ДО новог ауто-пута Милош Велики, Београђани морају да путују око 30 километара, да би се укључили на кружном току код Мислођина. Од децембра, када буде готова деоница Сурчин - Обреновац, до ове саобраћајнице ће стизати знатно брже. Праву везу са Коридором 11, међутим, становници престонице добиће тек када се заврши изградња брзе саобраћајнице која ће га повезати са Новим Београдом. Планирано је да радови почну у марту и да буду окончани до краја 2021. године.

Милутин Игњатовић, директор Саобраћајног института ЦИП, за "Новости" каже да ће путници из главног града веома лако моћи да се укључе на ауто-пут "Милош Велики", преко две моћне градске саобраћајнице, Војвођанске улице и Јурија Гагарина на Новом Београду.

- Прави ефекат целог ауто-пута ће путници осетити када се изгради деоница Нови Београд - Сурчин - сматра Игњатовић. - Недавно је потписан Комерцијални уговор о изградњи те деонице између Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре и компаније "Чајна комуникејшн констракшн компани" (ЦЦЦЦ). Грађани Србије треба да се радују сваком изграђеном километру ауто-пута. Србија је отворила за саобраћај аутопутну саобраћајницу од Обреновца до Прељине, а у децембру ове године, како је најавила потпредседница Владе Зорана Михајловић, пустиће се у саобраћај деоница Сурчин - Обреновац.

Прочитајте још - "Милош Велики" брише црне тачке, асфалт као стакло

Ова градска магистрална саобраћајница је пројектована за брзину кретања возила од 80 километара на час. Укупна дужина ове деонице је око 9,5 километара. Предвиђене су по три траке по смеру, разделни појас од пет метара, пешачке стазе ширине по два метра и банкине. На траси ће бити три моста, један мост-канал и један надвожњак.

- На самом почетку трасе градске магистралне саобраћајнице, предвиђена су укључења из две улице на Новом Београду, а даље пут води кроз равницу ка првој петљи, односно чвору "Сурчин 1", типа полудетелине. Прикључне везе се остварују са две директне и две индиректне рампе, које се за споредни правац, односно приступни пут, везују уз помоћ две трокраке површинске раскрснице - објашњава пројектант Драгослав Драгићевић. - Петља ће бити изграђена у непосредној близини будућег Националног стадиона. Крај ове деонице је практично код следеће "велике петље" у Сурчину, после које почиње Ауто-пут "Милош Велики".

ВУЧИЋ: ГОТОВ И ИСТОЧНИ КРАК КОРИДОРА 10

ДРЖАВА данас има новца да гради ауто-путеве и већ за мање од два месеца биће отворен источни крак Коридора 10, од Ниша до Градине на граници са Бугарском, изјавио је у среду председник Србије Александар Вучић.

Прочитајте још - УТИСЦИ ВОЗАЧА НОВОМ АУТО-ПУТУ: Фантастично, од сада ћу само аутопутем; Феноменалан је

Каже да ће тако поред Грделичке клисуре, која се налази на јужном краку Коридора 10, бити отворен и потпуно завршен и источни крак.

- Завршићемо пре краја 2021. и ауто-пут од Прељине до Пожеге - обећао је Вучић. - И Ваљево ће добити свој ауто-пут или брзу саобраћајницу, тих 15 или 17 километара до Лајковца.

Вучић се извинио глумцу Ненаду Јездићу и музичарима Жељку Јоксимовићу и Горану Бреговићу, што су, како је рекао, "претрпели линч полуписмених људи који мисле да су много важни" јер су похвалили отварање ауто-пута од Обреновца до Прељине.

Драгићевић и Игњатовић

ТРАСЕ ЦРТА СТРУКА

УГОВОРЕНА вредност пројекта је 70,5 милиона долара. На примедбе да је цена висока, као и да није потребно градити ауто-пут на Новом Београду, министарка грађевинарства Зорана Михајловић је одговорила да је траса преко Новог Београда функционална веза која ће омогућити добру везу престонице са ауто-путем.

- Од када водим министарство пита се струка, а не политика када је реч о трасама, ценама, роковима - изјавила је Михајловићева. - По питању овог пројекта је све рађено са пројектантима и инжењерима тако да цена није произвољна. Када је реч о траси, неке су давно предвиђене просторним плановима у складу са мишљењем струке. Наше мишљење је да треба да имамо ту ауто-пут.