НОВИХ осам вишесистемских локомотива до краја марта следеће године подмладиће возни парк "Србија Карга". Идеја да се од "Сименса" купе модерне локомотиве стара је читаву деценију, а уговор је јуче коначно потписан. Савремене локомотиве, које ће омогућити да наши теретни возови робу без паузе возе од Пиреја до Хамбурга, коштаће 32 милиона евра.

Средства су обезбеђена из кредита Европске банке за обнову и развој. Нове локомотиве се набављјају после четири деценије, тврде у "Србија Каргу".

- Очекујемо да ћемо у наредном периоду успети да купимо још нових електролокомотива и да из својих средстава, у наредне три до четири годне, средимо вагоне и локомотиве и да достигнемо садашњи циљ. То је годишњи превоз 13 милиона тона терета. Боримо се за сваки постојећи и нови превоз. Либерализација тржишта и конкуренција треба да промене нашу свест да бисмо променили предузеће "Србија Карго" и да би се оно борило и било конкурентно на тржишту.

ПРОЧИТАЈТЕ И: Mihajlović: Gradićemo nove luke, Arapi zainteresovani

Наручене локомотиве испуњавају европске захтеве у погледу екологије, буке, уштеде енергије. "Србија Карго" из својих средстава намерава да обезбеди 50 милиона евра за ремонт 1.1000 теретних кола која су им најпотребнија. У питању су вагони за превоз контејнера, као и отворени вагони за превоз расутог терета.

- Набавком нових локомотива стичемо предност у Транспортној заједници - истакла је данас Зорана Михајловић, министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре. - Током последњих неколико година постигли смо важне резултате. Важно је да имамо добре законе. Рехабилитовано је 300 километара пруге, тренутно је у рехабилитацији 100 километара, а до краја маја ће почети обнова још 300 километара. У железницу се инвестира пет милијарди евра.

ДОГОВОРЕНА ДЕОНИЦА

ПОСТИГНУТ је договор са кинеском страном о изградњи треће деонице пруге Београд - Будимпешта, а кроз неколико недеља очекује се и званично потписивање уговора.

- Реч је о трећој деоници пруге од Новог Сада до Суботице, а вредност инвестиције је 934 милиона евра - рекла је министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић. - Дуго се чекало на ту деоницу јер њихова цена за нас није била прихватљива, али је на крају постигнут договор.