Икарбус завршава 40 аутобуса

П. ЖИВКОВИЋ

04. 10. 2016. у 14:52

Оживела производња у погонима земунске фабрике где пуном паром ради 300 радника. Београдском ГСП иде 30, у Нови Сад девет, два "Ластри" и један Ђердапу. Десет возила ГСП испоручују се сутра

Икарбус завршава 40 аутобуса

НЕКАДАШЊИ гигант старе Југославије, земунски "Икарбус" је поново на путевима успеха. У погонима нашег највећег произвођача аутобуса ради се пуном паром, а тренутно се производи око 40 аутобуса!

- Већ у среду испоручујемо 10 нових аутобуса за Градско саобраћајно предузеће Београд - каже за "Новости" генерални директор "Икарбуса" Александар Вићентић - ради се о соло аутобусима направљеним на МАН самоходној нископодној шасији.

За ГСП се израђује још 20 аутобуса који су "на линији".

- Успели смо да се квалитетом и ценом наметнемо на домаћем тржишту - каже Вићентић. - Тако за Нови Сад правимо девет аутобуса, један иде за Ђердап и два за "Ластру".

Велики пројекат са "мерцедесом" се наставља. Почела је израда још једног прототипа, овога пута на новој шасији са "евро 6" мотором. Да подсетимо, ова врста мотора (еколошка норма, стандард "6") је обавезан у свим земљама Европске уније, па и у многима које нису чланице и један су од главних препрека што до сада "Икарбус" у последњих годину-две није могао да продаје своја возила у иностранству.

- Радимо, после 10 година, први међуградски аутобус за познатог наручиоца ("Арива") - каже директор земунске фабрике Вићентић. - Ради се о модерном аутобусу којег радимо на шасији "мерцедеса" са "евро 6" мотором. То је велики изазов за све нас у "Икарбусу" и морамо да дамо све од себе да покажемо да смо способни да правимо и овакву врсту аутобуса.

Око 300 радника у погонима "Икарбуса" има пуне руке посла, јер се поред израде нових аутобуса увелико примају и наруџбе за ремонте. Из ГСП је стигла флотила од 18 зглобних аутобуса који су зрели за озбиљнији ремонт.

"МЕРЦЕДЕСОВ" ПРВЕНАЦ СЕ ДОБРО ПОКАЗАО

Први "Икарбусов" аутобус направљен у сарадњи са "Мерцедесом", модел "ИК 112 ЛЕ", такозвани "лоу ентри", увелико саобраћа линијама ГСП.

- Виђам га свакодневно на улицама. Неколико пута смо ишли и у заједничку "контролу" директор "Икарбуса" Вићентић и ја, и веома смо обрадовани тиме што су задовољни и путници и возачи - каже генерални директор "Стар импорта", заступника "Мерцедеса" за Србију, Ралф Јирген Зојерле, који је недавно на Сајму у Хановеру за "Новости" потврдио да су у "Мерцедесу" задовољни сарадњом са земунском компанијом.


Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (5)

Vukasin Jovanovic

04.10.2016. 15:18

Odlicno, trebalo bi da se ubace novi autobusi a pojedine krntije pravo u odpad, linije 704 i 706 su najgori busevi!

Janko

04.10.2016. 16:29

Možda je autobus 112 le kvalitetan, u to neću da ulazim, ali da sam zadovoljan njime, nisam, kao i većina ljudi koje posznajem. Bus je uredu izmedju prvih i drugih vrata, ali treća vrata su kritična, imaju nekoliko stepenika, uska su i strma, jedva se vrši razmena putnika. Do skoro su kupovana isključivo 100% niskopodna vozila, i odjednom smo se vratili na ovakva delimično.

Goxy 45

04.10.2016. 17:48

Ne znam cime su ljudi zadovoljni kada je taj model ikarbusa pet klasa losiji od solarisa, na treca vrata moras ukoso da ulazis jer su katastrofalno napravljena, klime su vec u raspadu a da ne pricam o mimoilazenju. mislim da je pre ikarbus pravio bolje autubose

2 gr mozga

05.10.2016. 08:19

Pa kad je mercedesov prvenac dobar zašto sad šasija MAN-a. Kakvog smo mi podaničkog mentaliteta. Hvalimo MAN, ali ne propuštamo da pohvalimo i Vučićev propali projekat. Nemoj samo da nam se gazda zameri. E zbog ovoga mi ne možemo napred još 500 godina.

BREŽANAC

07.10.2016. 16:57

Kakvi da su naši su. MAN je super Mercedes još bolji. 300 radnika prima platu, imaju osiguranje i mogu se nadati penziji.