УПРАВА царина намерава да протера папире који прате увоз и извоз. Завршена је припремна фаза овог пројекат, а уколико Европска унија кроз ИПА 2019 настави да га финансира, до краја 2023. године процедуре увоза и извоза биће аутоматизоване. Уместо камиона на границама и царинским терминалима, цариници ће испоруке одобравати и пратити - електронски.

Прва фаза пројекта је била припрема, размена искуства и знања и стварање услова за увођење новог система. Коштала је око 1,5 милиона евра, од чега је донација ЕУ, кроз ИПА 2013, износила 1,4 милиона. Србија је обезбедила 156.815 евра. Управа царина очекује наставак посла почетком следеће године.


ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ:
Тражи се проценитељ за остатак Железаре Смедерево

- Уколико из ИПА 2019 добијемо девет милиона евра за наставак пројекта, читав процес би могао да буде завршен до краја 2023. године - објашњава Веселин Милошевић, помоћник директора Управе царина. - То подразумева увођење нових софтвера у два велика система - увоз и извоз. Ми већ три године имамо аутоматизован транзит кроз Србију. Зато 1,5 милиона камиона годишње изабере да прође кроз Србију, што буџету доноси 50 милиона евра. Аутоматизација увоза и извоза донеће велике уштеде привреди, али и више средстава буџету Србије. Све чланице ЕУ имају аутоматизоване ове поступке. У Управи царина ће радити исти број људи, али ће радити друге послове. Више пажње ће бити посвећено контроли.

Поједностављење царинских процедура је један од приоритета Министарства финансија. То гарантује лакше пословање, а аутоматизација обећава и једнак третман свих клијената.

- Од 17. јуна имамо нови царински закон који омогућава увођење аутоматизованог извоза и увоза - истакла је јуче Данијела Вазура, саветник министра финансија. - Царински закон подразумева беспапирно окружење, што је корак ближе европским стандардима. Крајњи циљ је олакшавање трговине привреди.


ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ:
ФРАНЦУСКЕ КОМПАНИЈЕ: Отвара се нови круг улагања

ПРИПРЕМА

ПРИПРЕМНА фаза пројекта подразумевала је 19 обука из разних области, од стратешког планирања до упознавања са најбољом праксом ЕУ царинског законодавства. Учествовали су и експерти из десет држава чланица и држава кандидата за ЕУ.