АУТОБУСИ не могу, а камиони не желе на нови ауто-пут "Милош Велики". Да би аутобуси могли да промене трасу и возе новом саобраћајницом, мораће да сачекају октобар следеће године, јер се према важећим прописима нови редови вожње одобравају једном годишње. С друге стране, камиони избегавају Коридор 11 и тутње и даље Ибарском магистралом, због чега у "Путевима Србије" разматрају могућност да и на овом путу почну да наплаћују путарину за теретњаке.

Путницима који иду до Златибора, Нове Вароши и даље ка Црној Гори, нови пут би знатно скратио време путовања. Превозници, међутим, не смеју да користе нову саобраћајницу, јер би на одредишта, на пример у Чачак, стизали раније, а онда би на перонима морали да чекају и по пола сата да би испоштовали полазак по актуелном реду вожње.

Прочитајте још - Готово милијарду евра у 5.000 километара регионалних путева, најављена градња ауто-пута "Вожд Карађорђе"(ФОТО+ВИДЕО)

Мирко Вучинић, из Пословног удружења друмског транспорта "Панонтранспорт", за "Новости" каже да није могуће усагласити нове редове вожње до пролећа наредне године, а да је почетак обављања превоза по њима могућ тек од октобра 2020.

- У складу са Законом о превозу путника у друмском саобраћају, Привредна комора Србије усаглашавање предлога редова вожње ради једном током календарске године, по захтевима превозника - објашњава Вучинић. - Према Правилнику о условима и поступку усаглашавања предлога редова вожње, они, између осталог, морају да испуњавају и услове у погледу даљинара, који треба да садржи релације на новоотвореној деоници.

Зоран Дробњак, в. д. директора "Путева Србије", више пута је најављивао увођење наплате путарине за теретњаке и на магистралним путевима, али његова иницијатива још чека "зелено светло" у Министарству грађевинарства.

Милан Божовић, из Комитета за безбедност саобраћаја, сматра да је то један од начина да се транзитни саобраћај пребаци на коридоре, али и да би се теретњацима могао забранити прилаз овим саобраћајницама.

Прочитајте још - "Милош Велики" брише црне тачке, асфалт као стакло

- Код нас је проблем што камиони "беже" са ауто-пута и праве застој и гужве на магистралама, утичу на саобраћајне незгоде и на стање пута, јер га уништавају - објашњава Божовић. - У многим европским земљама су то решили забранама, па камиони могу стриктно да иду магистралним путем, само до места утовара или истовара, и на ауто-пут се морају укључити на најближој петљи. За те проласке они добијају посебне дозволе. То је тестирано и дало је добре резултате.

АУТО-ПУТ МОРА ДА СЕ ИСПЛАТИ

- Сврха коридора је да преузме транзитни саобраћај, да би растеретила насеља од теретног саобраћаја. Путарина од 2.500 динара није скупа, јер је то 15 литара нафте, а толико камиони потроше и у вожњи Ибарском магистралом, јер је путовање дуже и кроз гужву. Најчешће мали превозници желе да уштеде и да новац од путарине ставе у џеп - каже Милан Божовић, из Комитета за безбедност саобраћаја