НАЧЕЛНИК Управе саобраћајне полиције Небојша Арсов изјавио је јуче да оштећења на возилу која не утичу на безбедност у саобраћају нису разлог да оно буде окарактерисано као неисправно приликом техничког прегледа, баш као што су "Новости" дан раније појасниле својим читаоцима, после месец од почетка примене новог Правилника о спровођењу техничких прегледа возила.

Прочитајте још - ИСПРАВНОСТ ВОЗИЛА: Сваки десети не пролази технички

Арсов је појаснио да површинска корозија није разлог да возило буде третирано као технички неисправно, али да на шасији возила, односно на носећим деловима каросерије и поду возила није дозвољена дубинска корозија нити корозија која је изазвала рупу.

Он је истакао да су према критеријумима које прописује нови Правилник који је се примењује од 5. јула ове године, дозвољена мања оштећења на возилу, која не утичу на безбедност саобраћаја, попут огреботине, улегнућа насталих при паркирању возила, недостатак бочне лајсне, напрслине на фаровима и штоп светлима.

- Нису дозвољена већа механичка оштећења каросерије, шасије, пода, надградње, кабине - рекао је Арсов, а саопштио МУП, потврђујући писање "Новости".

Према његовим речима, ни мање оштећење ветробранског стакла није разлог да оно буде окарактерисано као неисправно.

КОНТРОЛА НЕБОЈША Арсов поручује да ће припадници саобраћајне полиције, у контроли саобраћаја на путу и приликом надзора над радом техничких прегледа, посебну пажњу усмерити на идентификацију возила и исправност уређаја који могу да угрозе безбедност саобраћаја.

Међутим, како је навео, уколико на ветробранском стаклу постоји више мањих или већих оштећења, која утичу на нормалну видљивост возача, онда се сматра неисправним.

Арсов је указао да се исправка погрешно уписаних података о највећој дозвољеној маси путничких возила, као и утврђивање боје возила у складу са новим Правилником обавља само у случају када власник мења саобраћајну дозволу, те да и даље, као и по старим прописима, возило може бити вишебојно.

Он је појаснио да се уградња монтажних уређаја на возилима, који служе за превоз пртљага, не сматра преправком, али да се преправком сматрају промена врсте возила, накнадна уградња мотора другог типа, уређаја за спајање вучног и прикључног возила.

- Преправком се сматра и промена команди за управљање возилом лица са инвалидитетом, замена команде уређаја за управљање са десне на леву страну возила, као и свака друга промена декларисаних карактеристика уређаја на возилу, попут затамњивања стакала, накнадне уградње светлосних уређаја и металних ојачања каросерије - објашњава Арсов.