Привредна комора Србије и Министарство трговине, туризма и телекомуникација доделили су вечерас признања најуспешњим домаћим робним и корпоративним брендовима на завршној свечаности акције "Најбоље из Србије 2017", на којој је у категорији за робу свакодневне потрошње награда додељена бренду "Бамби", а у категорији пића соковима "Нектар".


Премијерка Ана Брнабић присуствовала је са министром трговине Расимом Љајићем и председником ПКС Марком Чадежом додели признања, одакле је поручила да су српски брендови наши најбољи амбасадори, као и да имџ једног бренда мења слику целе земље.


"Задовољство ми је што сам вечерас међу најбољим и најпоузданијим компанијама из Србије, онима који успешно граде своје брендове, а потврду за то им дају сами корисници", рекла је Брнабић.


По 13. пут, примећује премијерка, ПКС и Министарство трговине промовишу најбоље робне и корпоративне брендове и на тај начин, каже, подстичу стварање додатних квалитета производа на српском тржишту.


Истиче да су ове године награђена 24 бренда, а профили брендова су се кретали, наводи, од малих пољопривредних газдинстава до компанија са неколико хиљада запослених.


Прочитајте још: Бирају миљенике потрошача


"То говори да привреда Србије у свакој области, од стартап-а преко туризма па све до енергетике, има квалитетне брендове", указала је Брнабић.


Осим честитке награђенима, премијерка је у духу овогодишњег слогана "Како се на српском каже БРАВО", рекла "браво" свима онима који су учествовали у тој акцији и препознали значај борбе за конкуренцијом и тржишном позицијом.


Од 2004. године, од када постоји акција "Најбоље из Србије", премијерка је истакла да је за то признање конкурисало више од 1850 брендова, а награду је освојило око 340 брендова.


Према њеним речима, циљ акције је да подржи старе и признате брендове са једне стране, али и да препозна мале, неафирмисане брендове како би им се, додаје, омогућило да буду конкурентнији.


Приметила је да је све више бренова који конкуришу из сектора ИТ, стартупа и туризма, и навела да многе земље, управо у тим браншама, граде своје брендове.


"И Влада Србије као приоритет поставља стварање стимулативног амбијента за пословање и развој домаћих компанија и брендова. Посебан фокус је на развоју малих и средних предузећа и предузетништва, за који је кроз различите програме подршке у 2017. било опредељено нешто више од 18 милијарди динара", нагласила је премијерка.


О стабилности и да је Србија добар амбијент за пословање, додаје премијерка, говори и податак да је Србија у првом кварталу ове године привукла директне стране инвестиције вредне више од 600 милиона евра, што је за пет одсто више него прошле године.


Такође, указује Брнабић, прошле године Србија је привукла 2,6 милијарди евра страних директних инвестиција, чиме је "постигла историјски резултат".


Министар трговине, туризма и телекомуникација Расим Љајић истакао је да осим успешних спортиста, научника и студената, акција "Најбоље из Србије" показује да и компаније из Србије могу бити добар бренд наше земље.


Прочитајте још: Додељене награде "Најбоље из Србије": Језгро пословне елите


Истиче да је међу 155 компанија које су ушле у ужи избор за доделу признања, има и оних које су већ саградиле бренд и које су већ поштоване код својих потрошача, али да има и оних које су тек почеле да граде свој бренд.


"Вечерас се додељују награде и једнима и другима, и не зна се шта је теже, да ли створити бренд или очувати постојећи бренд", указао је Љаљић.


Указао је и да је кључ бренда у поверењу купаца и потрошача, а процене су, додаје, да ће у наредних десет година, захваљујући савременим технологијама, навике потрошача све више променти, а то ће, указује, бити највећи изазов за сва предузећа.


"Надам се да ћемо успети заједно да одговоримо тим изазовима и верујем да ће ваши брендови остварити значајно учешће у расту БДП-а", поручио је Љајић добитницима признања.


Председник ПКС Марко Чадеж указао је да је већ 13 година "Најбоље из Србије" начин да се потврди квалитет, тестира конкурентност, да се ода признање за одговорност и ефикасност, као и да се новим играчима на тржишту "отворе врата".


"Чини ми се не постоји земља у којој је, као у Србији, тако тешко рећи браво. Већ 13 година ''Најбоље из Србије'' је наш начин да кажемо браво, да наградимо и подржимо најуспешније брендове Србије, а било их је до сада 340", нагласио је Чадеж.


Према његовим речима, међу 24 бренда којима су вечерас додељена признања су стари знанци, велике компаније, али и мала и средња предузећа којима се одаје признање за одлучност, успех и посебност, за квалитет производа и услуга, за ефикасно и конкурентно пословање...


"Наше браво, више него икада заслужује цела пословна заједница Србије која је својим успесима допринела да се привреда Србије избори са губитком и већ трећу годину заредом послује профитабилно, смањи број незапослених, повећа број запослених, удвостручи нето добит, оснажи извоз...", нагласио је Чадеж.


Међу осталим добитницима признања у категорији робних брендова јесу Бакина Тајна Ајвар, Нецтар Фамилy, Мериџ, П.С. фасхион, Горење апарати за домаћинство...


Награда за најбоље услужно предузеће додељена је Аеродрому Никола Тесла, коју је примио в.д. директор аеродрома Саша Влаисављевић.


Остали добитници награда корпоративних брендова јесу Аура козметика, НИС, Алфа-Палм, Енергy Нет.


Прочитајте још: Почиње гласање за "Најбоље из Србије"


Најбоља туристичка манифестација у промоцији Србије је Тамбурица Фест, за најбољи хотел у Србији проглашен је "Гранд Хотел & СПА", а најбољи "мали" туристички смештај јесте Етно комплекс Врдничка кула.


Под слоганом овогодишњег такмичења "Како се на нашем каже БРАВО", признања су уручена у 24 категорије, међу којима су три нове - најбољи хотел, најбољи "мали" туристички смештај и најбољи органски производ.