За две године до Чачка у шест трака

З. Радовић

01. 03. 2017. у 13:37

На обали Саве у Баричу почели радови на последњој деоници Коридора 11 који спаја Београд и Шумадију. Вучић: За пут до Црне Горе Кинези ће морати више да нам помажу

За две године до Чачка у шест трака

Ilustracija

ЗА две и по године Београђани ће од Сурчина до Прељине моћи да се возе ауто-путем у пуном профилу са четири возне и две зауставне траке. Ако све буде текло по плану, и последња деоница на овој траси, од Сурчина до Обреновца, чија је изградња у среду почела, биће завршена до новембра 2019. године.

Радници из China Communications Construction Company (CCCC) у среду су започели радове у Баричу, где ће "нићи" мост од скоро два километра који ће премостити и Саву и Колубару. Траса од Сурчина до Обреновца ће омогућити спајање Коридора 11 са Коридором 10, преко београдске обилазнице.

Председник Владе Србије Александар Вучић је саопштио да од укупне цене изградње деонице - 208 милиона евра, само мост преко Саве и Колубаре, дужине око 1,7 километара, кошта 103 милиона евра:

- Захвалан сам пријатељима из Кине, са којима је, после дугих преговора, који нису били лаки, потписан уговор за ову деоницу ауто-пута. Србија је могла да потпише уговор тек када је финансијском дисциплином и одговорношћу заустављен раст јавног дуга. Наша земља је поуздан партнер и на њу ће Кина увек моћи да рачуна. Уз овакве радове, и већа инвестициона улагања, раст српске привреде у годинама које долазе ће бити већи од четири одсто, што Србију приближава европским стандардима.

Вучић је на опаску кинеског амбасадора Ли Манчанга, који је изразио жељу да њихове компаније граде и деонице од Чачка према Црној Гори, напоменуо да је за Србију то од виталног интереса, али да је и скупо.

- Мораћете више да нам помогнете да имамо лакше преговоре убудуће - казао је Вучић. - Најскупљи је део преко Пештера, стотинак километара, чија је вредност 1,6 милијарди евра.

КИША ДОБАР ЗНАК АМБАСАДОР Кине у Србији, Ли Манчанг, прокоментарисао је да је кишни дан какав је био у среду, по старој кинеској пословици, благослов за сарадњу Кине и Србије. - То што киша пада када крећу радови на деоници Сурчин - Обреновац значи да и природа поздравља нашу сарадњу - изјавио је Ли Манчанг.

Генерални директор кинеске компаније, која је главни извођач, Лу Шан обећао је да ће ова фирма изградити ауто-пут у року и по свим предвиђеним стандардима, док је в.д. директора "Путева Србије" Зоран Дробњак нагласио да је ова деоница веома компликована у градитељском смислу, али да ће посао бити урађен квалитетно и на време.

Министарка саобраћаја Зорана Михајловић изјавила је да ће у новембру ове године бити завршен део ауто-пута на Коридору 11 од Обреновца до Прељине у дужини од 103 километра.



ДО 120 КИЛОМЕТАРА 32 МЕСЕЦА

ДУЖИНА ауто-пута од Београда до Чачка је 120 километара, а требало би да буде комплетиран за 32 месеца, када се оконча изградња деонице од 17,6 километара која је у среду започета.

У току су радови и на 50,2 километра на потезу од Обреновца до Уба и од Лајковца до Љига.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (16)

Viktor

01.03.2017. 14:57

@magdalena - Investicija je nesto sto ne vracate iz svog dzepa kao kredit uz kamatu.Mozda prvo da proverite znacenje reci, pre nego je upotrebite?

voja

01.03.2017. 14:52

Pitanje za Vučića, gđu Mihajlović, Čučka i ostale:U najmanje 2 godine, koliko će ranije biti završen autoput Požega - Obrenovac,kuda će vozila koja stignu autoputem do Obrenovc?U livadu, ili u Savu???Gospodo, shvatite već jednom, postojeća komunikacija Obrenovac - Beograd, preko Bariča, ne moože da primi ni sadašnji kapacitet saobraćaja. Prosečna brzina vožnje je i danas manja od 40 km/h, a kolika će biti krajem sledeće godine?PREDUZMITE NEŠTO! (a nemojte samo da se hvalite)

Gojko

01.03.2017. 15:20

@voja - Pa vidiš da su preduzeli.Grade 17 km auto-puta od Obrenovca do Surčina,takoreći do Novog Beograda da bi se stari put rasteretio.Kinezi će ga izgraditi ,bez ikakve sumnje, u dogovorenom roku.

mi

01.03.2017. 15:09

A kad ce biti zavrsena obilaznica oko BG tzv. koridor 10 ?....Drugi bi odavno probili tuce tunela kroz Mon Blan a mi nikako da zavrsimo jednu obilaznicu.....

jobo

02.03.2017. 12:52

prema ovoj mapi sav saobracaj ce ici preko Surcinske glavne ulice,zar nije jednostavnije da se preko nasipa spoji sa jurija gagarina ulicom na novom bg.kako su rekli izmestaju na novi bg i autobusku i zeleznicka je tamo,mislim mnooogoo jednostavnije

Raša

03.03.2017. 09:05

Lepo je sve to dok se na ibarskoj gine svaki dan prioriteti zaista čudni.

Danijel

06.03.2017. 17:37

Sve je to lepo i nemam nista protiv, ali sta god da se radi ili je Beograd ili centralna Srbija. Malo istocnije, konkretno opstina Kucevo, niti dobrih puteva niti vecih preduzeca. Deonica Kucevo-Majdanpek kako je prvi put asfaltirana negde 1965 od tada je samo krpljena,zakrpa za zakrpom i na par mesta smo pocasceni sa po 100tinak metara novog sloja. Kazu nasa perspektiva je seoski turizam, ko ce doci da lomi auto kako bi se najeo ovcijeg sira! Nije ni čudo što je vecina mladih otislo u tudjinu!