ОД првог дана јула, уместо са Главне железничке станице у Београду, путници који иду за Бар на воз ће се укрцавати у Топчидеру. Предузеће "Србија воз" ових дана је ангажовало раднике који "шминкају" и уређују станицу, која није у функцији већ деценијама. Њени колосеци су принудно решење, јер ауто-возови, који су део сваке композиције која путује ка Јадранском мору, не могу да се напуне на новој станици "Београд центар". Иако је "Прокоп" пројектован пре више од 40 година, све ово време нико није размишљао да ли је довољно функционалан, па сада на овом месту не могу да се укрцају аутомобили, јер није могуће обезбедити адекватан прилаз за њих.

Вршилац дужности директора "Србија воза", Југослав Јовић, каже да се још разматра могућност да и остали међународни возови крећу са овог места, али би једино за воз за Солун то било лако изводљиво, јер би наставио у истом правцу ка југу, док је за поласке ка северу ова станица неадекватна.

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ - У возовима стјуардесе, а на ноћним линијама стјуарди

- Воз ка Будимпешти би морао да оде до Раковице, па да се тамо закачи нова локомотива и да се врати ка "Прокопу", а затим да настави ка Новом Саду и даље - објашњава Јовић. - Топчидер ће бити почетна, односно крајња станица за дневни и вечерњи међународни воз за Бар и у њој ће се обављати утовар и истовар праћених аутомобила. Овај воз у свом саставу има кола са седиштима, спаваћа и кушет кола. Накнадно ће бити донета одлука да ли ће и међународни возови за Солун, Софију, Љубљану и Будимпешту полазити одавде или из "Београд центра". Састављање, намирење, одржавање и чишћење свих возова обављаће се у ТПС "Земун".

Јовић сматра да Топчидер није најсрећније, али да је у овом тренутку најбоље решење за старт возова за Бар, због утовара аутомобила.

Југослав Јовић, в.д. директора "Србија воза"

Сви који долазе колима морају стићи неколико сати раније да би се аутомобили укрцали у ДДМ кола, која се после каче на путнички воз. Њихов проблем ће бити доколица, јер у околини некадашње дворске станице нема готово никаквих садржаја. Ниједне трафике, ни кафића, мењачнице. Још мањи комфор од њих имаће грађани који путују без кола, јер до ове станице тренутно не саобраћа ниједан аутобус, а једино превозно средство у близини је линија трамваја "3".

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ - За две године 630 километара нових пруга


- Тражићемо од Градског саобраћајног предузећа да уведу бар једну аутобуску линију или неку врсту комби превоза, како би се путницима олакшао приступ - наводи Јовић. - У летњој сезони у возу за Бар буде и до 300 људи и увек су попуњена готово сва места.

Да би се стара станица довела у ред биће потребно око четири милиона динара. Тај новац ће бити потрошен за уређење два салона, који су некад били ексклузивни, а данас изгледају оронуло, са трулим паркетом, огуљеним зидовима и похабаним намештајем. Део за путнике, чекаоница, благајна и тоалети биће у другом станичном објекту.

У овој згради ће бити смештени шалтери за продају карата / Фото М. Анђела

ОД КРАЉА ДО ТИТА

СТАРА зграда железничке станице Топчидер саграђена је 1884. године, када је пуштена у експлоатацију пруга Београд - Ниш.

- Садашња зграда је саграђена 1931. године, јер је 1929. изграђен Бели двор, резиденција Карађорђевића - прича Јовић. - Станица Топчидер тада добија на угледу, постаје краљевска, односно дворска станица, прима угледне путнике, краља и друге високе званичнике. После Другог светског рата у близини изграђена је гаража "плавог воза", којим се возио Тито.