ОД насртљивих телефонских трговаца, који вам путем фиксне линије обећавају награде, путовања, поклоне, само су досадније фирме које СМС порукама и мејловима рекламирају своје производе. Само тренутак непажње је довољан да вам трговац понуди "картицу лојалности", с којом добијате попусте, да не размишљајући поделите своју мејл-адресу или још горе број мобилног телефона.

Тада креће пакао. У рекордном року вам попуне електронско сандуче или меморију телефона. Добар део невештих корисника телефона никако не успева да се ослободи ове напасти. Када покуша да поруком СТОП одјави ову "услугу", на паметним телефонима појави се прозорче са упозорењем да таква порука може да кошта. Колико? Тешко је проверити. Зато већина грађана пристаје да данима, па чак и годинама трпи тортуру о новим понудама, попустима...

Срећом, држава је препознала ове гњаваторе и изменама Закона о електронској трговини предвидела казне и до 100.000 динара за малтретирање. Међутим, и сам законодавац је свестан да поједини безобразни и грамзиви трговци неће стрепети од казни и да ће наставити по старом како би проширили листу потенцијалних купаца.

Прочитајте још - За насртљиве оглашиваче предвиђене оштре казне

Да би се доскочило навалентним трговачким крпељима, потребно је отворити четворе очи и захтевати да се уверите да вам, ако не желите, неће слати поруке или неку другу врсту обавештења. Можда је најбоље телефоном сликати формулар у којем је заокружено "не" испред могућности слања информација о акцијама, промоцијама и слично, што сутра може бити доказ тржишној инспекцији да без превеликих провера може да разреже казну фирми која узнемирава грађане.

Све то није гаранција да ће одустати од слања порука. И зато је једина и најбоља заштита - велики опрез приликом остављања личних података.