Од 372 понуђених, продато само шест: Вагоне неће чак ни за старо гвожђе

З. РАДОВИЋ

11. 11. 2016. у 17:00

"Србија воз" није успео да се отараси рашодованих композиција које труну на пругама широм државе. Ускоро објављују нови оглас за продају

Од 372 понуђених, продато само шест: Вагоне неће чак ни за старо гвожђе

Стари вагони зарасли у шибље у београдском насељу Раковица Фото И. Маринковић

СТАРИ вагони на железничким станицама широм Србије однели су на десетине људских живота протеклих година, а пре неколико дана на једном од њих опет је настрадао један младић у Јагодини. Предузеће "Србија воз" покушава да се реши расходованих композиција које су због непажње често биле сценографија за немиле догађаје, али им то, засада, баш и не успева. На јавној лицитацији за продају 372 вагона, продато их је свега шест. Због тога ће у наредном периоду покушати поново да огласе продају.

Процењено је да у расходованим вагонима има око 8.500 тона гвожђа. Цена овог метала је, међутим, већ месецима ниска, па фирме које се баве откупом нису заинтересоване за овај посао. С друге стране, у "Србија возу" кажу да им се не би исплатило да они директно продају вагоне, на пример, "Железари", јер би имали додатни трошак због њихове сече, расклапања и организације превоза.

- Имајући у виду да смо у току јавног оглашавања имали подршку медија, очекивали смо веће учешће. У сваком случају, морамо бити задовољни, јер се кренуло с мртве тачке - кажу у "Србија возу".

- На лицитацији се пријавила само једна фирма из Београда. Продато је шест путничких вагона за превоз праћених аутомобила који су паркирани на станици Топчидер у Београду. Путнички вагони продати су по почетној цени од 432.000 динара по вагону, а њихова укупна вредност је 2,6 милиона динара.

НИЈЕ ПРВИ ПУТ И пре него што су се "Железнице Србије" поделиле у четири засебна предузећа, покушале су 2015. године да продају 101 расходован вагон. Овај покушај, међутим, није успео, јер ни тада није било заинтересованих.

План "Србија воза" је да с пруга уклони све расходоване вагоне који су деценијама паркирани на споредним колосецима. Осим ова 372 вагона намеравају да продају још 111 локомотива, приколица и моторних кола. Њихова укупна процењена вредност је 280 милиона динара, односно 2,3 милиона евра.

"Гробља" возова налазе се на неколико локација у Србији, а највише их је у Топчидеру у Београду и у "Желвозу" у Смедереву. Вагони су зарасли у коров, углавном су опустошени, а из неких од њих расте и дрвеће.

Међу давно паркираним и заборављеним композицијама најстарија је гарнитура из 1952. године.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (7)

Nn

11.11.2016. 17:31

Zivim na zapadu. Na dve lokacije ( jedna u skoro centru grada, Druga malo dalje pored autoputa) dva vrlo ataktivna restorancica Ambiend stari vozni vagoni, doterani uredjeni, uvek puni. To Mogu neki I kod nas, sve je tu samo dobra volja i kreativnost, Ili umece.

Dragan

11.11.2016. 23:37

@Nn - Kušet vagoni su u Poljskoj 70-ih godina služili kao hoteli. Spavao sam u njima. Bilo je blizu puta, udobno i jeftino. Možda bi i kod nas prošao taj voz.

Zlatko

11.11.2016. 18:02

Kažu da je cena niska . Zašto nisu prodali kada je cena starog gvožđa bila veoma visoka ? Ne stoje ti vagoni tu mesec, dva več godinama.

Nikola

11.11.2016. 18:11

Neka visak zaposlenih u zeleznici bude prekfalifikovan da sece ovaj krs. Kuca se mora uvek drzati uredna.

Dejan

12.11.2016. 04:41

Cena niska?a sto nije prodato kad je bila visoka? E sad da kod nas ima pitanje odgovornosti,pa da se krivično goni direktor iz predhodnog mandata(i oni pre njega) pa bi videli onda da li bi se tukli oko fotelja.dok god nebude pitanje odgovornosti biće nam ovako.

Bonaprta3

12.11.2016. 09:40

Vagoni ta ruzna nemacka rec ili kola kako ih zeleznicari ispravno zovu tu stoje vec vise od 20 godina. Kad du pocele sankcije od 90 ih god proslog veka. Neka od tih kola vredi remontovati, jer nova kola kostaju oko 800.000 evra, a kapitalni remont do trecine vrednosti. Nazalost na zeleznicu dosli mamini i tatini sinovi koji neznaju i ni kako im se firma tacno zove. Kola nisu prodata ni kada je cena celika bila dobra, jer nisu mogli da se dogovore oko provizije.

Obican Svet

12.11.2016. 18:40

Nn, posto zivite na zapadu i teoretski ste potkovani, nosite Angeli ovaj krs pa napravite biznis...