ИАКО је најављено почетком марта да ће Србија пооштрити увоз половних возила из земаља ЕУ, које са својих друмова убрзано протерују кршеве, са циљем да се спречи да наша држава постане отпад четвороточкаша, последњи подаци показују да су увозници коришћених возила додали гас.

- У Србију је за првих пет месеци ове године увезено 55.764 половна возила - каже генерални секретар Српске асоцијације увозника нових возила, Бобан Николић. - Иако, наравно, немамо ништа против увоза половних возила, јер немају сви да купе ново, подаци су фрапантни.

Наиме, од укупног броја увезених возила чак 30.098 је са "евро 3" стандардом мотора што значи да је њихова старост од 13 до 19 година! Са "евро 4" нормом су увезена возила стара између 10 и 13 година и таквих је 15.921.

Са "евро 5" еко-нормом агрегата (возила направљена између 2010. и 2015) увезено је 8.325 аутомобила. Са "евро 6" нормом, коју имају возила произведена од 2015. до данас, увезено је свега 1.330 аутомобила.

У истом периоду (пет месеци) у Србији је продато свега 13.160 нових возила (11.006 аутомобила), што је однос којим се, сем Бугарске, нико у Европи не може "похвалити".

При томе, увоз старијих дизелаша у Србију, који су све чешће на "мети" многобројних европских градова, јер су проглашени највећим загађивачима и узрочницима многих респираторних болести, не јењава.

И сада је у структури увоза половњака однос 60:40 у корист возила која користе "нафту". Када се погледају возила по брендовима, и даље су најомиљенији "половњаци" они са знаком "Фолксвагена". Њих је увезено 9.825, дакле, готово сваки пети.

На другом месту је "Опел" са 6.749 возила, "Пежо" на трећем са 5.851, следи "рено" са 4.832, "Фијат" са 3.918 возила...

БЕЗ СУБВЕНЦИЈА

- ЗАБРАНАМА се ништа не постиже - каже Драган Шкрњић из "Еко-клуба Србија". - Субвенције и пореске погодности за куповину хибридних, електричних возила, једина су исправна политика.

Нажалост, Србија је међу ретким земљама Европе у којима нема подстицаја за куповину "зелених" аутомобила.