"ТЕЛЕКОМ Аустрија", који је пре седам година покушао да купи српског националног оператера - "Телеком Србију", не одустаје од те могућности. Наиме, како је изјавио генерални директор компаније "Телеком Аустрија" Алехандро Платер, тај концерн жели да се, пре свега куповином, даље шири на исток Европе. Он је посебно нагласио да мора више да се инвестира у Србију, Хрватску и друге земље бивше Југославије.

- Исток је у нашој ДНК, и због тога морамо да даље разматрамо ширење на тај регион. Можемо за аквизиције да потрошимо милијарду евра - казао је он у клубу економских новинара у Бечу.

Платер је изразио уверење да је међународна експанзија најбољи пут за стварање радних места у Аустрији и додао да је Аустрија мало тржиште, на којем се не може постићи потребна величина да би концерн био конкурентан.

- Ми смо у конкуренцији са "Т-Мобилом" и "Дреи", а обе компаније су велике - објаснио је први човек "Телекома Аустрије", која је део мексиканског мобилног оператера "Америка мовил".

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ - ОД "ФИЈАТА" ВЕЋА ДОБИТ ЗА ДРЖАВУ: Нови уговор између торинске Фабрике аутомобила и државе Србије биће знатно измењен

Платер је нагласио да без експанзије "Телекома Аустрије" не може да буде успешан, и да та компанија мора да постане релевантна у Европи.

- Уколико се укаже прилика за куповину, "Телеком Аустрија" може без проблема за то обезбедити капитал у висини од милијарду евра, без докапитализације - истакао је Платер.

Алехандро Платер / Фото Renee Del Missier

Последњи покушај продаје "Телекома Србије" био је током 2015. године, када се, на крају, од ње и одустало. Тада је у игри био амерички инвестициони фонд "Аполо", који је, незванично, наступајући заједно са "Телекомом Словеније" за 58 одсто српског "Телекома" нудио 1,2 милијарде евра. У тој причи "Телеком Аустрија" није учествовао, али јесте неколико година пре те несуђене продаје.

Тада је, у 2011. години, аустријски "Телеком" за 51 одсто српске компаније нудио прво 950 милиона евра и 450 милиона евра за капиталне инвестиције. Потом је побољшао понуду на 1,1 милијарду евра, уз услов да Комисија за заштиту конкуренције дозволи да "Телеком Аустрија" у свом власништву задржи овдашњег оператера "Вип мобајл". Пошто је тадашња влада нудила већински пакет за минимум 1,4 милијарде евра, понуда Аустријанаца је - одбијена.

Иначе, у Србији постоји огроман број противника продаје домаћег телеоператера, првенствено у оквиру стручне јавности. Њихов основни аргумент је, између осталог, да "Телеком Србија" не треба продавати, јер остварује годишњи профит већи од добити свих осталих конкурентских компанија заједно на домаћем тржишту, као и да би продаја довела до одлива новца из земље, раста цена услуга и отпуштања запослених.

ПРОФИТАБИЛНИ

КОМПАНИЈА "Телеком Србија" послује на три регионална тржишта - осим Србије, присутна је још у Републици Српској и Црној Гори. Упошљава 12.401 радника у матичној и у још девет зависних предузећа. Збирни нето профит, за 2016. годину, износио је 14,95 милијарди динара.


НИЖА ЦЕНА?

АЛЕХАНДРО Платер, генерални директор "Телекома Аустрије", подсетио је да је и "Телеком Србија" и "Телеком Словеније" већ у више наврата требало да буду приватизовани, али да продаја није успела због цене.

- Цена продавца се увек оријентисала на процене од пре пет година, али те цене се више не могу постићи - указао је Платер.