ОДЛАЗАК у сервис неким власницима аутомобила представља праву ноћну мору. Поготово онима који су, попут нашег читаоца Милана С. из Београда, имали несрећу да се "опеку" ни криви ни дужни.

- Кренуо сам с породицом на летовање у Грчку и негде испред Ниша зачуо сам неке чудне звуке, брујање у аутомобилу који је још у гаранцији - прича, за "Новости", наш суграђанин. - Свратио сам у град и видео велики сервис са јасно истакнутим знаком бренда (немачког) аутомобила који возим, и одахнуо.

Међутим, како каже, иако је рекао да му је аутомобил у гаранцији, мајстор је саопштио да је квар настао због мањка уља у мењачу.

- То је значило, како су ми рекли, да немам право на бесплатну замену, да морам да платим део, али не и "руке". Како је замена такозваног друк лагера коштала око 9.000 динара, и пошто смо кренули на летовање, прихватио сам.

Прочитајте још - Осигурање признаје само брдо папира

После сат и по, део је замењен, путовање је настављено, али је шок уследио пре неколико дана.

- Отишао сам на редован сервис у београдски центар где ми је речено да сам изгубио право на гаранцију јер сам возило поправљао у неовлашћеном сервису.

Звао сам и сервис у Нишу где су ми поправили ауто, али наравно без икаквих резултата. У званичном сервису су ме упутили на суд...

Овај случај није усамљен. Ружна искуства имају и у компанији "Рено-Нисан Србија".

- "Рено", као врло озбиљна компанија, редовно спроводи аудите и провере своје сервисне мреже како би осигурао да квалитет услуге ка крајњем купцу буде на врхунском нивоу. Оно што се јавља као проблем јесте мрежа неовлашћених сервиса, у виду малих гаража и независних радионица које се "крију" иза снаге брендова "Рено" и "Дачија", истичући наше логотипе иако за то немају нити права, нити одобрења. Приликом истраживања тржишта у Србији пронађено је преко 200 неовлашћених сервиса - кажу у "Реноу".

Прочитајте још - Због четири седишта оде 100 €

Битно је истаћи да је коришћење логотипа на овај начин кривично дело, јер се ради о кршењу права интелектуалног власништва "Рено" и "Дачија" брендова, те се самим тим крајњи корисник доводи у заблуду. Користећи услуге неовлашћених сервиса, крајњи корисник може бити преварен јер очекује да ће његово возило бити поправљено од стране квалификованих стручњака и са оригиналним "Реноовим" резервним деловима.

- "Рено група" је одлучила да се озбиљно позабави заштитом своје приватне својине и стане на пут неовлашћеној мрежи, па је недавно покренута акција с подршком правног тима чији је циљ уклањања свих неовлашћених обележја "Реноа" и "Дачије" са сервиса који нису део овлашћене сервисне мреже.

Сличне акције најављују и други представници великих аутомобилских компанија. У међувремену, власницима аутомобила остаје да на званичним веб-странама увозника помно проуче списак овлашћених сервисера.


УДРУЖЕЊЕ ПОТРОШАЧА

СВЕ оне које обману у такозваним овлашћеним сервисима који то заправо нису, позивамо да се обрате нама или тржишној инспекцији - каже Горан Паповић, председник Националне организације потрошача Србије. Он, за "Новости", каже да је пре неколико година њихово удружење, заједно с надлежним Министарством трговине, имало акцију уклањања нелегално постављених логотипа на сервисе и радње, али да је тада мали број увозника показао жељу за сарадњом. - Сувише је "сиве зоне", лажних делова. Многима такво стање одговара, па чак и неким осигуравајућим друштвима која више занима цена дела а не да ли је уграђен у овлашћеном сервису - каже Паповић.