СЛОВЕНАЧКИ "Адрија ервејз" одлази у историју, а Словенија након краха националне авио-компаније размишља да ли да покрене нову компанију или цео ваздушни саобраћај да препусти другима. И док је влада, за разлику од хрватске, била категорична да неће финансирати губитке националне компаније која је већ дуго у проблемима, у процедуру је пуштен закон који држави омогућује да успостави јавну службу за помоћ ваздушним линијама за које је држава заинтересована.

И док су се Словенци грчевито противили због тога што су државне субвенције добијали "Ер Србија" и "Кроација ерлајнс", словеначка министарка саобраћаја Аленка Братушек објаснила је предлог закона тиме да стране компаније можда неће бити заинтересоване за неке линије које су у Словенији приоритет. Како је "Адрија" отишла у стечај, влада сматра да је такав закон добра подлога да се сачувају стратешки интереси у ваздушном превозу. Иначе, пре пропасти "Адрија" је тужила "Ер Србију" европским институцијама због државне помоћи.

Прочитајте још - Адриа Ервејз кажњена због непоштене трговачке праксе

Остаје и сценарио према којем би се приступило оснивању нове компаније, али је из словеначке владе већ поручено да су мале шансе за то. Сада се калкулише како би се видело која је варијанта повољнија за Словенију. Преостаје, наравно, да се чује и став ЕУ хоће ли дозволити државну интервенцију, без обзира на словеначке приоритете.

Прочитајте још - Недостатак новца приземљио авионе "Адриа Ервејз"

Словенци тврде да проблема не би смело да буде, јер је и хрватска компанија "Кроација ерлајнс" добила државну помоћ док се не нађе решење о приватизацији. Хрватска влада је тако одобрила 90 милиона куна, које ће "Кроација" одмах да добије, а у наредне две године још 160 милиона. Да се то није догодило, хрватска компанија би отишла у стечај за три месеца.

ВАРАЈУ БРИСЕЛ?

ОБАВЕЗНА јавна служба, како сада желе Словенци да регулишу и финансирају нерентабилне линије, модел је за који Љубљана верује да ће да прође и у Бриселу. Словенци као Словенци, када је требало приговарати "Ер Србији" били су гласни, а сада правдају много директније финансирање и државну интервенцију.