ЗА разлику од наших камионџија који за сваку грешку плаћају папрене казне у иностранству, њихове колеге из других држава, које и свесно крше домаће прописе, често пролазе без "удара по џепу".

Разлог је недостатак инспектора у друмском транспорту, свега их је 12 у целој Србији, па се странци све дрскије понашају и често "скидају кајмак" испред носа нашим транспортним фирмама.

- Ми смо као Пословно удружење међународног транспорта покренули иницијативу која би, по узору на решења у неким другим земљама, и код нас могла да донесе добре резултате - каже за "Новости" Неђо Мандић, председник ПУМЕД.

Он каже да је јасно да држава Србија тешко може да повећа број инспектора јер за то, једноставно, нема новца. Односно, плате су сувише мале да би неко уопште и хтео да се бави тешким, одговорним, теренским послом.

- Плате инспектора су 50.000-60.000 динара месечно. При томе раде у заиста тешким теренским условима. Ако се зна да саобраћајни инжењери и у Србији лако могу да зараде 1.200 до 1.500 евра, јасно је зашто се нико "не отима" за место инспектора - објашњава Мандић.

Зато је ПУМЕД надлежним министарствима предложио да се примене решења из Француске или Грчке.

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ - Мађари баш киње камионџије

- Тамо постоје инспектори волонтери који се регрутују из редова превозника - каже Мандић. - Прво би прошли селекцију надлежног министарства. Одабрани би затим ишли на курсеве, а не би имали право ни да самостално контролишу, већ у "патроли" са најмање још двојицом колега. Проверавали би да ли страни возач има потребну пратећу документацију и све дозволе.

Такође, не би могли да заустављају возила, већ би на паркингу, одморишту, могли да од возача затраже да преконтролишу папире, појашњава Мандић.

- Верујем да би било људи који би жртвовали понеки свој дан за опште добро. У крајњем случају, сви бисмо били на добити. И држава и ми, јер бисмо елиминисали сиву економију.

Мандић додаје да наредних дана очекује неколико разговора са надлежним министарствима о многим темама.

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ - Сива економија разједа превоз


МУКЕ СА ПОЉАЦИМА

- НАШИ превозници у Пољској имају велике проблеме. Тамо је најмања казна 3.400 евра. Томе додајете време чекања док фирма из Србије не пошаље новац, "пратњу" надлежних служби Пољске до паркинга (1.200 евра) и дан паркинга од 100-200 евра - каже Мандић и додаје да су управо зато, као удружење, ишли у ту земљу на разговоре.

Нудили су пољским надлежним службама да се отвори рачун са којег ће одмах моћи да скидају казне за српске возаче, али су они то одбили.