана тада и пасти, као ни то да ли ће важити само за "евро 3" генерације. Извесно је да је "евро 4" - у разматрању.

Округли сто о утицају саобраћаја на околину, у Привредној комори Србије, окупио је представнике увозника аутомобила и државе. Министар Триван нема дилему да су за лош ваздух у градовима Србије одговорна индувидуална кућна ложишта, аутомобили и индустријска постројења. С обзирим на то да у време највећег присуства спорних честица над Београдом још није кренуло грејање, а од индустрије у обзир узима Термоелектрану "Никола Тесла", министар Триван je сигуран да је овог пута кривац био - саобраћај.

Прочитајте још - Возачи, имате времена: "Евро 3" до 2021. године

- Потребан је низ усаглашавања и административних одлука Министарства трговине и осталих министарстава и верујем да ћемо од половине следеће године бити у прилици да завршимо дукументе да бисмо у неком тренутку могли да одлучимо да ћемо то урадити - рекао је Триван. - Ми ћемо докуменатцију заврштити до јуна 2020. године. Тренутно је дилема да ли ће важити за "евро 3" или и за "евро 4". Критикују нас и представљају да је то социјални проблем. То није социјално питање, то је питање заштите здравља. Али је за неке питање економије. Последњих пет година увезено је око 800.000 половних аутомобила. Србија је евидентно гробље аутомобила које Европа одбацује.

Председник Удружња за трговину ПКС и Асоцијације увозника аутомобила Милош Петровић предлаже и забрану старим половњацима да се крећу центром града. Упозорава и да стари аутомобили ускоро неће моћи да се региструју.

- Људима треба рећи да према Правилнику о техничком прегледу 2021. такви аутомобили неће моћи да га прођу и неће моћи да се региструју - рекао је Петровић.

СУБВЕНЦИЈЕ ЗА ЕЛЕКТРИЧНЕ

МИНИСТАРТСВО животне средине истовремено обећава да ће од 2020. сигурно из својих средстава одвојити део за субвенције за елктричне и хибридне аутомобиле. Увозници већ предлажу да је најбољи модел да субвенција буде износ пореза на додату вредност. У случају аутомобила вредног 13.000 евра, држава би тако поклањала 6.000 евра. Какво год решење било, мало ће значити тренутним власницима нежељених "евро 3" и "евро 4" мотора, јер ће они тешко размишљати о оваквим аутомобилима.