СИГНАЛ ДА ФИЈАТ ОСТАЈЕ У СРБИЈИ: Нови шумадинац стиже године

М. ЂОШОВИЋ

15. 09. 2018. у 08:32

Сигнал из Торина - "Фијат" дефинитивно остаје у Крагујевцу. Почела серијска производња модела "500Л" са хибридним погоном

СИГНАЛ ДА ФИЈАТ ОСТАЈЕ У СРБИЈИ: Нови шумадинац стиже године

КОМПАНИЈА "Фијат-Крајслер аутомобили", сазнају "Новости", дефинитивно наставља рад у Крагујевцу - и после истека десетогодишњег уговора, 29. септембра, а у погонима ове фабрике већ је почела серијска производња модела "500Л" са хибридним погоном. Ускоро у центру Шумадије почиње и монтажа овог модела са електромотором. Потпуно нови модел аутомобила би са производних трака могао да сиђе већ у другој половини наредне године.

Нови уговор о пословно-техничкој сарадњи између ФКА и државе Србије суштински се неће мењати у односу на претходну деценију, "сигнализирали" су званичници компаније из Торина пословодству "Фијат Србија". Неће бити отпуштања радника, а тренутни тржишни адут Фабрике аутомобила у Крагујевцу је модел "500Л" са хибридним погоном, чија производња је уходавана после колективног годишњег одмора, у августу. Серијска производња је почела ове недеље, а ускоро почиње и монтажа овог аутомобила са уграђеним електромотором.

Пословодству торинско-српске фабрике биће презентовани, како је најављено, сви битни детаљи новог уговора 18. или 19.септембра. То ће учинити лично Алфредо Леђеро, шеф свих директора производње фабрика у Европи, и Силвија Вернети, челница компаније у Крагујевцу.


За разлику од претходног уговора, како "Новости" сазнају, компанија из Торина ће изгубити повластице које је уживала у претходних десет година. Ова фирма ће, како сазнајемо, после потписивања новог уговора, плаћати пуне доприносе за око 2.500 радника запослених у ФКА и код коопераната те фирме, који послују у Индустријској зони "Грошница". Измириваће се и обавезе на добит, имовину и ПДВ. Нови уговор ће значајно ојачати и касу Градске управе Крагујевца, с обзиром на то да се ФКА простире на више од 140 хектара, а да компоненташи производе резервне делове на око 30 хектара у индустријској зони. Стручњаци тврде, коначно озбиљна добит - за све.

ДОБРА ВЕСТ

ЧЕЛНИЦИ синдиката и даље су забринути због неизвесности око потписивања новог уговора, те ангажовања упослених у наредном периоду. Незваничну, али поуздану, информацију о наставку редовне производње у фабрици дочекали су са олакшањем, али додају да ће бити у неврици док не добију чврсте гаранције о потписавању уговора.

ПРОЈЕКЦИЈЕ И НОВИ МОДЕЛ

ФАБРИКА ФКА је пројектована за производњу око 300.000 аутомобила годишње. Са траке је, без већих проблема, у почетку серијске производње модела "500Л", силазило и до 120.000 аутомобила. У одређеним фазама монтажне линије су тестиране и за производњу 180.000 возила годишње. Све провере су успешно завршене.

У току ове године тржишту је пласирано око 50.000 аутомобила. Производња се "штимује" према захтевима купаца. Очекује се да нови адут на хибридни погон "погура" потражњу у наредна три месеца, а модел на електро-погон процес продаје унапреди почетком наредне године. Након тога би, како сазнајемо, уследила и производња новог модела.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (11)

Sm

15.09.2018. 08:39

Ružan auto do bola.Da je 7000 eura cena sa ful opremom svi bi ga vozili pa makar i ružan bio.

PG-CG

15.09.2018. 08:51

Investicije, ukidanje Zakona o smanjenju penzija, povećanje plata, RTB Bor... "Šumadinac"... Kinezi... Dobra je to stvar, ali šta se iza brda valja - možda je sve to pokriće za sve izvjesniju predaju Kosova (bez sjevera) Albancima...

Milacic

15.09.2018. 21:43

@PG-CG - “ Da me rani neko drugi prelezo bi rane sporo, kako ovo da prebolim shta uchini Crna Goro !? ”

radnik FCA

15.09.2018. 09:12

Nema novog modela, nema ni hibrida u fabrici. Odakle vam ove informacije. Radnik sam Fiata, u fabrici nije stigao hibridni motor. Ako ga i bude to nije nov model, vec stari sa hibridnim motorom. Ako i bude hibridnog motora za 1 do 2 godine, prodavace se u malom broju komada. Koliko hibridnih automobila se proda u Evropi. Odgovor jako malo. Od cega ce ziveti fabrika sa tako malom prodajom.

Любитель

15.09.2018. 09:18

Дакле, због овог је уговор био тајна. Ништа нису плаћали ни Граду ни држави.

DW

15.09.2018. 09:22

Ostaje Fijat, ali sa još jednom smenom manje. Hibridni Fijat 500 L nije novi model, a i ne znam ko će da ga kupuje?

Posmatrač iz Nemačke

15.09.2018. 09:27

Dobro, možda će FIAT i ostati u Srbiji. Objasnite nam koliko će taj "ostanak" koštati Srbe jer naša nesposobna vlada godinama sufinanira Fiat raznim dotacijama, odustajanjem od naplate poreza itd. Nemačka stručna glasila pišu o sumi od 1,5 do 2 milijarde €! Nije mi jasno kojom se idejom rukovode naši toboži "stručnjaci" kada bacaju tolike pare da bi Fiat zapošljavao samo oko 1500 ljudi! Podvucite crtu, zatvorite Fiat a pare koje dajete Italijanima dajte radnicima da pokenu svoj biznis!

Niko

15.09.2018. 09:45

a hoce li biti prilagodjena cena nasim uslovima??? Jel neko zna sta se sve pravi od delovu u srbiji??? gde se pravi menjac...motor...karoserija...akumulatori...gume...stakla...klimatizace

Budjoni

15.09.2018. 10:19

Nakon 10 godina priznanje; Doprinose, poreze nisu plaćali a subvencije dobijali ! Zato su smanjene penzije i plate. Za ovakve i slične ugovore neko treba da odgovara i ostatak života provede " ugovorno" u Zabeli !

alfa...!

16.09.2018. 14:16

Može da bude deset puta hibrid,nikad više made in Kragujevac što se tiče automobila,nekad smo,mi kupci,finansirali Zastavu kupujući njihove nekvalitetne automobile,dok se rukovodioci Zastave nisu ni malo potrudili za kvalitet svojih vozila...