ДА превозници не би због сваког "пробијања рока", макар и петоминутног, који је потребан да камион са границе стигне на царински терминал, плаћали пенале од 200.000 динара, држава је одлучила да то време са три продужи на пуних пет дана.

- Ово је само једна од мера које ће држава увести после разговора наших представника с министром финансија Синишом Малим - каже, за "Новости", Неђо Мандић, председник ПУ "Међународни транспорт". - Ова мера је јако битна, јер се у пракси показало да је рок од 72 сата прекратак.

Мандић каже да су, после разговора с министром Малим, уверени да се ствари крећу у добром правцу.

- Ми смо указали на свакодневне проблеме, и за већину предлога смо добили подршку министра - каже Мандић. - Такав је и проблем плаћања терминала у царинском поступку, јер сматрамо да користе монополски положај, и добили обећање да ће врло брзо бити решен.

Наиме, до сада је сваки терминал сам одређивао цену и начин обрачуна. Цена започетог периода креће се од 1.400 до 2.400 динара. При томе је на једном терминалу период 12, а на другом 24 часа. Како царина ради од 8.00 до 20.00, велики број камиона остајао је ту и преко ноћи, када је тарифа на терминалу дупло скупља, па су рачуни за фирме били астрономски.

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ - Хаос код кванташа због царине

Постигнут је договор да се до Нове године усагласе цена и трајање периода. Следеће године, према најавама представника државе, требало би да се измени и обрачун такозваног пореског кредита. Раније је важило да сви - и мала, и средња, и велика предузећа - имају пореске олакшице на основу куповине нових камиона или других средстава за рад.

- Некада су мала предузећа имала умањење пореског кредита за 30, средња за 50, а велика 33 одсто. Сада само велика предузећа имају умењење од 100 одсто, а мала и средња немају - објашњава Мандић.

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ - ОДЛАЗЕ У ЗАБОРАВ: Царински шалтери се гасе

Очекује се да се изменом пореских закона или уједначи порески кредит за све или да се направи нека скала по којој би се он обрачунавао.


ДОГОВОР 13 ЗЕМАЉА

У ПЕТАК ће у Београду бити одржана 18. годишња скупштина ПУ "Међународни транспорт", на којој ће учествовати представници превозника из 13 земаља.

- Донећемо и две декларације. Прву о контроли на границама због мигрантске кризе, а другу којом тражимо да се нашим возачима омогући да у земљама "шенгена" могу да бораве дуже од (садашњих) 90 дана у шест месеци - каже Мандић.