УКУПНО 6.498 грађана потписало је, за само три дана, петицију о укидању одредбе закона којом ће технички прегледи за возила старија од 15 година од 5. јула бити обавезни на сваких шест месеци. Само јуче до 16 часова, овој онлајн петицији придружило се нових 1.022 потписника. Иако електронске петиције у Србији немају правно дејство, огорчење грађана је велико, а коментари су углавном слични и своде се на следећи: "Да имам више новца, возио бих млађа кола".

Посебно су огорчени грађани који су недавно увезли старије аутомобиле.

- Потписујем петицију зато што сам увезао ауто пре два месеца и папрено платио све хараче и дажбине и прешао све АМСС прегледе и технички. И, ако и сад морам опет да плаћам двапут годишње технички... Зашто сте нам дозволили да увозимо аута 16 година стара? Да би нам држава наметала разне намете? Треба, онда, забранити увоз аутомобила старијих од 10 година, а не овако... - навео је један Панчевац, потписујући међу првима ову петицију.

ПРОЧИТАЈТЕ И: Popravni na kanalu za svako drugo vozilo

Недавно усвојени правилник о техничким прегледима, чија примена почиње 5. јула, обезбедио је могућност да у потпуности заживи већ постојећи члан Закона о безбедности саобраћаја на путевима, којим се предвиђају два техничка прегледа годишње за старија возила. Осим тога, очекује се и пораст цене ових прегледа са садашњих нула до 2.000 динара на око 3.500 динара. Овај износ процењују реалним власници сервиса за техничке прегледе, док ће коначну реч дати МУП, који одређује максималну цену техничког прегледа, као и Министарство трговине које мора да одобри тај износ.

Период 4-2-1 значи да се први преглед обави после четири године, други после две године, а после тога се возило контролише на годину дана

Старо возило, које после шест месеци не прође нови технички преглед, имаће рок од свега неколико дана да све утврђене кварове и неправилности отклони. И мораће, у том року, да дође у исти сервис на технички преглед и докаже да му је возило сада у потпуности исправно. Ако ни тада није исправно, сервис за технички преглед то пријављује МУП-у, а власник возила мора, из почетка, да заказује и плаћа нови преглед у целости. Нејасно је шта се, у том периоду, дешава са регистрацијом возила, то јест, да ли је она и даље валидна.

МУП још није дао свој предлог максималне цене техничког прегледа. Министарство трговине има рок од 10 дана да на то да своје мишљење. Иако примена новог правилника треба да почне 5. јула, велике су шансе да се и тај рок пролонгира. Јер, недостаје још подзаконских аката, који морају да буду усвојени до тог рока.

КОМЕНТАРИ

ПОТПИСУЈЕМ зато што поштен народ у Србији једва скупи новац и за пунолетан ауто, а младунце возе они сналажљивији; "Да не би и онако осиромашен народ и даље био пљачкан"; "Зато што јесам за пооштравање техничких прегледа, али немамо стандарде за куповину нових аутомобила, а предложено накарадно пуњење буџета је скандал" само су нека од образложења која су оставили на страници /www.peticije24.com потписници ове петиције.