ПОДАТАК да је у Србији, за последње четири године, отворено више од 100 хотела говори у прилог томе да наша земља постаје интересантна туристичка дестинација. Међутим, за већину хотела који су изграђени или се граде, камен темељац је постављен управо на местима која су атрактивна и већ туристички разрађена - у Београду, Новом Саду, на Златибору и Копаонику.

Приватни сектор, што је у бизнису и нормално, иде на "сигурно", па свој капитал убацује у исплативе дестинације. Држава је ту да улаже у инфраструктуру и ствара повољну климу.

- Према последњим подацима, у Србији постојe 372 категорисана хотела, са нешто мање од 30.000 лежајева - каже Мирослав Кнежевић, државни секретар у Министарству туризма. - Од тога, 110 хотела се налази у Београду, остали су у Новом Саду, Нишу, Крагујевцу, на Златибору, Копаонику, у Врњачкој и Сокобањи. Број хотела тренутно одговара структури тражње и броју туриста који посећују нашу земљу.

Према речима Кнежевића, постоје планови да се, поред Београда, сређују и објекти и развијају дестинације као што су Соко бања, Палић, Дивчибаре, а ту је и развој Доњег Подунавља, где се већ ради на реконструкцији тврђава.

ПРОЧИТАЈТЕ И: Сваки други кревет издаје се нелегално


- Циљ нам је да се створе услови за развој и других дестинација у Србији, али заинтересованост туриста највише утиче на то где ће да се гради - објашњава Кнежевић.

Како нам је испричао Томислав Момировић, председник УО "Мона хотел менаџмент", Србија доживљава туристичку експанзију, јер само Београд бележи стопу раста долазака туриста од 20 одсто на годишњем нивоу. Ту су и страни гости, којима су укинуте визе за нашу земљу - Кина, Турска, Индија, а добро је урађена и промоција Србије за тржиште Израела.

- Повезано са доласком већег броја гостију, порасла је и инвестиција у хотелске капацитете - објашњава Момировић. - Свакако, у наредних пет-шест година, однос раста броја гостију и изградње хотела ће се уравнотежити. Сада делује да је хотелски бизнис и туризам озбиљна перспектива, да је то будућност, има и доста запослених. Треба сачекати неки временски период, како би инвеститори препознали неке друге дестинације. Све друго би било само на силу. Доста ствари је урађено, али је за нове дестинације потребно време.

У ИНФРАСТРУКТУРУ 750 МИЛИОНА

- БЕОГРАД има и добру позицију када је реч о конгресном туризму - истиче Мирослав Кнежевић. - А, светска пракса је показала да држава не треба да гради туристичке објекте, већ да ствара инфраструктуру у шта ће ове године опредељено је 750 милиона динара само за пројекте развоја инфраструктуре на различитим дестинацијама.