РУСКО тржиште, огромног потенцијала, представља и велику извозну шансу за српску привреду, а још увек постоји реална шанса да се, без царине, на овом огромном простору пласира и "фијат 500 Л", аутомобил који се производи у Крагујевцу.

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ:Антић: До краја године још 200 мегавата из енергије ветра (ФОТО)

- Разговори о укидању царина на увоз аутомобила, и то на бази реципроцитета, и даље се воде, нису прекинути - потврђује за "Новости" Његова екселенција амбасадор Русије у Београду Александар Васиљевич Чепурин. - Ти разговори се воде на државном нивоу, што само показује велику заинтересованост обеју страна.


ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ:
Љајић: Отворимо границе за слободан проток роба

Он је у просторијама "Русаута", заступника "ладе" за Србију, јуче уручио кључеве "ладе ниве", дар губернатора самарске области Русије Дмитрија Азарова, капитену наше фудбалске репрезентације Александру Коларову за први постигнути гол на новосаграђеном стадиону "Самара арена", 17. јуна на мечу против Костарике (1:0 за Србију).

ХРИПУНОВ ОПТИМИСТ Шеф Трговинског представништва Руске Федерације у Србији Андреј Николајевич Хрипунов каже, за "Новости", да се преговори, и о извозу "фијата 500 Л" на ово огромно тржиште и даље воде. - Већ је одржано неколико састанака и кругова преговора - каже он - Ради се о извозу на заједничко тржиште пет земаља Евроазијске економске уније. Не треба ни говорити колики би значај имало постизање овог споразума. Иако, засад, не можемо ништа са сигурношћу да тврдимо, ја сам као и увек, када су односи наше две земље у питању, оптимист.

- "Лада нива" се прави од 1972. године и једно је од најдуговечнијих возила на тржишту. У "Лади" се већ праве нови модели који ће бити веома интересантни и за европско и за српско тржиште - каже Амбасадор Чепурин.

- Ми бисмо свакако волели да искористимо везе, знање и једних и других и да правимо и нешто заједничко везано за ауто-индустрију. Делове за возила, на пример. А и пласман "лада" на српско тржиште, без царина, био би знатно успешнији.

Раније је спекулисало да би Русија, уколико до договора дође могла да пласира и до 10.000 "фијата 500 Л" без царине на своје тржиште. Јасно је да би то довело до укидања царина и на руска возила у Србији, која сада износи 12,5 одсто па су "ладе" у знатно неповољнијем положају од европских ривала на нашем тржишту.

"Лада" је, упркос царинским, отежавајућим околностима, успела да пласира на нашем тржишту, у првих шест месеци ове године 311 аутомобила што је с обзиром на укупну продају и ривале, врло добар резултат.

С друге стране продаја "Фијата" у Русији је занемарљива па би договор о укидању царина између две земље на аутомобиле свакако, много више значио нашој, јединој фабрици аутомобила у Крагујевцу.