Нови ауто-пут ка Темишвару

З. РАДОВИЋ

25. 10. 2016. у 21:05

Одобрена средства за студију изводљивости саобраћајнице од Панчева до Румуније. Први километри почеће да се граде за три године

Нови ауто-пут ка Темишвару

Илустрација, ВН

ДА ли је исплатива изградња ауто-пута од Панчева до Темишвара и како би ова саобраћајница могла изгледати, знаће се после завршетка израде студије изводљивости. Овај стратешки пројекат одобрен је пре неколико дана на другом састанку Заједничког одбора за праћење ИНТЕРРЕГ програма ИПА између Румуније и Србије. Предвиђа се да би први километри ове значајне саобраћајнице за Јужни Банат могли да почну да се граде за три године.

Пројекат израде студије је вредан 9,3 милиона евра и планирано је да се већим делом финансира из ИПА програма прекограничне сарадње, уз обавезно учешће обе државе. "Путеви Србије" и Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре и представници ресорног министарства и институција у Румунији, требало би ускоро да потпишу уговор о спровођењу овог стратешког пројекта.

Ауто-пут Панчево-Алибунар-Вршац-Темишвар, дужине 130 километара, део је амбициозних планова изградње нових саобраћајница у Србији. Требало би да се у Београду "споји" са Коридором 11. Италијани, који у Румунији имају више од 11.000 предузећа, највише су заинтересовани за овај путни правац, јер имају потребу да се саобраћајно повежу са Луком Бар у Црној Гори.

Саша Павлов, први човек Панчева, сматра да би изградња нове саобраћајнице учинила овај град много конкурентнијим.

- За нас је веома важна изградња инфраструктуре, јер развијамо упоредо две пословне зоне - каже Павлов. - Има неколико инвеститора који већ послују у Румунији, а заинтересовани су да пословање преселе у наш град. Студија ће у ствари дати одговор којом трасом ће тачно пролазити ауто-пут, али она не може заобићи Панчево. Овде живи 125.000 људи, а у округу нас има 350.000. Ми смо центар Јужно-банатског округа и становницима других општина је добра веза са Панчевом изузетно битна.

ГЕНЕРАЛНИ МАСТЕР-ПЛАН

ИЗГРАДЊА ове деонице предвиђена је Стратегијом развоја железничког, друмског, водног, ваздушног и интермодалног саобраћаја од 2008. до 2015. Нашла се и на листи пројеката који су ушли у Генерални мастер-план развоја саобраћаја у Србији. Инвестиционим програмом за саобраћајни сектор у периоду од 2009. до 2027. процењена вредност изградње 92 километра ауто-пута кроз Србију је 570 милиона евра.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (22)

Ixan

25.10.2016. 21:39

Po ko zna koji put se prica o ovom autoputu, nek nesto pocnu da rade, pa nek se hvale. Do tada bolje da nas ne zamaraju.

carapan

25.10.2016. 21:57

a sta je bre sa nas moravski koridor to niko ne pominje i ne zanima ga za centralnu Srbiju samo Bg

Ml28738rd

25.10.2016. 22:05

Moze li neko da mi objasni kako je autoput Beograd-Pancevo-Temisvar bolje resenje od autoputa Novi Sad-Zrenjanin-Temisvar? Hvala

Spavajte mirno

25.10.2016. 22:18

Da su nam autoputevi potrebni , jesu. Ali brate, ajde završite započeto! Godinama se kilavite sa nekim koridorima, a sad hoćete novi za Rumuniju. To se kaže - previše mačku govedja glava...

Gustav Floberka

26.10.2016. 02:27

@Dusan Petrov - Autoput nije do Beograda nego do Aerodroma Nikola Tesla(ANT). Treba da naprave i brzu prugu na istoj relaciji. ANT je centar Srbije.

miomir

26.10.2016. 09:29

@Dusan Petrov - Pa vi ste bili Srpska Atina...kažem bili, a onda se i drugi opismeniše, pa još ako su vredni i osta onda periferija srpska. Svašta, peti deo Beograda oćede da bude glavno. cccc

Juznoprugas

25.10.2016. 22:53

Zar nije prioritetniji za Srbiju auto put ka centralnom gradu i jedinoj pravoj prestonici Rumunije Bukurestu?Da li ce to biti krak auto puta od Pozarevca-Paracina preko Negotina ili Majdanpeka ne bitno je.Uglavnom istocna Srbija zasluzuje vezu sa cetvoro milionskom i ekonomskom prestonicom Rumunije Bukurestom!Plus tranzit oko 15 miliona centralno-juznih Rumuna ka Italiji i zapadu.Ovaj auto put podstice i izgradnju Trajanovog mosta Kladovo-Turnu Severin.

Vlada

26.10.2016. 05:48

Deonica Pancevo - Vrsac je ekstra kvaliteta,kod gradnje su ispostovani svi standardi i kvalitet asfalta.Ono sto treba na toj deonici su obilaznice oko naseljenih mesta i odrzavanje puta,koje je zapostavljeno.Bankine su pune blata i rizle i voda ne otice u drenazni kanal pa put opstaje samo zahvaljujuci dobroj podlozi i debelom asfaltu.

vlada

26.10.2016. 05:50

Bolje da remontuju prugu Pancevo -Vrsac.Put je dobar ,samo neka ga odrzavaju kako treba.

Анти Антифа

26.10.2016. 06:59

@NEBOJSA Друже,овде се ради о јужнобанатском округу.Ниси добро прочитао текст.

stefan cerak

26.10.2016. 07:44

Molim vas vise zavrsite autoput do Kragujevca. Ima vise godina koliko se ceka da se zavrsi nego km puta kojih ceka...

Dal ste vi normalni

26.10.2016. 07:55

9,3 miliona evra za studiju izvodljivosti? A, na tome će se i stati.

Bujke

26.10.2016. 09:14

Jos u vreme Tadica taj put nam je bio "veliki prioritet", kao plod saradnje Fratini-Tadic. Tako da ovaj autoput kao i "koridir 11" se gradi za italijane. Lepo pise u tekstu. Bice ona varijanta koja se njima vise odgovara. Mi cemo se samo zaduziti i graditi.

горан

13.09.2018. 08:22

Izgleda da nama u Timockoj krajini put nije potreban,kao ni privredna infrastruktura,nas nema na kartama buduceg autoputa kroz Timocku krajinu od Nisa preko Knjazevca ,Zajecara do Paracina ,Negotina ,Prahova .Ako se ovako macehinski pristup drzave prema ovom podrucju nastavi mislim da u skorije vreme ocekujemo nestanak velikog broja naselja ,vec sada smo na bioloskom minimumu.Potreban nam je razvoj svih delova Srbije a ne samo Beograda i okoline.