РАДОВИ на две деонице брзе пруге од Београда до Новог Сада биће завршени до јесени 2021. године. То је најавила министарка грађевинарства Зорана Михајловић и подсетила да ће се тада између ова два града возом путовати 30 минута.

Обилазећи радове на изградњи брзе пруге Београд - Будимпешта, на деоници Београд центар - Стара Пазова, Михајловићева је истакла да је изградња брзе пруге највећи и највреднији инфраструктурни пројекат у југоисточној Европи. Укупна вредност радова на територији Србије и Мађарске је око четири милијарде евра, од чега око две милијарде евра у нашој земљи.

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ -Си-Ен-Ен о Ер Србији, на стогодишњицу компаније: Век највећег регионалног авиопревозника, опстанак упркос свему

- Радови на деоници од Старе Пазове до Новог Сада одвијају се у уговореним роковима, а за деоницу од Новог Сада до Суботице потписани су комерцијални и финансијски уговор - рекла је Михајловићева. - Почетак радова се може очекивати у фебруару или марту 2020.

Овим пројектом Србија се укључила у глобалну кинеску иницијативу "Један појас, један пут", као једна од првих земаља које су са НР Кином потписале меморандум у вези с овим пројектом. Михајловићева је рекла да је на првом делу деонице Београд центар - Стара Пазова, од станице Београд центар до Земуна, изведено око 40 одсто радова, а да ће се од децембра радити на свим деловима трасе истовремено.

- Хвала кинеским и српским железницама што се радови изводе 24 сата дневно да би се испоштовали рокови, а посебно је важно што ће бити изведени по европским стандардима, што проверава нотификационо тело - рекла је Михајловићева.

Мирољуб Јефтић, в. д. генералног директора "Инфраструктуре железнице Србије", казао је да је урађена сертификација свих материјала који ће се користити за изградњу пруге и да се посебна пажња посвећује безбедности саобраћаја, где се користе најмодернији технички системи.


ВРЕДНОСТ 350 МИЛИОНА ДОЛАРА

ПРУГА Београд центар - Стара Пазова дуга је 34,5 километара и део је пројекта изградње пруге за велике брзине до 200 километара на сат, између Београда и Будимпеште. Извођач радова је кинески конзорцијум "Чајна рејлвеј интернешенел" и "Чајна комјуникејшенс констракшен компани", а вредност уговора за ову деоницу пруге износи 350,1 милион долара.