Србија ће изградњом Моравског коридора од Прељине до Појата добити "дигитални" ауто-пут, са модерним оптичким и дигиталним кабловима, бесплатним интернетом и обавештењима за возаче, изјавила је данас потпредседница владе и министарка грађевине Зорана Михајловић и најавила да ће комерцијални уговор са конзорцијумом Бехтел-Енка бити на влади у наредних петнаестак дана.

"Уколико Влада Србије закључком прихвати комерцијални уговор, можемо очекивати почетак радова најкасније до краја септембра у околини Крушевца", рекла је Михајловић Тањугу.

Каже да се Бехтел обавезао да ће у року од две и по године завршити тај ауто-пут.

Она је подсетила да је влада изабрала партнера за изградњу Моравског коридора у дужини од 112 километара и истакла да ће он директно повезати најмање пола милиона људи који живе на том подручју трасом: Чачак, Краљево, Врањчака Бања, Трстеник, Крушевац, Сталаћ и Цхићевац.

Моравски коридор ће, такође, повезати Коридор 10 и ауто-пут "Милош Велики".

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ -
РАСПОДЕЛА НОВЦА ИЗ ДРЖАВНЕ КАСЕ: Ево за које ресоре је предвиђен тањи, а за које дебљи буџет

"Ми ћемо почети разговоре са стратешким партнером за закључивање комерцијалног уговора. Очекујемо да у наредних око 15 дана комерцијални уговор угледа светлост дана на Влади Србије. Не радимо ништа на памет, дефинисали смо платформу за преговоре која ће се, такође, наћи на Влади Србије", рекла је Михајловић.

Тај ауто-пут ће много више повезати унутрашњост земље него било који коридор и стратешки је важан за развој, инвестиције, отварање нових радних места и будућност Србије, нагласила је Михајловић.

Специфичност тог коридора, како је рекла, јесте што држава први пут ради ауто-пут који садржи три пројекта и што се први пут пре почетка радова водило рачуна о свему што може да утиче на развој тог дела Србије.



"Поред градње ауто-пута, радиће се и потпуна телекомунуикациона мрежа и зато га зовемо паметни или дигитални ауто-пута на коме ће бити примењена сва светска искуства", наводи Михајловић.

Министарка додаје да је веома значајно за грађане тог дела Србије што ће бити регулисан речни ток Мораве и свих њених притока пошто је то плавни део Србије.

"Било је тих проблема и поплава не само 2014. године него и касније и тога више неће бити. Ово је комплетан пројекат", нагласила је Михајловић.

Ауто-пут ће, додаје, донети грађанима не само више инвестиција, већ и много већу безбедност саобраћаја.

На питање да ли ће се тај ауто-пут звати "Цар Лазар", како су пренели поједини медији, Михајловић је навела да је чула да је то предлог из Крушевца и да ће влада размотрити предлоге грађана и усвојити оно што они буду хтели.

"Не само људи да виде да се граде ауто-путеви, да то није само асфалт, већ да тај ауто-пута покаже снагу Србије, иако мала да се развија и да нће бити изопштена из европских и светских токова", каже министарка грађевине.

Истиче да су нетачне информације појединих медија да домаће фирме неће учестовати у том пројекту, пошто ће бити ангажоване као подизвођачи, те да се стратешки партнер обавезао да ће користити домаћу опрему и услуге и све што је домаћег порекла.

Михајловић истиче да ће наше компаније имати прилику да науче нове технологије које ће бити примењен на том ауто-путу, пошто ће се градити на потпуно другачији начин.

Заједно ће се градити ауто-пут, телекомуникациони коридор, регулисати реке и друго и биће избегнути сви могући проблеми који су оптерећивали градњу других ауто-путева, на пример, Коридора 10.

"Зато имамо сада једне од најбољих светских компанија које ће заједно са нашим компанијама градити ауто-пут", нагласила је Михајловић.

Зорана Михајловић / Фото Танјуг



Изградња телекомуникационог коридора дуж ауто-пута подразумева најсавременије оптичке и дигиталне каблове, станице за бесплатан вај фај интернет, најмодерније управљање саобраћајем на ауто-путу, тзв. интелигентне транспортне системе и друго, тако да ће сви учесници имати најаве шта се дешава на путу, на пример, да ли има застоја и потребе да се преусмери саобраћај.

Грађани ће добити "паметан ауто-пут", кажу у министарству и истичу да ће безбедност бити на првом месту.

Конзорцијум "Бехтел-Енка" једини је доставио понуду на јавном позиву за стратешког партнера за изградњу Моравског коридора.

Будући ауто-пут, чија је дужина 112 километара, а ширина 30 метара, имаће укупно 139 објеката од тога 84 моста, 26 надвожњака и три подвожњака, као и 10 денивелисаних раскрсница - петљи.

Иначе, Министарство грађевине је у октобру 2018. потписало са америчко-турским конзорцијумом Бехтел-Енка меморандум о разумевању за изградњу Моравског коридора, а вредност радова је процењује на око 800 милиона евра.