ИАКО је шеф производње немачке фабрике аутомобила Андреас Тостман изјавио да "Фолксваген" не тражи алтернативу за изградњу фабрике у Турској, већ да је пројекат на чекању, половина Балкана је устала на ноге да понуди боље услове овом гиганту. Одмах су реаговали отписани из првог круга Бугари и Румуни, а њима су се изненада прикључили Хрвати. Ни ми не стојимо скрштених руку и наш председник Александар Вучић је најавио да је Србија спремна да понуди највише од свих земаља.

Све земље су лимитиране и према европским правилима спремне су да понуде финансијску помоћ од 258,5 милиона евра, али могуће је направити и пакет повластица. Наша земља је летос била спремна да Немцима поклони земљиште у околини Инђије или у Шумадији. Уз плац у војвођанској вароши понуђена је и веза са будућим београдским метроом, како би "Фолксваген" могао да рачуна на раднике из Београда и Новог Сада. Наиме, уз престоничку градску железницу, али и брзу пругу између Београда и "Српске Атине" радници би за пола сата могли да буду на послу. Али, све то је део убеђивања.


ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ: РЕГИОН У ТРЦИ ЗА VW: Сада и БиХ жели Фолксваген

Ипак, долазак "Фолксвагена" би значио изузетно много и Великој Британији.

- Не треба много говорити о томе шта би значило да у Србију дође такав гигант - објашњава, за "Новости", др Милош Петровић, председник Српске асоцијације увозника аутомобила. - Србија има добру инфраструктуру, везу и друмом, железницом, реком са Европом. Имамо квалификовану радну снагу и то није ништа ново, нешто што се не зна.

Али, како каже наш саговорник, недовољно се зна шта се све у Србији производи када је аутомобилска индустрија у питању.

И ЛИТИЈУМ АДУТ МОЖДА је још једна ствар, а чини се да се она некако гура у запећак, изузетно битна, макар да су шансе за доказак "Фолксвагена" у Србију минималне. - Србија је једно од важних светских налазишта литијума. Њега иначе нема у изобиљу а неопходан је за производњу батерија за електромобиле - подсећа Драган Шкрњић из Ауто-еко клуба Србија - "Фолксваген" се опекао са дизелима. Најављују из те фабрике десетине нових модела на струју. Мислим да није тешко сабрати два и два и где би било најисплативије градити фабрику.

- Није мала ствар кад долази неко као "Фолксваген" а зна да се овде праве седишта, гуме, електронски делови, најсофистициранији склопови. Да овде раде и извозе "Бош", "Симемс", "Мишлен", "Континентал"...

- Млади инжењер, стручњак из ових фирми неће сигурно да иде ако су те фирме, а биле би сигурно, кооперанти гиганта попут "Фолксвагена". Имали би и овде знатно веће плате.

Процена је да око 4.000 радника у фабрици и производња око 300.000 возила "везује" бар још 30.000 радних места у држави. Зато је, на пример, и останак "Фијата" изузетно битан за нашу економију.

- Иако и давање субвенција за долазак велике компаније има своје економско оправдање и брзо се исплати не само кроз плате радника у фабрици, кооперацију и кроз порезе али је и сигнал осталим великим играчима да је Србија средина у коју могу да дођу и послују, а то је најјача позивница - каже др Петровић.


ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ: Вучић решен да доведе Фолксваген: Награбусио је Алтмајер колико ћу га гњавити

ВОЛФСБУРГ ЗАБРАНИО КОМЕНТАРЕ

"Новости" су позвале у компанију "Порше СЦГ" у Београду заступника "Фолксвагена" за Србију.

- Нажалост, иако наравно пратимо ситуацију, немамо никакав коментар. Управо смо из централе у Волфсбургу добили такво саопштење да нема никаквих додатних информација - речено је "Новостима".