У овој години стижу још 122 километра ауто-пута

Златица Радовић

08. 01. 2017. у 22:01

Очекују се завршетак радова на оба крака Коридора 10 и отварање две деонице на Коридору 11. Планирани пресецање врпце на седам деоница и тачка на изградњу Коридора 10. Пројектована су 234 моста, а завршено их је 207

У овој години стижу још 122 километра ауто-пута

ТОКОМ ове године у саобраћај би требало да буду пуштена 122 километра ауто-путева! У "Коридорима Србије" планирају да 2017. пресеку врпцу на чак седам деоница и да ставе тачку на изградњу оба крака Коридора 10. Од неимара се очекује и да на Коридору 11 асфалтирају 26,2 километра на деоници од Обреновца до Уба, као и да споје потез од Лајковца до Љига у дужини од 24 километра.

На јужном краку Коридора 10 преостало им је још 26,3 километра од Грделице до Владичиног Хана и осам километара од Српске Куће до Левосоја. Траса кроз Грделичку клисуру састоји се из чак шест делова, на којима је ангажовано пет компанија, а очекивани завршетак радова је последњи дан маја. На деоници Српска Кућа - Левосоје извођачи су ЗП "МБА - Ратко Митровић нискоградња" и "Србијаауто-пут". Рокови су овде више пута померани, а иако су "Коридори" оптимистично уврстили ову деоницу на списак километара које ће у наредним месецима завршити, није извесно да ће извођачи успети да окончају радове.

- На источном краку ће се радити 12,3 километра на потезу од тунела "Банцарево" до Црвене Реке, а очекује се и завршетак 16,6 километара од Станичења до Пирота - наводе у "Коридорима Србије". - У првој половини године требало би да се асфалтира и обилазница око Димитровграда.

Грчки "Актор" је чак трећи извођач на овој деоници. "Обрачун" са 8,67 километара започела је још 2010. године "Алпина", која је банкротирала три године касније, а потом је наставио бугарски "Трејс", који је избачен "из игре" због непоштовања рокова. Део испред обилазнице, односно пут од Пирота до Димитровграда, завршен је, али још није пуштен у саобраћај јер се чека завршетак обилазнице, да би возачи могли ауто-путем да стигну до бугарске границе.

И на Коридору 11 би требало да се окончају радови на деоници Обреновац - Уб дужине 26,2 километра, са 14 мостова и једном саобраћајном петљом код Уба, коју гради кинеска компанија "Шандонг", као и 24 километра од Лајковца до Љига.

Уговор о изградњи ових деоница на ауто-путу Београд - Јужни Јадран, у вредности 333,7 милиона долара, потписан је 10. маја 2013. године са кинеском компанијом, а радови се финансирају из кредита кинеске Ексим банке.

Иначе, од укупно 12 тунела на Коридорима, сви су пробијени. Како наводе у "Коридорима Србије", пројектована су 234 моста, а до сада их је завршено 207. У току је изградња преосталих, а током ове године биће завршено 27 мостова.


ОТВАРАЊЕ ГРАДИЛИШТА

Током 2017. године, на основу потписаних уговора, очекује се почетак радова на деоницама Сурчин - Обреновац дужине 17,6 километара, најављују у Министарству грађевине. - У плану је и изградња деонице од моста преко реке Саве код Остружнице до Бубањ потока у дужини од 19,5 километара, на обилазници око Београда. До тунела "Стражевица" требало би да се изгради леви полупрофил, односно три траке ауто-пута, а после тунела ће до Бубањ потока бити изграђено још 9,6 километара у шест трака.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (16)

miami

09.01.2017. 01:30

Znaci sledece godine zavrsavaju samo 30ak kilometara. A onda ce da pricaju kako su kilometric u izgradnji itd..Tako do izbora.

Zoranmi

09.01.2017. 03:17

Radujem se svakom novom km autoputa u Srbiji iako sam u inostranstvu skoro 30 godina,samo bih napomenuo na izjave naseg premijera,da se u Srbiji trenutno gradi najvise u Evropi,sto je sasvim tacno,jer su se putevi u Evropi izgradili pre 40 i vise godina,pametnome dovoljno.

Miro Markovic

09.01.2017. 04:45

Za jednu malu zemlju kao sto je Srbija, cija privreda je skoro unistena nedavnim sankcijama i bombardovanjima, ovo je velika i radosna vest. U zapadnim zemljama, ili na primer NR Kini, ovakvi projekti se zavrse u roku od nekoliko meseci. To je zato sto te zemlje raspolazi daleko modernijim masinama za izgradnju puteva i boljom organizacijom poslovanja.

Vozac

09.01.2017. 07:31

Ako ovo ispune, s'pravom ce moci da se hvale. Mozda cemo moci da kazemo da se u nekom sektoru napravio pomak.

Glas razuma

09.01.2017. 11:36

@Do Obrenovca preko Surčina - Jeste duze ali je pametnije i bezbednije od onih mamlaza koji su kupovali placeve i zidali kuce koje im sada propadaju na kilizistu Umci.

Razmisli malo

11.01.2017. 11:31

@Do Obrenovca preko Surčina - Kako otici za Obrenovac, recimo iz Bubanj potoka. Obilaziti preko Surcina, umesto da se spustis kod Umke i preko Barica, ocas posla. Ovako preko Surcina jos 10-15 km vise.

Bolje Sutra malo Sutra

09.01.2017. 09:20

Koliko će para da se potroši na vrpce, koktele, svitu za svaki metar ipo puta koji budu otvarali.

Анти Антифа

09.01.2017. 09:22

Вазални режими од петог октобра до данас а то је скоро 17 година укупно су урадили 150км аутопута са парама (за које су нас задужили код њихових западних пријатеља)са којима се могло изградити 10пута више

Чедомир Чанак

09.01.2017. 13:35

Због претње територијалном интегритету Србије, од стране ауторитарног руског режима, под хитно изградити ауто-пут: Драч - Тирана - Призрен - Приштина - Ниш и прилагодити га кретању тенкова и слетању авиона.

istina

09.01.2017. 15:24

price za malu decu, sarene laze....pa oni nikako da naprave obilaznicu oko BG, grade ko skadar na Bojani, a tek ono parce tzv Ipsilon krak kod Subotice, stalno su na pocetku i stalno prave novu projektnu dokumentaciju....koga zamajavaju , do sad su potrosili para vise nego da su probijali autoput kroz Alpe !

Glupost

12.01.2017. 08:52

Dokle više? Ne postoji KORIDOR 11. To je auto put E763, poznatiji kao auto put Južni Jadran. Koridori se definišu na drugi način.