ОТПЛАТОМ дугова земунског "Икарбуса", кинеска компанија "Ланџу Гуангдонг њу енерџи аутомобиле" (ЛГНЕА) постаје његов већински власник. Кинези су откупили 9,5 милиона евра тешка задужења нашег произвођача аутобуса и тако стекли право да преузму нешто више од 50 одсто компаније. У погонима "Икарбуса" намеравају да задрже постојеће моделе, али и да почну производњу електричних аутобуса и комбија.

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ - "Икарбус" вози од Пољске до Ирана

Србија и кинеска компанија су прошле године потписале меморандум о разумевању, а неколико месеци касније и протокол о томе како ће се он остварити.

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ - Kинези у "Икарбусу" праве бусеве на електрични погон

- Привредном суду у Београду ће ускоро бити предат унапред припремљен план реорганизације који предвиђа да кинеска компанија постане власник 51 одсто "Икарбуса" - објашњавају у Министарству привреде. - "Икарбус" би требало да буде једна од првих компанија у Европи која ће још ове године изаћи на тржиште са електроаутобусима. Очекује се да већински власник уложи средства у куповину нове опреме, обуку запослених и обнову производних капацитета и уведе најсавременију технологију производње аутобуса.

ДРЖАВНИ ДЕО ПРЕУЗИМАЊЕ "Икарбуса" се очекивало средином ове године. Преузимањем 9,5 милиона евра дуга, Кинези преузимају 51 одсто компанија. У власништву државе остаће 26 одсто предузећа. Остатак припада малим акционарима.

Кинеска компанија је крајем прошле године најавила да ће Кина 2019. уложити значајна буџетска средства за развој аутономних возила. Преузимање "Икарбуса" се одавно очекује. У земунској фабрици верују да би већ за неколико месеци могли да почну производњу електричних аутобуса и да ће бити потребе за запошљавањем нових рданика.

- Годину дана чекамо да се оконча приватизација. Пре неколико дана ЛГНЕА је отпплатио дугове "Икарбуса", и тако су се стекли услови да кроз унапред припремљен план реорганизације постане већински власник фабрике - објашњава Александар Вићентић, директор "Икарбуса". - Ми смо пре Нове године завршили социјални програм. Остало је око 120 радника. Очекујемо, пошто се планира производња, да ћемо до краја године запослити значајан број људи. Већински власник ће задржати постојећи производни програм. То је дизел програм, али планира и да започне производњу електроаутобуса и електрокомбија. Електроаутобуси би могли да почну да се производе за неколико месеци.