Грци без казне за немар

З. Радовић /В. ИЛИЋ

25. 01. 2017. у 22:01

Компанији "Актор" толеришу се бројна кашњења на свим деоницама на Коридору 10 које су јој поверене. Према уговорима ауто-пут требало је да буде готов у јуну 2015.

Грци без казне за немар

ДА су поштовали првобитно уговорене обавезе радници грчке компаније "Актор" би још у јуну 2015. завршили посао на свим деоницама на Коридору 10, на којима су ангажовани. Две године касније и са потписаним анексима уговора, они нису ни на пола пута, показао је извештај Радне групе Министарства грађевинарства. У "Коридорима Србије" тврде да је до кашњења дошло јер експропријација није урађена на време. На сајту "Путева Србије", међутим, пише да је још 9. децембра 2013. године окончана експропријација на целој траси од Ниша до Димитровграда, тако да је извођач имао више од три године да заврши посао.

Ни пре објављивања Извештаја Радне групе није била тајна да на ауто-путу ка Бугарској има проблема, али сарадња са "Актором" је настављена. Министарка Зорана Михајловић је још у априлу 2015. упозорила да грчка компанија ужива посебан третман у "Коридорима Србије", да су им дали дупле авансе и да је то било против уговора. Она је још тада истакла да ово предузеће успорено или уопште не ради на Коридору.

Прва деоница коју су започели је Црвена река-Чифлик, у октобру 2011. године, коју је требало да заврше у априлу 2013. Овај део је предат на коришћење у децембру 2015. године без завршног слоја асфалта са роком од годину дана за завршетак, али до данас тај посао није урађен. У извештају се наводи да "Актор" није отклонио недостатке у предвиђеном року, а потрошио је средства која су му "Коридори" за тај посао платили.

Потез од Банцарева до Црвене реке граде од марта 2012, иако је првобитни "договор" био да се овај део заврши до марта 2014. године. После четири и по године тражили су додатно одлагање до 27. фебруара 2018. године. Радови на траси од Станичења до Пирота су почели у јуну 2013. са уговореним роком две године касније. После неколико анекса требало би да буду окончани у октобру.

Када знамо колика се прашина подигла због кашњења од два месеца које су имале домаће фирме на деоници Коридора 11, од Љига до Прељине тешко је разумети одакле толико стрпљење и толеранција за грчког извођача који је на све четири деонице годинама пробијао рокове. И не само да није кажњен, већ је лане изабран за извођача и на Обилазници око Димитровграда.Почетак радова уговорен је за мај прошле године, али у извештају пише да су радови почели тек средином октобра и да се не могу завршити до 21. марта, као што је планирано.

Како ствари стоје, "Актору" ни сада не прете санкције, нити раскид уговора. Јер, Михајловићева је у уторак изјавила да је сигурна да ће успети да отклоне све проблеме.

- Рокови морају бити испоштовани, а видећемо да ли ћемо увести нове извођаче. У сваком случају је најважнији циљ да завршимо коридор на време - рекла је Михајловићева. - Не постоји деоница на Коридору за коју Министарство не прави посебан извештај, а на скоро свим деоницама је било неких проблема. И све смо их решили.

Министарка је поновила да је бивши министар Велимир Илић дошао до радне верзије извештаја и да је тражила да Тужилаштво утврди ко му је дао тај документ.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (16)

Sale

25.01.2017. 22:47

Posle nepunih godinu dana od otvaranja nekih trasa ka Pirotu, krpljene su rupe na sve strane. Uz to, put je vrhunski neravan te nam automobili poskakuju kao na kaldrmi. Žalosno...

Nebojsa007

26.01.2017. 00:24

To je bar lako. Naplacuje im se svaki dan za onoliko koliko se gubi sto nije gotov taj deo autoputa.

repus

26.01.2017. 09:17

@Milos - bravo za komentar naša braca su u krizi a mi nismo trebali bi još burazerski da im damo jedno stotinka miliona evra da imaju da se troškare I obavezno da nam kao devedesetih uvedu vize da placamo kada idemo na more jeste sitna para ali im I to znaci eto objaviše da je I hilandar kupovinom knjige od grka dao pare ali niko ne zna koliko samo braski sa grcima jel nema naroda koji bi bolje bio u talu sa našim uspešnim politicarem ili ministrom da ispadne 5 km puta 100 miliona evra braska deoba

Grada

26.01.2017. 00:27

Valjda su Banke trazile da svaka deonica ima jedinicu za implementaciju. Jedinica za implementaciju je morala da angazuje nadzornog organa koji bi overavao izvedene kolicine. Ako je nesto placeno a nije izvedeno, nadzorni organ mora da pokrije stetu, odnosno preplaceni iznos za radove. Tako se bar radi u svetu.

zap

26.01.2017. 08:57

@Grada - ma kako da ne pogotovu za duple avanse je odgovaran nadzor??? Za sve je odgovorna država jer ona i postavlja i kontroliše nadzor ako baš hoćeš da znaš suštinu, nadzor ne skida odgovornost sa države kao investitora da prati investiciju pa i da kontroliše nadzor !!! Nije nadzor sveto pismo.

sova

26.01.2017. 02:19

Odgovorno tvrdim, iz proverenih izvora, da ce autoput biti zavrsen do 2027. godine.

Era

26.01.2017. 05:45

Domacim firmama ne daju posao ( Putevi Uzice) dok od stranih pune dzepove. Dolaze na gradiliste u Moskvu da skupljaju politicke poene a unistavaju zdrave Srpske firme

VASKE

26.01.2017. 08:13

Ljudi moji, grci ne rade ni u Grčkoj, a mi očekujemo da nešto urade u Srbiji, teško nama.

Tomi

26.01.2017. 09:56

Grci su ispoštovalu ugovor, mislim onaj usmeni - sve provizije su isplaćene na vreme.

Dragan Popovic

26.01.2017. 11:12

Da se ja pitam, u preambuli Ustava Republike Srbije bi pisao da je zabranjeno angazovanje firmi iz Bugarske, Grcke, Srbije, Rumunije, Albanije, Moldavije, republika bivse YU na bilo kakvim kapitalnim investicionim projektima u Srbiji. U pitanju su i suvise velike pare da bi se rizikovalo angazovanjem preduzeca iz ovih zemalja. Treba igrati na sigurno - angazovati preduzeca iz Nemacke, Svajcarske, zemalja Beneluksa, Norveske, Svedske, Francuske, ... naravno uz garancije njihove centrlne banke.

Nemi posmatrac

26.01.2017. 12:40

@Dragan Popovic - Tako je! Ali, njih cemo morati debelo da platimo, a mi igramo na to da uvek prodjemo jeftinije i posle nam neko kriv sto nista nije zavrseno ili je naopako izvedeno. Srpska posla, to je to!

Bobolas

27.01.2017. 17:39

U aprilu 2015 je ministarka povodom opaske da se kasni sa radovima a isplaćuji avansi izjavila: - "Aktor" je dobijao duple avanse, nisu pratili dinamiku, kasne sa radovima, a sama Skupština "Koridora Srbije" razmatra da im plati i odštetni zahtev od preko milion evra - kaže za "Novosti" Zorana Mihajlović, ministar saobraćaja. - Zašto ova firma ima povlašćen status očekujem da utvrde nadležni. I sada će premijer za izbore da otvori deo trase ali sa žutim trakma i to je to, vozi i dalje po starom.