Михаловић: ТПС Земун за савремено одржавање возова
09. 09. 2019. у 14:51
Радови на реконструкцији и модернизацији Техничко - путничке станице Земун почели су данас, а потпредседница владе и министарка грађевинарства Зорана Михајловић је изјавила да ће тај савремени центар допринети бржем, бољем и ефикасније, одржавању возова
Фото Танјуг
Радови на реконструкцији и модернизацији Техничко - путничке станице Земун почели су данас, а потпредседница владе и министарка грађевинарства Зорана Михајловић је изјавила да ће тај савремени центар допринети бржем, бољем и ефикасније, одржавању возова.
Вредност предвиђених радова је 50,8 милиона евра, а рок за завршетак радова је 11. новембар 2021. године.
Михајловић је том приликом истакла да се много улаже у подизање српских железница и да ће од 2014. до 2020. године бити реконтруисано скоро 800 километара пруга.
"Овај пројекат ТПС Земун је од великог значаја за железнице", истакла је Михајловић и додала да ће сада одржавање возова бити као и у скоро свим осталим земљама у региону.
Како је рекла, одржавње возова је сада на три локације:у Топчидеру, Макишу и у Земуну, док ће касније све бити у ТПС Земун.
Подсетила је да Србија гради и брзу пругу Београд - Будимпешта, као и да су железнице постале стратешки важне за нашу земљу.
ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ - Kolosek iz grada odlazi u istoriju
"Више од 200 милиона евра смо уложили у куповину нових возова и уложићемо још 100 милиона, али истовремено улажемо у људе и прошле и ове године је запослено око 100 машиновођа", нагласила је Михајловић.
Министарка додаје да се тренутно реализују инвестиције које се тичу железнице вредне више милијарди евра.
Каже да се до пре четирили или пет година о железници говорило са носталгијом и сетом, док су данас оне стратешки важне за Србију.
"Наш циљ је да грађани пожеле да уђу у нове возове и користе железницу", нагласила је Михајловић.
Она је захвалила општини Земун и истакла да се без учешћа локалних самоуправа такви пројекти се не могу реализовати, а директоре железничких предузећа позвала да буду још ефикаснији.
"Држава даје новац, милијарде евра се улажу у железнички саобраћај, улажемо у људе и опрему, али исто тако желимо да свака железничка станица буде једнако модерна као и возови који њима саобраћају. Још много посла је пред нама, али слика железнице данас је много боља него до пре пар година", казала је Михајловић.
Директор Србија воза Југослав Јовић је рекао да се тај пројекат реализује захваљујући помоћи и иницијативи ресорног министарства, те да је уз подршку Владе Србије обезбеђен кредит од ЕБРД-а у вредности од 52 милиона евра.
.jpg)
"Хвала потпредседници владе и целом тиму, јер су препознали потребе железничког сектора. Пројекат који данас започињемо вредан је 52 милиона евра, а рок за завршетак радова је 27 месеци", рекао је Јовић.
Председник општине Земун Дејан Матић је истакао да јединствена политика Владе Србије, града Београда и градских општина доноси резултате и да ће овим пројектом Земун бити уписан на мапу саобраћајне инфраструктуре државе.
Поред тога, у Земуну се ових дана завршава и пројекат кградње пристана за међународне бродове, додао је Матић.
"А наредне године, како смо и обећали, грађани Батајнице добиће петљу и прикључење на обилазницу око Београда", рекао је Матић.
Директор холдинга Енергопројект Стојан Чолаков је рекао, испред конзорцијума извођача радова, да је циљ тог пројекта да се повећају капацитети за квалитетно и адекватно одржавање возова и додао да ће радови бити изведени у року.
Радовима је данас, после 38 година, настављена градња важног дела београдског железничког чвора.
ТПС Земун ће наставком градње постати савремени центар за одржавање возних средстава за превоз путника.
После 38 година од изградње садашњих капацитета и пуштања у рад, тим пројектом ће почети изградња функционалне целине у којој ће се одржавати сви возови за превоз путника који саобраћају по српским пругама, као и ван граница Србије.
ТПС Земун је намењена одржавању путничких возова и њен мањи део изграђен је још крајем седамдесетих година, пуштен у употребу почетком осамдесетих година и од тада није ништа урађено.
