ЗА "ЈАТ технику" се поново тражи купац. Пре само месец дана је први покушај проглашен неуспешним, јер није стигла ниједна понуда. Министарство привреде креће у нову потрагу. Јуче је расписан нови јавни позив. Почетна цена овог пута је - 10,2 милиона евра, што је половина процењене вредности. Рок за подношење понуда истиче 4. октобра. Под новим условима, кажу упућени, има заинтересованих.

Потенцијални купац мора да се бави одржавањем и оправком ваздухоплова, најмање у последњих пет година. Услов је да је у 2018. години остварио самостално или на консолидованом нивоу пословни приход од најмање 40 милиона евра. Потребно је да има капацитет за базно одржавање и оправку ваздухоплова на минимум десет позиција у паралели истовремено, и то најмање последње две године, да поседује сертификате за базно и линијско одржавање авиона типа Bombardier и Embraer, као и сертификате за базно и линијско одржавање за минимум три од четири авиона типа B737CL, B737NG, A320 Series и ATR 42/72... Испуњеност ових услова може да докаже и преко правног лица које је у потпуном власништву учесника.

- Приватизација "Јат технике" је дуго очекивана - објашњава Петар Војиновић, уредник ваздухопловног портала Tango Six. - Тренутно су, према мојим информацијама, озбиљно су заинтересоване барем две веће иностране компаније које се баве овим послом. Након снижавања цене од 50 одсто, према правилима овог типа јавног надметања, готово сигурно ћемо за месец дана имати новог, стопостотног власника "Јат технике". Нови инострани власник пре свега купује капацитет који је највећи у региону, традицију и стручност. "Јат техници" хитно треба инвестиција, јер је потребно доста уложити у њену инфраструктуру, алате и уопште модернизовати компанију како би се она прикључила последњим технолошким трендовима у свету.

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ - ПРОДАЈА НЕПОКРЕТНОСТИ: Тржисте некретнина 1,8 милијарди евра, најскупљи квадрат 7.918 евра


Како објашњава Војиновић, до сада менаџмент "Јат технике" то није могао да уради из редовних прихода. Као државно предузеће подлегали су забрани запошљавања и дизања плата.

- У веома конкурентном послу одржавања авиона, то им је прилично везивало руке - додаје Војиновић. - Упркос томе актуелни менаџмент је успео да одржи компанију, она позитивно послује и већ је у последње две године знатно увећала способности одржавања авиона улагањем и добијањем алата за нове типове летелица.