БЕОГРАД - Паприка би могла да постане нови бренд Србије и њен значајан извозни производ, а трендови показују да Србија преузима део тржишта Мађарске и Македоније јер има конкурентнију производњу, наводи се у студији коју је спровела консултантска кућа СЕЕДЕВ уз подршку пројекта ГИЗ.

Током 2016. године паприка из Србије се извозила у чак 27 земља, од чега 35 одсто у земље ЕУ, преноси портал Агромедиа, позивајући се на студију.

У 2016. произведено је 227.600 тона паприке, што је повећање од два до три пута у односу на претходне три године, забележен је и рекордан извоз свеже паприке од 6,5 милиона америчких долара, док је извоз туцане паприке достигао 6,1 милиона америчких долара.

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ - Ово су најомиљенији српски брендови

Осим неколико компанија, произвођачи паприке су готово у потпуности породична газдинства. Код ајвара и туцане паприке, као и код других сличних производа, постоје појединачни успешни примери и покушаји пласмана и промовисања, али не и системских напора који би дефинисали квалитет и уцинили га шире препознатљивим, чиме би се значајно повећала потрошња, а самим тим и производња паприке.

Како се наводи у студији, управо зато код паприке, више него код других производа, има смисла уводити ознаке квалитета и промовисати квалитет како на домаћем, тако и на страним тржиштима.

Додаје се да би помоћ државе у промовисању, гаранцији и означавању квалитета убрзала процесе освајања страних тржишта, првенствено у региону.