СРБИЈА се задужила код Светске банке 40 милиона долара са намером да смањи чекање на граничним прелазима. И за робу и за путнике. Реч је о регионалном пројекту "Олакшавање трговине и транспорта" у оквиру кога три државе, Србија, Северна Македонија и Албанија, на располању имају укупно 90 милиона долара.

Захваљујући њему на Коридору 10 ће заживети интелигентни транспортни систем. Он, између осталог, коришћењем навигационог система, проналази најбоље руте у зависности од услова на путу. Упозорава возаче на потенцијално опасне ситуације на време, како би избегли незгоде. Води возача до празног паркинг-места, преусмерава саобраћај у складу са условима на путу, прати грађевинско стање мостова, тунела и других инфрастуктурних објеката.

- Приликом настанка саобраћајне незгоде, ИТС путем дигиталних информационих табли дуж пута најављује возачима настанак инцидентне ситуације на путу и преусмерава саобраћај на алтернативне руте - објашњавају у Министрству саобраћаја. - Омогућава, уградњом сензора дуж пута, да сам пут надгледа себе и да се предвиде гужве. О томе ће информисати возаче.

Од зајма ће се финансирати унапређење 60 железничких путно-пружних прелаза. Побољшаће се саобраћајна сигнализација, уређаји за заустављање и напајање електричном енергијом на железничком прелазу.

Прочитајте још - Михајловић: Забрујаће и на Коридору 11

- Србија је у претходне четири године изградила око 300 километара ауто-путева, а у том периоду број возила на нашим ауто-путевима повећан је са 37 милиона на близу 54 милиона возила у 2018 - објашњава Зорана Михајловић, министарка саобраћаја. - После пуштања у саобраћај јужног крака Коридора 10 и са скорим завршетком комплетног источног крака Коридора 10 ка Бугарској, очекујемо даљи раст транзитног саобраћаја кроз Србију. За разлику од прошлости, инфраструктура више није главни проблем за брже кретање људи и робе у региону, већ то постају граничне процедуре и дуго задржавање приликом преласка између држава.

Јединица за спровођење пројекта биће при Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, јер ће у овом ресору бити тежиште активности, док ће финансирање и уговарање радова и услуга бити при Министарству финансија.

Прочитајте још - "НОВОСТИ" СА РАДНИЦИМА НА КОРИДОРУ 10: Клисура је била немилосрдна

НАЦИОНАЛНИ ПРОЗОР

ПРОЈЕКАТ подразумева активности на повећању ефикасности прекограничног саобраћаја увођењем "јединственог националног прозора" и електронске размене података на железничким граничним прелазима.

- На подручју Западног Балкана јединствени национални прозор представља заједнички циљ за олакшање трговине и обавеза у оквиру Споразума Светске трговинске организације - кажу у Министарству саобраћаја. - Ово решење ће побољшати транспарентност, смањити трошкове трговинских трансакција, побољшати координацију активности и скратити време потребно за одобрење увоза и извоза робе.