ПОЧЕЛО је постављање последњих делова челичне конструкције моста преко Саве, код Остружнице. Министарка грађевине Зорана Михајловић посетила је у среду градилиште на којем се изводе радови на изгадњи моста и изјавила да би ова грађевина требало да буде завршена крајем октобра или почетком новембра. Према њеним речима, цела обилазница око Београда, до Бубањ Потока, могла би бити готова до 2022. године.

Челична мостовска конструкција над реком укупне је дужине 586 метара, а у среду је почео завршни део подизања дела који је дуг 80 метара, висине шест метара и укупне тежине 550 тона.

Прочитајте још - Обилазница цела за три лета

Мост ће бити дуг готово два километра, а грађевинци кажу да је технички начин постављања моста први пут изведен не само у Србији него у овом делу Европе.

Прочитајте још - ИЗГРАДЊА ОБИЛАЗНИЦЕ ОКО БЕОГРАДА: Мост ће пловити до места уградње!

- Ако Београду нешто треба, то је обилазница око Београда - рекла је министарка. - Завршетком овог моста имаћемо низ од 27 километара од Батајнице до Остружнице, радимо на делу од Остружнице до Бубањ Потока и коначно ће након тога односно након 2022. Београд имати заокружен прстен са обилазницом.

Министарка је изјавила да верује да ће Кинези и Азербејџанци успети да заврше деоницу до Ибарске магистрале, односно до петље Орловача, као и да постоји могућност да део обилазнице буде пуштен у саобраћај и следеће године.

БЛИЗАНЦИ ПРВИ мост преко Саве код Остружнице изграђен је и пуштен у саобраћај 1999. и исте године је бомбардован. Реконструисан је од 2002. до 2006. године. Изградња другог моста "близанца" је почела у јануару 2016.

Радовима је присуствовала и шефица ЕИБ за Западни Балкан Дубравка Негре. Она је рекла да овај догађај потврђује да се иновативна решења и технологије користе на једном пројекту у Србији.

Помоћник директора "Путева Србије" Славољуб Тубић је рекао да се приликом изградње моста користе три начина изградње, нагуравање, конзолна градња и дизање челика, као и да је овај објекат јединствен у свету.

Нови мост је финансирала Европска инвестициона банка, а цео пројекат кошта 4,1 милијарду динара. Главни извођач радова је конзорцијум с компанијом "Штрабаг" на челу, а подизвођач је београдска "Мостоградња".

СКУПЕ ПОНУДЕ ДО ПАНЧЕВА

МИНИСТАРКА Михајловић је рекла да је план да се изгради и Сектор Ц обилазнице око Београда, односно деоница од Бубањ потока до Панчева. Нагласила је да се већ воде преговори са кинеским партнерима, али да су до сада имали превише скупе понуде.