ВОЗАЧЕ у друмском превозу, оне који морају да воде рачуна о радном времену и имају тахограф, чекају нова правила. Управо се усвајају измене и допуне закона који регулише ово питање. Нова правила, између осталих, погодиће власнике камиона до 7,5 тона који су их користили за сопствене потребе. Мораће да уграде тахограф, али неће морати да поштују одредбе о радном времену и паузама, које важе за остале возаче. Ко ће све морати да угради тахограф, а ко неће, прецизираће се накнадно, пратећим прописом.

Рок за уградњу ће бити први наредни технички преглед, односно највише шест месеци од ступања на снагу закона. Законодавац је свестан да ће ово изазвати додатан трошак код појединих превозника и то око 53.000 динара за нов, или око 38.000 за полован уређај. Мали превозници сматрају да им тахограф није потребан.

ПРОЧИТАЈТЕ И: Тахограф је закон за возача


- Нико није против употребе тахографа, али је јасно да је његово коришћење у возилима за сопствене потребе илузорно - каже за “Новости” један од мањих аутопревозника. - Њихова употреба и за возила испод 7,5 тона носивости нема никакво оправдање, сем да се узму паре за уређај. Профитираће, као и увек разноразне агенције, фирме које уграђују, сервисирају тахографе. Није ово први пут да се нешто уводи на мала врата, без консултација са нама.

Закон доноси нови трошак и превозницима који су имали тахограф, али није био дигитални, са меморијском картицом. Закон предвиђа и веће новчане износе казни, па ће за одређене прекршаје бити од 200.000 динара.

РАДИОНИЦЕ

МЕЊАЈУ се правила и за радионице за тахографе. Списак услова за добијање дозвола је шири, баш као и разлога за одузимање дозвола. Током претходне две године одузето је осам дозвола за рад. У истом периоду тражено је 53, а одобрено 47 дозвола за рад.