Стари објекат ће бити реконструисан, али и изграђен потпуно нови, модеран део, на укупно 35 хектара површине, на земљишту између станица Земун и Земун Поље, који ће донети савремено управљање и одржавање возова, као и велике уштеде у времену и новцу.
Након реализованог тендера, 4. јуна је потписан уговор за извођење радова са конзорцијумом фирми Енергопројект нискоградња - Енергопројект опрема и Цолас Раил С.А.С. из Француске, у вредности од 50,8 милиона евра.
Пројекат се финансира из зајма Европске банке за обнову и развој.
У ТПС Земун одржаваће се путничка кола, локомотиве и електромоторне гарнитуре, осим дизел моторних возова.
Ту ће се прегледати гарнитуре, расформирати возови и по процедури ићи на одржавање и прање, али и формирати и полазити одатле. Такође, ту ће се налазити и смештај за особље односно простор за одмор машиновођа и кондуктера.
Пре почетка изградња Београда на води, на простору старе железничкце станице, постојале су разбацане радионице за све што ће бити обједињео у ТПС Земун.
Зато се раније губило доста времена на маневрисање, растављање и састављање возова.
У оквиру комплекса ТПС Земун биће формиран јединствен линијски технолошки процес који обједињава све видове одржавања електромоторних гарнитура, путничких кола и локомотива, што ће повећати расположивост возова.
Тим пројектом планирана је изградња: нове хале за одржавање ЕМГ 413 (штадлер као и нове ЕМГ), нове хале за одржавање путничких кола, нове хале за спољно прање, нове зграде пријема и отпреме возова, нове аутоматске мерне станице за дијагностику возних средстава, нове котларнице са компресорском станицом, затим 17 км нових колосека и пумпне станице са надстрешницом.
Такође, предвиђена је градња објекта за привремено складиштење отпада и објекта за смештај возног и возопратног особља.
Када је реч о реконструкцији и санацији постојећег објекта, планирано је да се уради: горњи и доњи строј пруге, хале за одржавање ЕМГ 412, хале потподног струга, складишта песка и складишта уља и воде.
Нови део ТПС Земун ће се налазити по сисрини између два колосека, левог и десног крака пруге према Новом Саду, пошто је тај простор до сада био искоришћен свега 10 до 15 одсто капацитета.
ТПС Земун ни садашњим пројектом неће бити потпуно завршена у односу на првобитни пројекат, пошто је заправо реч о завршетку њене прве фазе.
ТПС Земун ће бити завршена у односу на првобитни пројекат из седемдсетих година 70 до 75 одсто, што је сасвим довољно за одржавање возова и пројектоване потребе у наредних двадесетак година.
МИХАЈЛОВИЋ: ОД ЕИБ-А 140 МИЛИОНА ЕВРА ЗА АУТОПУТ НИШ-МЕРДАРЕ
Потпредседница владе и министарка грађевине Зорана Михајловић најавила је да ће ове седмице доћи у Београд европска комесарка за транспорт Виолета Булц и да ће том приликом у "Београђаки" бити отворен секретаријат Транспортне заједнице Југоисточне Европе и да ће са ЕИБ-ом бити потписани уговори о финансирању градње аутопута Ниш-Мердаре од укупно 140 милиона евра.
"Европска комесарка Булц долази у среду или четвртак и свечано ћемо отворити секретиријат Транспортне заједнице", рекла је Михајловић одговарајући на питања новинара.
Истиче да за Србију пуно значи то што ће се у Београду налазити седиште Транспортне заједнице, јер ћемо тако моћи да причамо о великим коридорима, затим да утичемо и заједнички радимо на усклађивању са пропсима ЕУ, али и да учествујемо у доношењу одлука о основним железничким и путним мрежама.
"Потписаћемо уговор са Европском инвестиционом банком о финансирању за градњу новог аутопута Ниш - Мердаре - Приштина од 100 милиона евра, као и уговор о гранту (поклону) од 40 милиона евра за прву деоницу Ниш - Плочник дугу 34 километра", рекла је Михајловић и додала да се почетак радова очекује следеће године.
Напоменула је да се у претходном периоду радило на изради пројектно - техничке документације за градњу тог аутопута.
Đorđe
09.09.2019. 21:49
Ogromne pare odoše na "modernizaciju" železnice a vozovi i dalje svakodnevno kasne. To mi se nikako ne uklapa.
Коментари (1)