НА источном краку Коридора 10, од Ниша до границе са Бугарском, у понедељак је завршним слојем асфалта пресвучен и последњи километар ове саобраћајнице. Радови на потезу од 87 километара су у самом финишу, а иако је најављено да ће комплетан ауто-пут бити отворен 9. новембра, представници "Коридора" кажу да ће неимари посао завршити до краја октобра.

Већи део источног крака је већ у функцији, а сада се завршава најтежа деоница, од Просека до Црвене Реке којом се заобилази Сићевачка клисура. На овом краку је изграђено 87 мостова, пет тунела и исто толико саобраћајних петљи.

Последње слојеве асфалта у понедељак је поставило седамдесетак радника како би све било готово до четвртка, 31. октобра, када ће, према речима директор Сектора за изградњу "Коридора Србија" Александара Сенића, деоница Просек - Црвена Река од 12 километара бити спремна за отварање. У исто време ће бити пуштен и део који је раније завршен, од 9,4 километара од Просека до тунела Банцарево.

Прочитајте још - У октобру "падају" и последња 12,3 км

- Завршетком асфалтерских радова биће окончан читав Коридор 10 у целој његовој дужини кроз Републику Србију - рекао је Сенић. - Остаје нам да урадимо хоризонталну и вертикалну сигнализацију у наредна два дана, да проверимо целокупну опрему у тунелу Банцарево и да оперемо трасу. Надлежни ће након тога донети одлуку када ће ова деоница бити и званично пуштена у саобраћај.

Директор Сектора за изградњу "Коридора Србије" је истакао да је било много мука око поменуте деонице која је, после Грделичке клисуре била најтежа на Коридору 10.

- Овде су геотехничка испитивања лоше урађена, па смо морали да мењамо скоро целу пројектну документацију - појашњава Сенић. - Од 27 косина колико их има на лоту 2, на 26 смо правили измене. Паралелно смо радили додатна геотехничка истраживања и измену пројеката.

Сенић напомиње и да је до сада за источни крак Коридора 10 исплаћено 476 милиона евра, што је око 5,5 милиона евра по километру, рачунајући и пет тунела чија је укупна дужина око три километара. У питању је, каже, новац од кредита Европске инвестиционе банке, Европске банке за обнову и развој, Светске банке и оно што је држава исплатила из буџета.

Душан Мијук, шеф пројекта "Исток" сумира да је на источном краку уграђено око 780.000 тона асфалта, ископано је око 12,5 милиона кубика материјала и уграђено око 9,5 милиона кубика насипа.

Прочитајте још - Ка Бугарској од јесени у шест трака

ГАЛЕРИЈА САВЛАДАЛА БРДО

НАЈЗАХТЕВНИЈИ посао на крају је био изградња галерије ради трајне стабилизације косине Ц6 на улазу у тунел Банцарево у левој саобраћајној траци. Компанија "Интеграл инжењеринг" изградила је галерију која ће наткрити леву траку ауто-пута у дужини од 160 метара. Било је планирано да овај посао обави главни извођач, "Актор", али су Грци обавестили "Коридоре Србије" да нису у стању да то ураде брзином која се од њих очекује. Посао је добила компанија која је била ангажована и на поправкама потпорног зида који се обрушио у Грделичкој клисури.

- Највећа искушења су била борба са природом, стабилизација на 40 косина, али успешно смо савладали све препреке - каже Душан Мијук, шеф пројекта "Исток".