Киша укочила Коридор 10?!
26. 01. 2017. у 21:00
Изградња ауто-пута код Левосоја продужена за десет месеци. Ова траса од 8,06 километара требало је да буде пуштена у саобраћај пре тачно месец дана. Правдају се са 49 кишних и снежних дана и поплавама
ЗБОГ 49 кишних и снежних дана, поплава и пројеката који су морали на дораду, рок за изградњу деонице Српска Кућа - Левосоје је продужен десет месеци. Ова траса од 8,06 километара требало је да буде пуштена у саобраћај пре тачно месец дана, али ће у најбољем случају први аутомобили овим делом ауто-пута на јужном краку Коридора 10 проћи тек после 30. октобра.
Изградња ове деонице поверена је конзорцијуму домаћих фирми, а радове изводе предузећа "МБА-Миљковић", "Србија ауто-пут" и "Централна путна лабораторија", који су посао започели у августу 2015. Ова деоница финансира се из буџета Србије, а уговорена вредност је четири милијарде динара.
Премијер Александар Вучић је више пута рекао да на овој деоници постоје проблеми и напоменуо да домаћи извођачи нису на висини задатка, који им је поверен. То је поновио и пре неколико дана, када је "испливао" извештај о пропустима грчког "Актора" на источном краку.
У "Путевима", који су инвеститор радова кажу да је рок продужен из објективних разлога и не помињу немар српских предузећа.
- Због непредвиђених догађаја који су били ван разумне контроле уговорних страна, планирани радови нису могли бити изведени у року - тврде у "Путевима". - Велики проблем је била неусаглашеност пројеката са стварним стањем на терену. То се односи на измењено корито Јужне Мораве и Моравице после великих поплава. На то је утицала и неконтролисана експлоатација шљунка у зони ауто-пута. Зато су настале разлике у односу на пројекат из 2010. и 2013. То је захтевало препројектовање и додатну експропријацију. Неповољни временски услови, велики број кишних и снежних дана, којих је било 49, додатно су утицали на рок за обављање радова. Такође, радови на изради насипа нису могли да се изводе 86 дана.
У "Путевима" наводе да су мајстори до сада били ангажовани на доњем слоју ауто-пута, земљаним радовима, дренажама и пропустима, а као и на мостовима и надвожњацима. Радило се и на делу уговорених регулација водотокова, измештању постојеће електроенергетске инфраструктуре и реконструкцији контактне мреже.
"Новости" јуче из "Путева" нису добиле прецизан одговор колики је степен физичке реализације посла на овој деоници, односно који радови су до сада окончани. На сајту Министарства грађевине као последњи податак стоји информација из фебруара 2016. да је урађено 20 одсто посла.
ПЛАЋАМО УМЕСТО ГРКА
Уговор о извођењу радова на овој деоници је последњи закључени уговор на јужном краку Коридора 10 и његовом изградњом се завршава путни правац ка Македонији. Изградња је годинама каснила због проблема са финансирањем. Првобитно је требало да плате Грци преко Грчког плана за економску реконструкцију Балкана, али су одустали. Средином 2015. године одлучено је да ће се финансирати из буџета, а градња је додељена конзорцијуму домаћих фирми.
ВАЉЕВО ЖЕЛИ ВЕЗУ СА АУТО-ПУТЕМ КА ЦГ КОД НЕПРИЧАВЕ
Влади Србије град на Колубари упутиће иницијативу да држава финансира градњу 16,6 километара пута до Непричаве, код Лајковца, односно до велике петље, укључења на Коридор 11. Недавно је, наиме, градоначелник Ваљева Слободан Гвозденовић обавестио Градско веће да постоји могућност да држава инвестира у ову саобраћајницу, што би, како је рекао, за град на Колубари било од огромног значаја.
Милорад Илић, председник Скупштине града, сагласан је да се указала јединствена прилика да Ваљево, када буду дефинисани услови кинеског кредита, овим пројектом конкурише за средства за изградњу пута до укључења на Коридор 11, у Непричави. Приликом посете Ваљеву у новембра 2016, премијер Александар Вучић наговестио је могућност изградње саобраћајнице до петље код Лајковца.
- Постоје две варијанте за изградњу пута Иверак - Непричава и излазак на ауто-пут - подсећа Драган Јеремић, заменик градоначелника Ваљева. (Б. П.)
Неко из масе
26.01.2017. 21:46
Срамна су ова објашњења. Број кишних дана се узима у обзир ваљда када се предвиђа трајање радова - па није Левосоје у Сахари да их је изненадила киша. Осам километара пута градити две године је опет...застрашујуће. Чак и да се померало корито...није корито реке на свих 8 километара, ваљда се могло завршити све друго...а спорни део оставити за крај. Како год, нешто је труло у целом том процесу. Није ово више питање оставки. Треба променити закон и сваки дан кашњења да је милион евра казне.
dati im deset meseci za 8 km autoputa??!! Znaci da do sada nisu nista ni uradili...to se zove javasluk i arcenje dzavnih para koje se uzimaju gradjanima preko velikih nameta !!
Tako nam i treba kad smo dopustili da nam sve u drzavi vode menadzeri umesto inzinjera struke. Ove aktuelne menadzere bi osudio na fizicki rad kao nekada, taman da nadomeste masine koje zbog njihovog javasluka nemogu da se angazuju.
Pa d aniej bilo kise onda bi ukocilo to sto niej bilo kise.
Tri godine prolazimo ka Grčkoj, na ovoj trasi nisam, usred leta, video više od nkoliko radnika i po jednu -dve mašine, tako mogu da rade 20 godina, gde je nadzor???
Коментари (6)