КЉУЧНИ коридори у Србији (10, 11 и Моравски) заобишли су Крагујевац "као киша", па надлежни већ годину дана пројектују "Шумадијски коридор", који би највећи град у централној Србији повезао са суседним општинама и главним путним правцима у држави.

На недавном отварању фабрике у "Мајнд парку" саопштено је да ће, после 15 година градње, ауто-пут од Крагујевца до Баточине бити потпуно готов следеће године. Деоница је дугачка 27 километара. Речено је и да се разматра могућност изградње сличне трасе до Горњег Милановца. Реч је о најкраћим трасама од центра Шумадије до коридора 10 и 11. Гради се и магистрални пут до Тополе, а у првој фази само до Индустријске зоне у "Собовици", због изградње "Сименсове" фабрике шинских возила.

Према речима градоначелника Крагујевца Радомира Николића, поред ових деоница, са надлежним министарством се озбиљно разматра и пројектује изградња "Шумадијског коридора", који би Крагујевац требало да повеже са Моравским коридором, односно Краљевом и Чачком.

Како "Новости" незванично сазнају, стручњаци у Министарству грађевинарства предлажу да се одмах гради деоница до Чачка, док надлежни у Градској управи сматрају да би приоритет требало дати краку који води до Краљева, пре свега због аеродрома "Лађевци".

Деонице нових ауто-путева износе укупно 220 километара, а до сада је пројектовано 110. Путни правац према Горњем Милановцу би, како сазнајемо, требало да почне да се гради већ у другој половини 2019. године.

ПРОЧИТАЈТЕ И: Јужни крак Коридора 10 до краја године

Министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић недавно је најавила брз почетак градње "Шумадијског коридора", зато што спаја важне градове и према њему гравитира пола милиона људи.


ДО ЈАГОДИНЕ - "ВОЗИ МИШКО"

У ДОГОВОРИМА надлежних у граду и држави, најкраћи, стари и кривудави пут до Јагодине нико не спомиње. Кажу, постоји одговарајући преко Баточине. На хиљаде грађана који свакодневно користе стару деоницу, већ деценијама збија шале, према којима је тај пут сличан деоници из филма "Ко то тамо пева", те да вожња том трасом увек асоцира на цитат - "Вози, Мишко".

Надлежни кажу да ће се тај правац редовно одржавати и проширивати, али да ће се озбиљно реконструисати тек у наредним годинама.